Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • امتیاز دهی آمریکا به ایران پیش از مذاکرات بغداد
    چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۷:۳۸

    به گزارش مهر، با توجه به اظهارات جنگ طلبانه مقامات رژیم صهیونیستی که به عنوان آسیبی برای انتخاب مجدد "اوباما" در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود سایت " یهودپرس" خواست اصلی دولت آمریکا را دستیابی به توافق با ایران و متوقف کردن رژیم صهیونیستی دانست.شواهد و اسناد زیادی وجود دارد که "باراک اوباما" قصد مذاکرات طولانی مدت با ایران را دارد و حداقل تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قصد درگیری با ایران را ندارد. نویسنده با ا


    به گزارش مهر، با توجه به اظهارات جنگ طلبانه مقامات رژیم صهیونیستی که به عنوان آسیبی برای انتخاب مجدد "اوباما" در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود سایت " یهودپرس" خواست اصلی دولت آمریکا را دستیابی به توافق با ایران و متوقف کردن رژیم صهیونیستی دانست.

    شواهد و اسناد زیادی وجود دارد که "باراک اوباما" قصد مذاکرات طولانی مدت با ایران را دارد و حداقل تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قصد درگیری با ایران را ندارد.

     نویسنده با ارائه دلایل متعدد به اثبات نظر خود می پردازد:

     - هرگونه درگیری نظامی با ایران قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند منجر به افزایش شدید قیمت نفت و گاز در جهان شود که این موضوع سبب آسیب های جدی به اقتصاد بیمار آمریکا در آستانه انتخابات می شود که موجب نارضایتی هرچه بیشتر مردم از سیاست های اوباما خواهد شد.

    -  هر چیزی که موجب تاخیر در درگیری احتمالی شود برای اوباما خوب است و هیچ چیزی بهتر از مذاکره نیست تا بتوان با این بهانه اسرائیل را از حمله احتمالی به ایران بازداشت.

    - هرگونه توافقی با ایران و در هر سطحی درمقطع کنونی به نفع اوباما و موجب انزوای اسراییل خواهد شد، اگر که اسرائیل اقدام به حمله نظامی به ایران کند.

    - استراتژی دستیابی به توافق با ایران در مقایسه با استراتژی فشار برای سازش با ایران کارآمدتر و موثرتر خواهد بود.

    نویسنده در پایان با اشاره به اظهارات نخ نمای برخی مقامات آمریکایی در خصوص اینکه گزینه حمله نظامی به ایران در روی میز است می نویسد: ایرانی ها کاملا آگاه هستند که در مقطع کنونی آمریکا به هیچ وجه توان و موقعیت مناسب برای حمله به ایران را ندارد؛ مگر اینکه ایران علنا یک موشک و بمب هسته ای را آزمایش کند که حتی در این حال هم مطمئن نیستم. در همین حال ایران در حال پیش برد برنامه هسته ایش می باشد.

    به نظر نویسنده، گذاشتن امتیاز بر روی میز قبل از آغاز مذاکرات از سوی آمریکا با هدف دستیابی به توافق با ایران از نقاط ضعف آمریکاست. برای مثال گروه 5+1 در امتیاز دهی آشکار به ایران خواستار توقف فعالیت سایت فردو شده در حالی که رژیم صهیونیستی خواستارنابودی کامل آن است.



    خبر
    نام منبع: جهان نیوز
    شماره مطلب: 19633
    دفعات دیده شده: ۵۶۶ | آخرین مشاهده: ۱۷ ساعت پیش