Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • اعتراض دهها هزار آلمانی به نظام سرمایه داری و سیاست های اقتصادی دولت
    شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰:۰۷

    برلین - دهها هزار نفر از مردم شهر فرانکفورت،روز شنبه در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت و آنچه فشارهای اقتصادی ناشی از عملکرد و سیطره بانک ها و موسسات مالی آلمان،عنوان شد،اقدام به برگزاری راهپیمایی کردند.



    برلین - دهها هزار نفر از مردم شهر فرانکفورت،روز شنبه در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت و آنچه فشارهای اقتصادی ناشی از عملکرد و سیطره بانک ها و موسسات مالی آلمان،عنوان شد،اقدام به برگزاری راهپیمایی کردند.

    1391/02/30 - 09:33

     این راهپیمایی که از قبل مجوز آن از سوی مقامات محلی صادر شده بود، تحت نظارت و کنترل شدید هزاران نفر از نیروهای پلیس برگزار شد که از چند روز قبل با حضور در این شهر خود را برای مقابله با ناآرامی های احتمالی آماده کرده بودند.

    راهپیمایان در مسیر حرکت به سمت ساختمان بانک مرکزی اروپا که در این شهرقرار دارد،با سردادن شعارهایی با مظامینی همچون 'نه به نظام سرمایه داری جهانی'،' نه به طرح ریاضت اقتصادی' و 'در مقابل سیطره و ظلم بانک ها مقاومت می کنیم' مخالفت شدید خود را شرایط اقتصادی حاکم بر مردم، اعلام کردند.

    براساس اعلام پلیس محلی، در راهپیمایی امروز برخلاف تجمعات روزهای گذشته موردی از درگیری گزارش نشد و تنها در مواردی بسیار جزیی، درگیری های لفظی از سوی برخی از راهپیمایان با نیروهای پلیس انجام شده است.

    معترضان به نظام سرمایه داری و سیاست های اقتصادی دولت آلمان، پارچه نوشته هایی با خود حمل می کردند که شعارهای،'بانک ها را به زنجیر ببندید'، 'بانک ها دزدی می کنند'، 'تلاش برای مبارزه با فقر جهانی'،'پیش بسوی آینده بدون نظام سرمایه داری'،'در آلمان دمکراسی نیست'،'علیه قدرت بانک ها و طرح ریاضت بپاخیزید'، روی آنها نوشته شده بود.

    مردم شهر فرانکفورت از روز چهارشنبه با تجمع وبرپایی چادرهای خود در میدان اصلی این شهر و در مقابل آسمانخراش های سربه فلک کشیده بانک ها و موسسات اقتصادی و بیمه ای آلمان و همچنین موسسات اقتصادی بین المللی، بصورت پراکنده اعتراضات خود را مطرح کردند اما در روزهای چهارشنبه تا جمعه، نیروهای پلیس به بهانه بدون مجوز بودن این تجمعات، نسبت به دستگیری آنها اقدام کردند.

    براساس گزارش رسانه های آلمان در سه روز گذشته صدها نفر از تجمع کنندگان بازداشت و به بازداشتگاه های شهرهای مختلف فرستاده شدند.

    این دستگیری ها و برخورد نیروهای پلیس درحالی طی روزهای گذشته انجام شده که از آن به عنوان یک اقدام بی سابقه در آلمان یاد می شود بطوریکه ممانعت مقامات محلی و شهرداری با برگزاری تجمعات آعتراض آمیز به این شکل سابقه نداشته است.

    تجمعات روزهای گذشته و همچنین راهپیمایی روز شنبه در فرانکفورت به جنبش 'بلاکیوپای' (Blockupy) معروف است.

    طی چهار روز گذشته، بالغ بر 5 هزار نیروی پلیس که بخشی از آنها از ایالت ها و دیگر شهرهای آلمان فراخوانده شده بودند،با تجهیزات کامل و حتی استفاده از ماشین های زره پوش و آب پاش، سعی در کنترل اوضاع داشتند و طی این روزها تمامی راههای منتهی به منطقه مرکزی شهر و مجموعه بانکی فرانکفورت از سوی پلیس مسدود شده بودند.

    در روزهای جمعه و شنبه ترافیک بسیار سنگینی در فرانکفورت ایجاد شده بود و بسیاری از فروشگاه های شهر از بیم اغتشاش و آسیب، تعطیل بودند.

    جنبش 'بلاکیوپای' آلمان در همراهی و همبستگی با جنبش 'اشغال وال استریت' در نیویورک شکل گرفته است. نام این جنبش ترکیبی است از کلمات انگلیسی 'بلاک' (Block) و 'اکیوپای' (Occupy) به معنای بستن و اشغال. شبکه 'اتک'، حزب چپ آلمان، شاخه ایالت هسن و چند تشکیلات چپ دیگر از جمله شرکت کنندگان و سازمان دهندگان این جنبش هستند.

    یک سخنگوی 'بلاکیوپای' در گفتگویی تاکید کرد که این جنبش به اهداف خود در 'نافرمانی مدنی' و جلب افکار عمومی به سیطره مالی بانک ها دست یافته است.



    خبر
    نام منبع: ایرنا
    شماره مطلب: 19584
    دفعات دیده شده: ۵۲۰ | آخرین مشاهده: ۱۹ ساعت پیش