Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • دولت انگلیس یک ناقض حقوق بشر را مسئول تامین امنیت المپیک کرد
    یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰:۲۲

    دولت انگلیس در حالی مسئولیت تامین امنیت مسابقات المپیک را به شرکت "جی فوراس" سپرده است، که سوابق تیره این شرکت حتی پارلمان انگلیس را نیز به واکنش واداشته است. به گزارش "راشا تودی"، دولت انگلیس باید به دلیل به کارگیری یک شرکت امنیتی را که پیش از این سابقه نقض حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین داشته، به پارلمان این کشور پاسخ دهد. شرکت امنیتی "جی فور اس" انگلیس که خود را با عنوان "گروه پیشرو در زمینه ارائه راه حل های تامین امنیت" مع

    دولت انگلیس در حالی مسئولیت تامین امنیت مسابقات المپیک را به شرکت "جی فوراس" سپرده است، که سوابق تیره این شرکت حتی پارلمان انگلیس را نیز به واکنش واداشته است.

    خبرگزاری فارس: دولت انگلیس یک ناقض حقوق بشر را مسئول تامین امنیت المپیک کرد

    به گزارش "راشا تودی"، دولت انگلیس باید به دلیل به کارگیری یک شرکت امنیتی را که پیش از این سابقه نقض حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین داشته، به پارلمان این کشور پاسخ دهد.

    شرکت امنیتی "جی فور اس" انگلیس که خود را با عنوان "گروه پیشرو در زمینه ارائه راه حل های تامین امنیت" معرفی می کند، از سوی دولت انگلیس به عنوان شرکت اصلی تامین امنیت مسابقات المپیک انتخاب شده است.

    شرکت امنیتی جی فور اس

    این شرکت به علاوه، برای آنکه بتواند خود را برای تامین امنیت این مسابقات آماده کند، 10400 نیروی جدید استخدام کرده است.

    همکاری گسترده با رژیم صهیونیستی

    با این حال، فعالیت این شرکت در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس شرقی و کمک به شهرک سازی های رژیم صهیونیستی که خود انگلیس نیز آن را غیرقانونی می داند، موجب بروز سوالاتی در رابطه با این شرکت شده است.

    این شرکت مسئولیت تامین تجهیزات امنیتی ایست های بازرسی در اراضی اشغالی کرانه باختری برای اسرائیل را بر عهده دارد. به علاوه سیستم های امنیتی یک بازداشتگاه و مرکز بازجویی در "رام الله" نیز از سوی این شرکت تامین شده است. این شرکت همچنین یک زندان و یک پایگاه نظامی را که زندانیان سیاسی فلسطینی شامل کودکان در آن زندانی و شکنجه می شوند را برای رژیم صهیونیستی ساخته است.

    تامین تجهیزات امنیتی زندان های اسرائیل از سوی شرکت جی فور اس

    این شرکت همچنین مسئولیت تامین تجهیزات برای چندین زندان دیگر اسرائیل نیز که زندانیان برخلاف قوانین ژنو از اراضی فلسطینیان به آن ها انتقال می یافتند، را بر عهده داشته است.

    تجهیزات امنیتی "جی فور اس" در زندان های اسرائیل

    هنوز مشخص نشده است که چطور شرکتی با چنین سابقه تیره ای به عنوان شرکت رسمی تامین امنیت مسابقات المپیک انتخاب شده است.

    بد سابقه حتی در انگلیس

    این شرکت حتی در انگلیس نیز بسیار بد سابقه است. شش زندان خصوصی در انگلیس تحت مالکیت این شرکت است، که در این زندان ها هزاران نفر از زندانیان با حقوق زیر روزی 3 دلار، به کار اجباری تمام وقت واداشته می شوند، و همین امر موجب شده تا این شرکت به سودهایی کلان دست یابد.

    این شرکت در سال 2011 نیز از سوی دولت انگلیس ماموریت یافته بود تا عملیات اخراج مهاجرین را انجام دهد. در همان سال نیز دولت به دلیل 773 مورد شکایتی که از این شرکت شد، و در یک مورد از آن ها رفتار مامورین این شرکت منجر به مرگ یک تبعه آنگولایی شده بود، مجبور به لغو قرارداد با این شرکت شد.

    مسئولین دولتی انگلیس باید هفته آینده ضمن حضور در پارلمان انگلیس، به سوالات نمایندگان پاسخ داده و دلایل خود برای انتخاب این شرکت بدسابقه را ارائه دهند.

    روز پنج شنبه نیز همزمان با نشست سالانه مجمع این شرکت، تظاهرات هایی در اعتراض به نقش حقوق بشر از سوی این شرکت انجام شده بود. در پایان این تظاهرات ها، لیستی از موارد نقض حقوق بشر که این شرکت در آن نقش داشته، تهیه شده است.

    تظاهرات روز پنج شنبه لندن در اعتراض به شرکت جی فور اس

     

    تظاهرات روز پنج شنبه لندن در اعتراض به شرکت جی فور اس
    تظاهرات روز پنج شنبه لندن در اعتراض به شرکت جی فور اس

    پیش از این نیز اخباری مبنی بر حضور گسترده صهیونیست ها در روند برگزاری مسابقات المپیک لندن منتشر شده بود. به عنوان نمونه می توان به طراحی خاص لوگوی المپیک اشاره کرد. این لوگو به گونه ای طراحی شده است که معادل انگلیسی واژه "صهیون" به خوبی در آن قابل مشاهده است.

    لوگوی بازی های المپیک لندن (تصویر بالا)/ شکل گیری کلمه صهیون از اجزای لوگو (تصویر پایین)



    گزارش
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 19948
    دفعات دیده شده: ۹۹۱ | آخرین مشاهده: ۲ روز پیش