-
شبکههای اجتماعی در انتخابات در اختیار مخالفان ایران قرار گرفت/ موسسه آمریکایی صلح
شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۱
یک اندیشکده آمریکایی در مقالهای از حوادث پس از انتخابات در ایران به عنوان نمونهای از تاثیر شبکههای اجتماعی در یک کشور نام برد. موسسه آمریکایی صلح از اندیشکدههای آمریکایی در مقالهای به پیشبینی چگونگی دیپلماسی شهروندی در سال 2011 پرداخت و حوادث پس از انتخابات ایران را نمونه بارز کارکرد شبکههای اجتماعی بیان کرد. * دیپلماسی شهروندی از طریق رسانههای جدید موجب ارتباط با مردم خواهد شد دلایل زیادی وجود دارد که بگوییم در سال 2011 باید شاهد پیشبر
یک اندیشکده آمریکایی در مقالهای از حوادث پس از انتخابات در ایران به عنوان نمونهای از تاثیر شبکههای اجتماعی در یک کشور نام برد. موسسه آمریکایی صلح از اندیشکدههای آمریکایی در مقالهای به پیشبینی چگونگی دیپلماسی شهروندی در سال 2011 پرداخت و حوادث پس از انتخابات ایران را نمونه بارز کارکرد شبکههای اجتماعی بیان کرد. * دیپلماسی شهروندی از طریق رسانههای جدید موجب ارتباط با مردم خواهد شد دلایل زیادی وجود دارد که بگوییم در سال 2011 باید شاهد پیشبرد دیپلماسی شهروندی باشیم. ما امیدواریم که جهشی در دیپلماسی شهروند به شهروند صورت گیرد و این دیپلماسی از طریق رسانههای جدید و اشکال سنتی رسانهای برای شکستن موانع ارتباطی میان افراد صورت بگیرد. مسئله و چالش مهم این خواهد بود که چگونه به بهترین نحو از این مکانیسمها برای گردهمآوردن افراد استفاده کنیم. استفاده از اشکال جدید و سنتی رسانهها برای کمک به جلوگیری از درگیری و بالاتر از آن تعامل مردم یک طرف جهان با مردم طرف دیگر جهان تهیه کرده است. یک پیشرفت مهم در زمینه پیشگیری از درگیری، استفاده از رسانهها در روشهای پیشگویانه برای پایان دادن به درگیری حتی قبل از آنکه این درگیریها بخواهند آغاز شوند، است. ما میتوانیم از اشکال رسانههای اجتماعی چون "فیسبوک "، "توییتر " و "تکست چتر " برای شناسایی مکان احتمالی درگیری استفاده کنیم. این نوع استفاده از دادههای شبکه های اجتماعی شیوههایی بسیارموثر و عالی است. *تحولات پس از انتخابات در ایران نمونه بارز استفاده از شبکه های اجتماعی بود تحولات در ایران که مرتبط با انتخابات 2009 میشود، نمونهای از چگونگی استفاده از شبکه های اجتماعی توسط مخالفان در ایران است و این امر توجه جامعه جهانی را به این گروه جلب کرد. مخالفان در توییتر حضور یافتند و عکس و تصاویری را به "یوتیوب " و "فیسبوک " ارسال کردند و اشکال سنتی رسانهها چون وبسایتهای خبری و تلویزیونها را وادار کردند که این موضوع حوادث پس از انتخاباتی را پوشش دهند
خبر
نام منبع: خبرگزاری فارس:
شماره مطلب: 15544
دفعات دیده شده: ۱۱۱۱ | آخرین مشاهده: ۱ هفته پیش