Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • پلیس ضارب نوجوان سیاهپوست تبرئه شد/ تظاهرات مقابل ساختمان دادگاه
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱:۲۹

     به دنبال تبرئه پلیس متهم به اعمال خشونت علیه نوجوان سیاهپوست آمریکایی در شهر هیوستن، گروهی از فعالان مبارزه با نژادپرستی در آمریکا با تجمع مقابل ساختمان دادگاه این شهر اعتراض خود را به بی عدالتی های قومی در این کشور اعلام کردند. به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آنکه هیئت منصفه دادگاهی که قرار بود پلیس ضارب نوجوان سیاهپوست آمریکایی به تبرئه این پلیس سابق آمریکایی در شهر هیوستن رأی داد، گروهی از فعالان مبارزه با نژادپرستی در آمریک


     به دنبال تبرئه پلیس متهم به اعمال خشونت علیه نوجوان سیاهپوست آمریکایی در شهر هیوستن، گروهی از فعالان مبارزه با نژادپرستی در آمریکا با تجمع مقابل ساختمان دادگاه این شهر اعتراض خود را به بی عدالتی های قومی در این کشور اعلام کردند.

    به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آنکه هیئت منصفه دادگاهی که قرار بود پلیس ضارب نوجوان سیاهپوست آمریکایی به تبرئه این پلیس سابق آمریکایی در شهر هیوستن رأی داد، گروهی از فعالان مبارزه با نژادپرستی در آمریکا مقابل ساختمان این دادگاه تجمع کرده و اعتراض خود را اعلام کردند.

    بنا بر این گزارش، در این تظاهرات که درست یک روز پس از رأی هیئت منصفه دادگاه آمریکایی برگزار شد، دست کم 200 نفر از فعالان مبارزه با نژادپرستی در آمریکا حاضر بودند.

    "اندرو بلومبرگ" پلیس سابق آمریکایی است که دو سال پیش "چاد هالی" یک نوجوان 15 ساله سیاهپوست آمریکایی را به شدت مورد ضربات خود قرار داده بود و همین امر نیز خشم جوامع سیاهپوست در آمریکا را برانگیخت. این پلیس مدعی بود که این نوجوان مظنون به دزدی بوده است.

    بلومبرگ تنها یکی از 4 افسر پلیسی بود که در ماه مارس سال 2010 به دلیل رفتار خشونت آمیز با این نوجوان سیاهپوست از سمت خود برکنار شده بودند. وی پس از صدور حکم تبرئه خود اعلام کرد که این اتفاق هیچ ربطی به نژادپرستی داشته و این نوجوان تنها یک مظنون به دزدی بوده است.

    شرکت کنندگان در این تظاهرات که به شدت از رفتارهای خشونت آمیز و نژادپرستانه نیروهای پلیس خشمگین بودند، شعارهایی را در اعتراض به نژادپرستی در این کشور سر می دادند و پارچه نوشته هایی را به همراه داشتند که بر روی آن ها نوشته شده بود: «عدالت برقرار نیست. صلح وجود ندارد. پلیس نژادپرست را متوقف کنید» و یا «دالت را در مورد تریون مارتین به اجرا درآورید».

    برخی از تظاهرات کنندگان نیز شعارهایی را سر می دادند که درخواست برکناری "انیس پارکر" شهردار هیوستن و "پاتریشیا لایکس" دادستان این بخش را مطرح می کند. اما هر دو این مقامات شهر هیوستن از پذیرفتن این درخواستها سرباز زدند و اعلام کردند که تن به چنین خواسته هایی نمی دهند. لایکس در واکنش به این اتفاق تنها اعلام کرد که با حکم صادر شده مخالف است.

    تریون مارتین نیز یک نوجوان سیاهپوست است که چندی پیش توسط یک سفیدپوست در فلوریدا به قتل رسید. تبرئه این پلیس سفیدپوست از جرمی که به دلیل اعتقادات نژادپرستانه خود مرتکب شده بود درست پس آن مطرح شده است که تنش ها در آمریکا درباره قتل "تریون مارتین" بالا گرفته است.

    تصاویر مربوط به ضربات شدیدی که حدود دو سال پیش به این نوجوان سیاهپوست 15 ساله توسط نیروهای پلیس وارد شده بود، از طریق دوربین امنیتی که در محل حادثه نصب بوده به ثبت رسیده و در این فیلم کاملا مشخص است که 7 نفر از نیروهای پلیس شهر هیوستن به این نوجوان حمله کرده و او را به شدت مورد ضربات خود قرار می دهند. این فیلم در دادگاه مورد نظر پخش شده بود.

    بنا بر این گزارش، هر هفت نفر پلیسی که در این فیلم بوده اند از کار خود بر کنار شده، اما تنها چهار نفر از آنها از جمله این پلیسی که روز چهارشنبه تبرئه شد، به اقدامات خشونت بار در حین انجام وظیفه خود متهم شده بودند.

    تاریخ دادگاه رسیدگی به حکم سه پلیس دیگر قرار است روز دوشنبه آینده مطرح شود. این نوجوان سیاهپوست دادخواستی را علیه این نیروهای پلیس تنظیم و به دادگاه ارائه کرده است.



    خبر
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 19575
    دفعات دیده شده: ۴۸۱ | آخرین مشاهده: ۴ روز پیش