Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • بان کی مون : نابرابری اجتماعی و بحران اقتصادی عامل ظهور جنبش وال استریت و بهارعربی است
    پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰:۰۳

    نیویورک- 'بان کی مون' دبیرکل سازمان ملل، نابرابری های اجتماعی و بحران اقتصادی را دلیل اصلی بروز جنبش مردمی وال استریت در آمریکا وهمچنین 'بهار عربی' در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دانست.



    نیویورک- 'بان کی مون' دبیرکل سازمان ملل، نابرابری های اجتماعی و بحران اقتصادی را دلیل اصلی بروز جنبش مردمی وال استریت در آمریکا وهمچنین 'بهار عربی' در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دانست.

    1391/02/28 - 14:59

    بان کی مون طی سخنانی در اجلاس بررسی وضعیت اقتصاد جهانی در سال 2012 اظهار داشت: بیکاری، مشکلات اجتماعی و تورم ریشه اصلی نارضایتی های مردم در جهان است که طی سال گذشته موجب بروز و ظهور جنبش وال استریت و بهار عربی شد.

    وی با اشاره به تاثیر بسیار مخرب بحران اقتصاد جهانی بر معیشت مردم جهان، تصریح کرد: بحران اقتصاد جهانی موجب شد تا 300 میلیون نفر از مردم جهان ازکار بیکار شوند.

    وی با ابراز نگرانی از آمار بالای بیکاری در جهان، تاکید کرد: برای مبارزه با بحران بیکاری باید 40 میلیون فرصت شغلی جدید در اقصی نقاط جهان ایجاد شود.

    دبیرکل سازمان ملل شرایط حاکم بر اقتصاد جهانی را نگران کننده خواند و از سران کشورهای مختلف درخواست کرد، با جدیت بیشتری به فکر رفع مشکلات اقتصادی مردم باشند.

    وی افزود: زمان آن فرا رسیده که رهبران اقتصاد جهانی برای برون رفت از بحران کنونی به فکر طراحی مدل های جدید اقتصادی باشند، زیرا مدل های اقتصادی گذشته کارایی خود را از دست داده اند.

    وی با اشاره به برگزاری نشست گروه 20 که قرار است در ماه ژوئن در برزیل برگزار شود، گفت: امیدوارم در آن اجلاس رهبران جهان با استفاده از اراده سیاسی خود به فکر راه حل اساسی برای مهار بحران های اقتصادی موجود باشند.

    اجلاس بررسی وضعیت اقتصاد جهانی در سال 2012 روزهای پنجشنبه و جمعه به وقت محلی با حضور مقام های اقتصادی جهان در مقر اصلی سازمان ملل برگزار می شود.

    در مراسم افتتاحیه این نشست، دبیرکل سازمان ملل و 'ناصر عبدالعزیز الناصر' رییس قطری مجمع عمومی سخنرانی کردند.

    قرار است تا ساعاتی دیگر 'سید شمس الدین حسینی' وزیر اقتصاد و دارایی ایران طی سخنانی، دیدگاه ها و پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران را برای مهار بحران اقتصادی و اصلاح ساختار اقتصادی حاکم بر جهان تشریح کند.



    خبر
    نام منبع: ایرنا
    شماره مطلب: 19563
    دفعات دیده شده: ۵۰۷ | آخرین مشاهده: ۲۲ ساعت پیش