Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک:نگاه غرب نسبت به برنامه هسته ای ایران باید کاملا بازاندیشی شود
    سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۵

     آنتونی کردزمن تحلیل گر استراتژیک، "مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک" (CSIS) در گزارشی نوشت: توانایی هسته ای ایران با توقف کامل غنی سازی اورانیوم نیز دچار اختلال نخواهد شد بنابراین نگاه ما نیاز شدیدی به تغییر و دگرگونی دارد. به گزارش  پایگاه تحلیل "سی اس آی اس"، یک کارشناس "مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک


     آنتونی کردزمن تحلیل گر استراتژیک، "مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک" (CSIS) در گزارشی نوشت: توانایی هسته ای ایران با توقف کامل غنی سازی اورانیوم نیز دچار اختلال نخواهد شد بنابراین نگاه ما نیاز شدیدی به تغییر و دگرگونی دارد.

    خبرگزاری فارس: نگاه غرب نسبت به برنامه هسته ای ایران باید کاملا بازاندیشی شود

    به گزارش  پایگاه تحلیل "سی اس آی اس"، یک کارشناس "مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک" (CSIS) در گزارشی نوشت: توانایی هسته ای ایران با توقف کامل غنی سازی اورانیوم نیز دچار اختلال نخواهد شد بنابراین نگاه ما نیاز شدیدی به تغییر و دگرگونی دارد. ما شدیدا نیاز داریم که رویکرد خود را نسبت به برنامه هسته ای ایران تغییر دهیم. ما تاکید بسیار زیادی بر تلاش های هسته ای ایران کردیم بدون اینکه درنظر بگیریم آیا این برنامه ها برای اهداف استراتژیک و نظامی مناسب هست یا نه.

    همزمان براین نکته تاکید کردیم که چگونه ایران برنامه رسمی هسته ای و شکل کنونی تاسیسات هسته ای خود را احیا کرده است. نتیجه تاکید بر این دو موضوع شکل گیری غلط مذاکرات در مورد کنترل تسلیحات و حملات پیشگیرانه نظامی بود.

    این گزارش افزود: این نکته اساسی است که درک کنیم ایران در مورد تکنولوژی تولیدات هسته ای به مراتب پیشرفت قابل توجهی کرده است اما باید تصویر ایرانی ها را از پیشرفت های هسته ای خود و نیات و مقاصد آنها را نیز درک کنیم.

    ایران در حوزه ها و ز مینه های مختلف تکنولوژی هسته ای پیشرفت کرده است و شواهد زیادی وجود دارد که ایران در حال ادغام یک کلاهک هسته ای بر روی سیستم موشکی خود است.

    تهدید تلاشهای هسته ای ایران صرفا یک موضوع مربوط به توانایی های غنی سازی اورانیوم تا سقف 20 درصد نیست و تلاش ها برای کنترل فعالیت های غنی سازی ایران، توانایی این کشور برای حرکت به سمت جلو را متوقف نخواهد کرد.

    بنابراین گزارش، تلاش های ایران بخشی از یک طیف گسترده ای از اقداماتی است که درحال حاضر آن را به نقطه ای رسانده است که می تواند دست به تولید تسلیحات هسته ای بزند حتی اگر فعالیت های غنی سازی این کشور متوقف شود. اینها همچنین برنامه هایی هستند که در گزارش های اخیر به طور عمیق توسط آژانس بین المللی انرژی هسته ای بررسی شده اند.



    خبر
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 19416
    دفعات دیده شده: ۴۵۷ | آخرین مشاهده: ۲۴ ساعت پیش