Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • شفیق به آمریکا قول داده است مخالفان پیروزی احتمالی خود را سرکوب کند
    پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۰

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر در مذاکرات سری با طرف های آمریکایی بر سرکوب انقلابیون در صورت اعتراض به پیروزی احتمالی وی در انتخابات تاکید کرده است.به گزارش شبکه تلویزیونی العالم رسانه های مصر اعلام کردند احمد شفیق نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در گفتگویی سری با برخی شخصیت های سیاسی آمریکایی که هفته گذشته انجام شد به آنها گفته است در صورتی که انقلابیون به نتایج انتخابات اعتراض کنند آنها را سرکوب خواهد کرد و دست از حمایت حسنی مبا

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر در مذاکرات سری با طرف های آمریکایی بر سرکوب انقلابیون در صورت اعتراض به پیروزی احتمالی وی در انتخابات تاکید کرده است.
    به گزارش شبکه تلویزیونی العالم رسانه های مصر اعلام کردند احمد شفیق نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در گفتگویی سری با برخی شخصیت های سیاسی آمریکایی که هفته گذشته انجام شد به آنها گفته است در صورتی که انقلابیون به نتایج انتخابات اعتراض کنند آنها را سرکوب خواهد کرد و دست از حمایت حسنی مبارک بر نخواهد داشت و او را همچنان الگوی خود می داند.
    برخی مطبوعات اعلام کردند شفیق تهدید کرده است برای سرکوب کردن هرگونه تظاهراتی که ممکن است در صورت پیروزی وی در انتخابات برگزار شود ارتش را به خیابان ها خواهد آورد.
    محمود خلیلی گزارشگر این شبکه در گزارشی با اشاره به اوضاع سیاسی حساس حاکم بر مصر با توجه به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری که این کشور در پیش دارد افزود: با وجود آن که شانس محمد مرسی نامزد اخوان المسلمین برای پیروزی در انتخابات در مقایسه با احمد شفیق رقیب وی بسیار بیشتر است اما نقش بازیگران منطقه ای و بین المللی و برنامه های آنها باعث شده است پیش بینی نتایج فعلا امکان پذیر نباشد.
    در ادامه گزارش با اشاره به حمایت ارتش از احمد شفیق که از عناصر رژیم سابق به شمار می رود آمده است: ناظران بر این باورند که وی در دور دوم انتخابات در مقابل مرسی به پیروزی نخواهد رسید مگر این که طرف های خارجی از وی حمایت کنند.
    گزارشگر در ادامه به گفتگوهای شفیق با سیاستمداران آمریکایی اشاره کرد: علاء الاسوانی که این اطلاعات را به نقل از منابع خود و آنچه در روزنامه نیویورک تایمز آمده است فاش کرد افزود شفیق به آمریکا قول داده است از منافع این کشور حمایت و مخالفان برنامه های این کشور را سرکوب کند و با جریان اسلام خواه بجنگد و به آن اجازه توسعه و افزایش نفوذ ندهد.
    در بخش دیگری از گزارش آمده است: در همین حال روزنامه جروزالم پست اسرائیل به نقل از رافائل ازرائیلی کارشناس مسائل خاورمیانه نوشت شفیق تنها امید اسرائیل است. این روزنامه نوشت بسیاری از مصری ها شفیق را نسخه اصلاح شده مبارک می دانند. جروزالم پست نوشت تصمیم گیرندگان در اسرائیل وی را شخصی عملگرا می دانند که طرفدار ادامه ائتلاف رئیس جمهور مخلوع با آمریکا و ادامه مشارکت راهبردی با اسرائیل است.
    در ادامه آمده است: با توجه به این رویکردهای احمد شفیق، ناظران معتقدند ترک صحنه یک اشتباه راهبردی در مسیر انقلاب مصر به شمار می رود و مراحل آینده اتحاد گروه های مردمی و سیاسی را برای حمایت از انقلاب و اهداف آن می طلبد.



    خبر
    نام منبع: واحد مرکزی خبر
    شماره مطلب: 19808
    دفعات دیده شده: ۴۸۴ | آخرین مشاهده: ۱ روز پیش