Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • راشاتودی: دهلی نو به فشارهای آمریکا برای تحریم ایران تسلیم نمی شود
    جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۵

    دهلی نو تاکید کرد اجازه نمی دهد تحریمهای یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران به مبادلات تجاری هند با این کشور لطمه بزند.به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، با وجود فشارهای آمریکا بر هند به منظور قطع خرید نفت از ایران، دهلی نو همچنان بر ادامه روابط تجاری با ایران تاکید دارد.دیپانکار بانرجی ژنرال بازنشسته و کارشناس موسسه مطالعات صلح و جنگ گفت هند به شدت به نفت ایران وابسته است. هند هفتاد، هشتاد و حتی در مواقعی تا نود درصد از نفت مورد

    دهلی نو تاکید کرد اجازه نمی دهد تحریمهای یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران به مبادلات تجاری هند با این کشور لطمه بزند.
    به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، با وجود فشارهای آمریکا بر هند به منظور قطع خرید نفت از ایران، دهلی نو همچنان بر ادامه روابط تجاری با ایران تاکید دارد.
    دیپانکار بانرجی ژنرال بازنشسته و کارشناس موسسه مطالعات صلح و جنگ گفت هند به شدت به نفت ایران وابسته است. هند هفتاد، هشتاد و حتی در مواقعی تا نود درصد از نفت مورد نیاز خود را از ایران وارد می کند. ایران منبع بسیار مناسبی برای تامین نیازهای هند برای انرژی است.
    بسیاری بر این باورند تحریمها علیه ایران بدون همراهی هند فایده ای ندارد زیرا هند بزرگترین مشتری نفت ایران است. بنابراین آمریکا به شدت به همکاری هند برای تاثیرگذاری تحریمها علیه ایران نیاز دارد. اخیرا هیلاری کلینتون در سفری دوره ای به آسیا به هند نیز سفر کرد. او در این سفر بسیار تلاش کرد تا راهکار کشورش را برای منزوی کردن ایران به خورد هندیها بدهد اما موفقیت چندانی بدست نیاورد. رهبران هندی ها تاکید کرده اند به فشارهای آمریکا تسلیم نمی شوند. گرچه هند اندکی از واردات نفت ایران کم کرده است اما تصریح کرده است هرگز خرید نفت از ایران را به طور کامل قطع نخواهد کرد. هند که رشد اقتصادی بالایی دارد، برای حفظ این رشد نیاز به منابع فراوان انرژی دارد و به همین علت ایران شریک مهمی برای هند است و این شراکت در آینده گسترش بیشتری پیدا می کند. هم اکنون هند سرگرم مذاکره با چهارده کشور دیگر است تا از سیستم حمل و نقل و بنادر ایران برای اتصال با اروپا و آسیای مرکزی استفاده کند تا زمان و هزینه حمل و نقل کالا به نصف کاهش پیدا کند.
    رانجیت سینگ کالها سفیر سابق هند در عراق گفت اگر هند بخواهد هرگونه رابطه ای بویژه در زمینه تجارت و اقتصاد با کشورها آسیای مرکزی داشته باشد، ایران بهترین راه آن است. ما حتی در احداث شبکه جاده ای و ریلی در ایران برای اتصال بنادر ایران به یکدیگر و به آسیای مرکزی همکاری زیادی با این کشور داشته ایم.
    بعلاوه ایران تنها ارتباط هند با افغانستان است، کشوری که غنی از منابع معدنی است و هند بسیار علاقمند است به این منابع دست پیدا کند. بعلاوه ایران اهمیت زیادی برای آمریکا دارد زیرا پس از خروج نیروهای این کشور از خاک افغانستان در سال دوهزار و چهارده، آینده افغانستان بستگی زیادی به مواضع ایران خواهد داشت.
    بانرجی گفت به نفع همه ماست که مطمئن شویم افغانستان به راحتی با استفاده از ابزارهای ارتباطی با بقیه جهان مرتبط است و کسی آن را مختل نمی کند، بعلاوه ما باید مطمئن شویم که افغانستان توانایی لازم را برای صادرات منابع خود و کسب درآمد دارد.
    هندی ها معتقدند که منزوی کردن ایران بی فایده است و زمان آن رسیده است که آمریکا از این موضع خود عقب نشینی کند.
    رانجیت کالها گفت ما سعی می کنیم آمریکایی ها را متقاعده کنیم که دیدی وسیعتر به منطقه داشته باشند زیرا با این تحریمها نه فقط هند بلکه خود آمریکا و اروپا نیز لطمه خواهند دید از این رو ما امیدواریم آمریکا عاقلانه تر عمل کند و نتیجه ای مسالمت آمیز حاصل شد.
    خلاصه اینکه هند هم زورآزمایی می کند، هم از منافع خود دفاع می کند و به فشارهای غرب نیز تسلیم نمی شود.



    خبر
    نام منبع: واحد مرکزی خبر
    شماره مطلب: 19832
    دفعات دیده شده: ۷۳۰ | آخرین مشاهده: ۱ روز پیش