Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • افغان ها با شعار "مرگ بر آمریکا" مخالفت خود را با پیمان استراتژیک اعلام کردند
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱:۲۶

     در یک تجمع اعتراض آمیز در شهر کابل، افغان ها با شعار "مرگ بر آمریکا" خاموش نشستن در قبال پیمان راهبردی با واشنگتن را مساوی با تباهی و بدبختی خواندند. به گزارش خبرگزاری "صدای افغان"، این تجمع اعتراض آمیز با حضور علما، شخصیت های جهادی، سیاسی، فرهنگی، اساتید دانشگاه ها و صدها تن از دانشجویان دانشگاه های کابل، دانش آموزان و مردم در مقابل مسجد "میلاد النبی" (ص) شهر کابل برگزار شد.اعتراض کنندگان به این پیمان که به دعوت "جبهه وحدت


     در یک تجمع اعتراض آمیز در شهر کابل، افغان ها با شعار "مرگ بر آمریکا" خاموش نشستن در قبال پیمان راهبردی با واشنگتن را مساوی با تباهی و بدبختی خواندند.

    به گزارش خبرگزاری "صدای افغان"، این تجمع اعتراض آمیز با حضور علما، شخصیت های جهادی، سیاسی، فرهنگی، اساتید دانشگاه ها و صدها تن از دانشجویان دانشگاه های کابل، دانش آموزان و مردم در مقابل مسجد "میلاد النبی" (ص) شهر کابل برگزار شد.

    اعتراض کنندگان به این پیمان که به دعوت "جبهه وحدت ملی و در مخالفت با پایگاه های نظامی آمریکا"، تجمع کرده بودند، با شعارهای "الله اکبر"، "زنده باد اسلام"، "مرگ بر آمریکا"، آمریکا آمریکا خارج شو از ملک ما"، آمریکا آمریکا ما نمی خواهیم تورا"، خشم خود را از امضای این پیمان اعلام کردند.

    "احمدشاه احمدزی"، رییس جبهه وحدت ملی در سخنانی گفت: امضای پیمان استراتژیک که از سوی رئیس جمهور صورت گرفته است، به هیچ وجه قابل قبول علما و مردم افغانستان نیست.

    احمدزی اظهار داشت: در قرآن مجید، ذکر شده است که سلطه کفار بر مسلمان جایز نیست، به همین دلیل ملت افغانستان، مخالف پیمان استراتژیک با کشور آمریکا است.

    وی تصریح کرد: امضای پیمان استراتژیک با آمریکا به این معنی است که بعد از سال 2014 مردم افغانستان دوباره به خاک وخون کشیده خواهند شد.

    وی افزود: وقتی که پیمان با آمریکا امضا شود، دیگر کشور افغانستان به عنوان یک کشور مستقل و آزاد نبوده و برده ای تحت رهبری آمریکا خواهد بود.

    احمدزی گفت: کسانی که پیمان راهبردی با آمریکا را امضا کرده اند، رسم و فرهنگ مردم افغانستان را زیر پا گذاشته اند، در حالیکه این مردم برای آزادی خویش از استعمار و حفظ دین و فرهنگ خویش بیش از یک ونیم میلیون شهید داده اند.

    "سنگین احمد رحمانی" رئیس حزب "حمایت مردم افغانستان" نیز در سخنانی گفت: پیمانی که با آمریکا امضا شده است، در واقع سلطه و ظلم و سوء استفاده از مردم و خاک این کشور خواهد بود.

    وی افزود: حکومت فعلی افغانستان از راه انتخابات سالم بر سر کار نیامده است، بلکه از راه تخطی و غیر قانونی به میان آمده است.

    او گفت: از امضا و جزئیات پیمان راهبردی، هیچ یک از علمای دینی، شخصیت های سیاسی، فرهنگی و مردم افغانستان اطلاع ندارند، که به نوعی، غیرقانونی بودن این پیمان را می رساند.

    وی اضافه کرد: ما با کشورهای همسایه خود هیچ مشکلی نداریم و تا حدی که از دست مان بر آید، از کشورهای دوست و همسایه مثل جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دریغ نخواهیم کرد.

    حجت الاسلام "سیدهادی هادی" رئیس "بنیاد فرهنگی پیامبراعظم"(ص) نیز در سخنانی گفت: شهدای مردم افغانستان در حدود ده سال در برابر قشون سرکش و بزرگ ارتش سرخ شوروی ایستادگی کرد و آنان را از افغانستان خارج ساخت.

    او گفت: با آمدن نیروهای خارجی مدت ده سال است که مردم افغانستان میان فسق، فساد و جنگ، دست و پا می زنند.

    وی اضافه کرد: کسانی که از پیمان راهبردی با آمریکا حمایت می کنند، مردم افغانستان را می ترسانند که اگر یکبار دیگر آمریکا از خاک افغانستان خارج شود، این ملت دوباره با بحران و قتل و کشتار مواجه خواهند شد.

    او گفت: پیمان راهبردی که با آمریکا به امضاء رسیده است، از دیدگاه علما حرام است چرا که امضای این پیمان به معنای جنگ دوامدار در این کشور است.

    لازم به ذکر است که در ماه رمضان سال گذشته صدها تن از علمای سراسر افغانستان با صدور فتوایی مشترک، پیمان استراتژیک با آمریکا و حضور نظامی نیروهای خارجی در افغانستان را حرام اعلام کردند.

    در همین حال "احمد فرید" از اعضای جبهه وحدت ملی و مخالف پیمان نظامی آمریکا، در سخنانی گفت: خاموش نشستن ملت افغانستان در قبال پیمان راهبردی، به تباهی کشانیدن و بدبختی مردم افغانستان خواهد بود.

    پیمان استراتژیک افغانستان و آمریکا در سفر شبانه اوباما به کابل به امضا رسید.

    مخالفت مردم افغانستان با این پیمان در حالی صورت گرفت که قرار است سند همکاری کابل – واشنگتن برای تصویب نهایی به پارلمان افغانستان ارسال شود.



    خبر
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 19574
    دفعات دیده شده: ۶۸۸ | آخرین مشاهده: ۱۹ ساعت پیش