Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • واکنش رژیم صهیونیستی به توافق ایران با آژانس
    چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۷:۴۳

    در حالی که اعلام خبر توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی از سوی «یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس، موجی از خوش بینی را نسبت به مذاکرات بغداد ایجاد کرده است، واکنش صهیونیست ها به این توافق متفاوت بوده است. ساعاتی پس از اعلام خبر توافق ایران و آژانس در مورد برنامه هسته ای کشورمان، این خبر در میان تقریباً همه سایت های خبری و خبرگزاری های بین المللی منتشر شده و به عنوان نشانه ای مثبت پیش از برگزاری مذاکرات فردا در بغداد تلقی شده است


    در حالی که اعلام خبر توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی از سوی «یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس، موجی از خوش بینی را نسبت به مذاکرات بغداد ایجاد کرده است، واکنش صهیونیست ها به این توافق متفاوت بوده است.

     ساعاتی پس از اعلام خبر توافق ایران و آژانس در مورد برنامه هسته ای کشورمان، این خبر در میان تقریباً همه سایت های خبری و خبرگزاری های بین المللی منتشر شده و به عنوان نشانه ای مثبت پیش از برگزاری مذاکرات فردا در بغداد تلقی شده است. اما در این میان، وضع رژیم صهیونیستی متفاوت است.

    روزنامه «یدیعوت آحارانوت» ضمن اعلام خبر مذکور، تیتر مطلب خود را «موفقیت ایران در خرید زمان در ساعت هسته ای» انتخاب کرده و سعی کرده نسبت به جدی بودن عزم ایران در رسیدن به توافق شک و تردید ایجاد کند. سایت خبری «اسرائیل هایوم» نیز در همین راستا، اقدام به انتشار مطلبی با هدف زیر سوال بردن این توافق کرده است.

    علاوه بر این، «ماتان ویلنای»، وزیر دفاع شهری رژیم صهیونیستی در این رابطه گفته: «ایران طی سال ها فقدان اعتبار و عدم صداقت خود را به اثبات رسانده است. بنابراین ما باید همیشه نسبت به آن ها مظنون باشیم و موافقتنامه ای که طراحی شده را مورد آزمون قرار دهیم».

    «یووال استینیتز»، وزیر امور مالی این رژیم نیز در اظهاراتی مشابه گفته: «در این مقطع، در سایه تجربیات قبلی، ما نسبت به این موضوع بدبین هستیم».

    این اظهارات در حالی بیان می شود که از شب گذشته، برخی مقامات رژیم صهیونیستی، از جمله شخص «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم بار دیگر هشدارها و ادعاهای خود نسبت به برنامه هسته ای ایران را آغاز کرده و با طرح ادعای عدم صداقت ایران، خواهان برخورد شدید جامعه بین المللی و به ویژه گروه 1+5 با ایران شده اند.

    هرچند «ایهود باراک»، وزیر جنگ این رژیم شب گذشته اعلام کرد از توافق ایران و غرب در مورد موضوع هسته ای استقبال می کند، اما به نظر می رسد وی و دیگر مقامات اسرائیلی پیش بینی نمی کرده اند که چنین توافقی به سرعت حاصل شود و اکنون در صدد موضع گیری در مقابل آن برآمده اند.

    از سوی دیگر، این اظهارات به خوبی نشان می دهد که رژیم صهیونیستی بر خلاف ادعاهای همیشگی خود، هیچ گاه در پی حل مسئله هسته ای ایران نبوده و نیست و تنها سعی دارد با مطرح کردن موضوع «تهدید ایران»، از این ماجرا استفاده تبلیغاتی کرده و سیاست های جنگ طلبانه خود را موجه جلوه دهد.



    خبر
    نام منبع: تابناک
    شماره مطلب: 19635
    دفعات دیده شده: ۵۰۰ | آخرین مشاهده: ۴ روز پیش