Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • تظاهرکنندگان در باکو: ما به آزادی قره باغ و دموکراسی نیاز داریم نه یوروویژن
    دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۳

     در آستانه برگزاری مسابقه جنجالی و پرهزینه مسابقه یوروویژن، ده ها نفز از مخالفان دولت باکو با برگزاری تظاهراتی در مرکز باکو اعلام کردند که "ما نه به یوروویژن بلکه به آزادی قره باغ و دموکراسی نیاز داریم". در آستانه برگزاری مسابقه جنجالی و پرهزینه موسیقی مورد علاقه همجنس بازان موسوم به مسابقه یوروویژن، ده ها نفز از مخالفان دولت باکو با برگزاری تظاهراتی در مرکز باکو اعلام کردند که "ما نه به یوروویژن بلکه به آزادی قره باغ و دم


     در آستانه برگزاری مسابقه جنجالی و پرهزینه مسابقه یوروویژن، ده ها نفز از مخالفان دولت باکو با برگزاری تظاهراتی در مرکز باکو اعلام کردند که "ما نه به یوروویژن بلکه به آزادی قره باغ و دموکراسی نیاز داریم".

    در آستانه برگزاری مسابقه جنجالی و پرهزینه موسیقی مورد علاقه همجنس بازان موسوم به مسابقه یوروویژن، ده ها نفز از مخالفان دولت باکو با برگزاری تظاهراتی در مرکز باکو اعلام کردند که "ما نه به یوروویژن بلکه به آزادی قره باغ و دموکراسی نیاز داریم".

    در تظاهرات اعضا و هواداران تشکل مخالف موسوم به پارلمان اجتماعی در میدان فواره ها در باکو، تظاهرکنندگان ضمن درخواست برای آزادی همه زندانیان سیاسی و محبوسان وجدان، شعارهای آزادی و استعفا سر دادند.

    صدها نفر پلیس و ماموران لباس شخص با دستگیری ده ها نفر از تظاهر کنندگان و سوار کردن آنها به اتوبوس، اقدام به کاربرد خشونت علیه تظاهر کنندگان از جمله بانوان کردند که خشم بیشتر تظاهر کنندگان را باعث شد.

    تظاهر کنندگان همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان به جوانان قهرمان خود برای آزادی قره باغ نیاز دارد، آوردن همجنس بازان و آلوده کردن جوانان را لکه ننگی برای کشورشان خواندند.

    یکی از تظاهر کنندگان خطاب به خبرنگاران حضار در محل گفت: در جمهوری آذربایجان به بدترین شکل حقوق انسانی نقض می شود، به راحتی با پاپوش سلاح و مواد مخدر مخالفان به زندان انداخته می شوند، فساد مالی مورد حمایت دولت همه جا را فرا گرفته است و دادگاه ها فروخته شده اند.

    وی از مجامع بین الملی خواست به فریاد مردم آذربایجان برسند.

    تشکل غربگرای موسوم به پارلمان اجتماعی که از احزاب مساوات و جبهه خلق و تعدادی از احزاب غربگرای دیگر تشکیل یافته است، پیش از این از شهرداری باکو خواسته بود تا مجوز برگزاری تظاهرات در مرکز شهر را بدهد که شهرداری با این درخواست مخالفت و مکانی در حومه شهر را پیشنهاد کرده بود که مورد موافقت پارلمان اجتماعی قرار نگرفت.



    خبر
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 19618
    دفعات دیده شده: ۵۵۴ | آخرین مشاهده: ۱۸ ساعت پیش