Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • اسناد فعالیت سعودی و آمریکا علیه اسلامگرایان مصر
    جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۵

     انتخابات ریاست جمهوری مصر در داخل این کشور از روز گذشته آغاز و امروز (پنج شنبه) ادامه دارد. بنظرسنجی های موجود نشان می دهد که «عبدالمنعم أبوالفتوح» نامزد اسلامگرای مستقل، «حمدین صباحی» نامزد ملی گرا و «محمد مرسی» نامزد اخوان المسلمین به ترتیب شانس پیروزی در انتخابات را دارند. در همین حال اسنادی توسط برخی سایت های خبری مصر منتشر شده که نشان می دهد عربستان سعودی تمایل دارد که نامزدهای اسلامگرا و به ویژه نامزد اخوان المسلمین به پست



     انتخابات ریاست جمهوری مصر در داخل این کشور از روز گذشته آغاز و امروز (پنج شنبه) ادامه دارد. بنظرسنجی های موجود نشان می دهد که «عبدالمنعم أبوالفتوح» نامزد اسلامگرای مستقل، «حمدین صباحی» نامزد ملی گرا و «محمد مرسی» نامزد اخوان المسلمین به ترتیب شانس پیروزی در انتخابات را دارند.

    در همین حال اسنادی توسط برخی سایت های خبری مصر منتشر شده که نشان می دهد عربستان سعودی تمایل دارد که نامزدهای اسلامگرا و به ویژه نامزد اخوان المسلمین به پست ریاست جمهوری نرسد زیرا در صورت پیروزی اخوان و قدرت گرفتن آنان در مصر، جایگاه سعودی در منطقه به خطر خواهد افتاد.

    از سوی دیگر با قدرت گرفتن اخوان المسلمین در مصر، احتمال شدت گرفتن موج اعتراضات در مناطق مختلف سعودی افزایش می یابد.

    در سند اول که سایت پر مخاطب "الیوم السابع" آن را منتشر کرده، نامه ای است از «سعود الفیصل» وزیر امور خارجه سعودی به سفارت عربستان در قاهره، که در آن آمده: به درخواست و توصیه «ملک عبدالله»، از شما می خواهیم که برای عدم پیروزی نامزدهای اسلامگرا و به ویژه «محمد مرسی» نامزد اخوان المسلمین از هرگونه تلاشی دریغ نکنید زیرا اخوان یک خطر واقعی برای عربستان سعودی است و ما مایل نیستیم که آنها در مصر به قدرت برسند. در صورت رسیدن آنان به قدرت، جایگاه عربستان سعودی به عنوان رهبر جهان عرب  جهان اسلام به خطر خواهد افتاد.

    در ادامه این نامه که مهر "خیلی محرمانه" بر بالای آن خورده است، آمده: بر همین اساس بر شما واجب است که از هر وسیله ای برای دستیابی به این هدف استفاده کنید. لطفا همه گزارش های مربوط به انتخابات مصر را برای ما ارسال نمائید.

    در سندی دیگری که در سایت های مختلف مصری و از جمله سایت رسمی «أحمد شفیق» نامزد انتخابات مصر منتشر شده، سندی است از ویکیلیکس که در آن فاش شده: ایالات متحده آمریکا پس از اینکه به این نتیجه رسید که احتمال پیروزی اسلامگرایان در انتخابات ریاست جمهوری مصر بیشتر شده، تصمیم گرفته از «عبدالمنعم أبوالفتوح» حمایت کند زیرا او را یک اسلامگرای معتدل مانند «رجب طیب اردوغان» می داند.
     

     
     



    خبر
    نام منبع: شیعه آنلاین
    شماره مطلب: 19684
    دفعات دیده شده: ۵۶۶ | آخرین مشاهده: ۱۶ ساعت پیش