Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • ریاضتی که سارکوزی را چپ کرد
    دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰:۴۱

     بیشتر منابع اروپایی، اقتصاد بحران زده را مهم ترین دلیل شکست سارکوزی ارزیابی کرده اند و رویترز او را یازدهمین رهبر اروپایی توصیف کرد که بحران اقتصادی باعث شکست او شده است.  دیلی میل هم نوشت که خشم فرانسوی ها از سیاست های ریاضتی سارکوزی باعث شکست او در انتخابات شد. در همین رابطه شبکه العربیه با پخش گزارشی دلایل شکست سارکوزی در دور دوم انتخابات را برشمرد. بر این اساس، سیاستهای سختگیرانه سارکوزی علیه مهاجرت، طرح ریاضت اقتصادی و

     بیشتر منابع اروپایی، اقتصاد بحران زده را مهم ترین دلیل شکست سارکوزی ارزیابی کرده اند و رویترز او را یازدهمین رهبر اروپایی توصیف کرد که بحران اقتصادی باعث شکست او شده است.  دیلی میل هم نوشت که خشم فرانسوی ها از سیاست های ریاضتی سارکوزی باعث شکست او در انتخابات شد.


    در همین رابطه شبکه العربیه با پخش گزارشی دلایل شکست سارکوزی در دور دوم انتخابات را برشمرد. بر این اساس، سیاستهای سختگیرانه سارکوزی علیه مهاجرت، طرح ریاضت اقتصادی و سیاست متناقض درباره تحولات جهان عرب به ویژه سوریه ولیبی از جمله دلایلی بوده که موجبات شکست وی در دور دوم انتخابات را فراهم آورد.

    در این دور از انتخابات سارکوزی ۴ درصد کمتر از اولاند رای آورد و نتوانست اکثریت مردم فرانسه را با طرحهای خود همراه کند. از سوی دیگر شبکه خبری فرانس ۲۴ دقایقی پیش تصاویری از میدان پاستیل که مقرر است اولاند از آنجا با هوادارانش صحبت کند را پخش کرد. در این تصاویر حضور مهاجران به ویژه اتباع آفریقایی به وضوح دیده می شد.

    اولاند رهبر حزب سوسیالیست فرانسه و اولین رئیس جمهور چپ گرایی است که طی دو دهه گذشته به قدرت می رسد. او وعده کرده که در مقایسه با سیاست های جنجالی سارکوزی رئیس جمهور معتدل تری خواهد بود.  

    او گفته که تا سال ۲۰۱۷ بدهی های فرانسه را با بستن مالیات بر ثروتمندان به کمترین حد خود خواهد رساند و سن بازنشستگی را از ۶۲سال کنونی که سارکوزی بر آن مهر تأیید زده به ۶۰ سال خواهد رساند و حقوق رئیس جمهور را هم ۳۰ درصد کاهش می دهد.  

    با توجه به سیاست های ریاضتی که اکثر دولت های اروپایی برای مهار بحران اقتصادی در پیش گرفته اند، با پیروزی اولاند سرنوشت سیاست ریاضت اقتصادی اروپا در هاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت. باید دید آیا اولاند می تواند فرانسه را از گرداب بحران اقتصادی خارج کند؟



    خبر
    نام منبع: شفاف نیوز
    شماره مطلب: 19415
    دفعات دیده شده: ۵۷۱ | آخرین مشاهده: ۱ روز پیش