Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • نگاهی به لابی صهیونیسم در انگلیس-1 / تامین 22 درصد خوراک رسانه‌ای انگلیس توسط امپراطور رسانه‌ای صهیونیست
    دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۳:۲۴

    یک بررسی جدید نشان می‌دهد روبرت مردوخ صاحب شرکت نیوزکورپوریشن و شبکه فاکس نیوز آمریکا هم اکنون 22 درصد خوراک رسانه‌ای انگلیس را تامین می‌کند و در تلاش است کنترل بیشتری بر افکار عمومی انگلیس داشته باشد. روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی با عنوان "رسانه‌های مردوخ بیش از 20 درصد خوراک خبری انگلیس را کنترل می‌کنند " به نقل از موسسه "تحلیل اندرز " آورده است: نیوزکورپوریشن و اسکای 22 درصد از کل اخباری که مردم انگلیس هر روز نیاز دارند را تولید خواهد کرد.

    یک بررسی جدید نشان می‌دهد روبرت مردوخ صاحب شرکت نیوزکورپوریشن و شبکه فاکس نیوز آمریکا هم اکنون 22 درصد خوراک رسانه‌ای انگلیس را تامین می‌کند و در تلاش است کنترل بیشتری بر افکار عمومی انگلیس داشته باشد. روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی با عنوان "رسانه‌های مردوخ بیش از 20 درصد خوراک خبری انگلیس را کنترل می‌کنند " به نقل از موسسه "تحلیل اندرز " آورده است: نیوزکورپوریشن و اسکای 22 درصد از کل اخباری که مردم انگلیس هر روز نیاز دارند را تولید خواهد کرد. بر اساس این گزارش، نیوزکورپوریشن 14.6 درصد از خوراک رسانه‌ای را تامین می‌کند و اسکای 7.4 درصد را در اختیار دارد که بیشتر به دلیل جایگاه آن در رادیو است. روی هم رفته نیوزکورپوریشن و اسکای 22 درصد از کنترل رسانه‌های انگلیس را در اختیار دارند و این در شرایطی است که نتیجه نظرسنجی که پنج روز پیش توسط موسسه "آی‌سی‌ام " منتشر شد نشان می‌دهد اکثریت قابل توجهی از مردم انگلیس با سلطه بیشتر روبرت مردوخ بر رسانه‌های خبری این کشور مخالف هستند. نظرسنجی فوق نشان می‌دهد 84 درصد مردم با هر گونه اعمال نفوذ بیش از حد در این زمینه مخالف هستند. * مردوخ در تلاش برای کنترل بیشتر بر افکار عمومی انگلیس مردوخ در تلاش است تا 61 درصد سهام شبکه "بی‌اسکای‌بی " انگلیس را از آن خود کند و بدین ترتیب کنترل بیشتری بر افکار عمومی این کشور پیدا خواهد کرد. به نظر می‌رسد نفوذ مردوخ در انگلیس به حدی زیاد است که حتی وینس کیبل وزیر بازرگانی انگلیس که مخالف واگذاری شبکه اسکای به مردوخ بود نیز نتوانسته است تا کنون از این اقدام جلوگیری کند و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس وی را به دلیل اظهاراتش به طور غیررسمی از بسیاری از مسئولیت‌هایش در قبال رسانه‌های انگلیس کنار گذاشت. مجله آمریکایی "نیوزویک " چندی پیش نوشت: "روبرت مردوخ " سرمایه‌دار یهودی‌الاصل آمریکایی-استرالیایی و سهامدار اصلی شرکت "نیوزکورپوریشن " و چهره مهم و برجسته رسانه‌‌های جهان بار دیگر چشم به یکی از رسانه‌های شهر لندن دوخته است. شرکت خبری 54 میلیارد دلاری وی که پیشتر مالکیت روزنامه "تایمز " لندن و "سان " را به دست آورده است،‌ هم اکنون قصد دارد با پرداخت 12میلیارد دلار به طور کامل سیطره بر تلویزیون اسکای را بدست آورد. نظرسنجی فوق نشان می‌دهد 84 درصد مردم با هر گونه اعمال نفوذ بیش از حد در این زمینه مخالف هستند. مردوخ در تلاش است تا 61 درصد سهام شبکه "بی‌اسکای‌بی " انگلیس را از آن خود کند و بدین ترتیب کنترل بیشتری بر افکار عمومی این کشور پیدا خواهد کرد. *نگاهی به سابقه مردوخ مردوخ یکی از یهودیان صهیونیست است که کار خود را با مالکیت یک روزنامه کوچک در «ملبورن» استرالیا شروع کرد اما پس از مدت کوتاهی توانست یک امپراتوری رسانه‌ای را پایه‌گذاری کند. وی با خرید روزنامه‌های ورشکسته و کوچک و با استفاده از روشهای گوناگون به مدیریت آنها پرداخته و آنها را به سوددهی می‌رساند. او ابتدا به دنیای رسانه‌ای انگلیس وارد شد و توانست جایگاه مهمی در بین شبکه رسانه‌ای انگلیس کسب کند. اشتیاق سیری‌ناپذیر مردوخ وی را به سمت آمریکا کشاند و وی با کسب تابعیت آمریکایی توانست به گسترش دامنه امپراتوری خود نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر دنیا بپردازد. نگاه مردوخ به لندن باعث شد که وی به این فکر بیافتد که به برترین قدرت انتشاراتی انگلیس تبدیل شود و به خاطر همین هدف اقدام به خرید روزنامه‌های «خبرهای دنیا» (News of the World)، «سان» (The Sun)، «تایمز» (The times) و «ساندی تایمز» (Sundy times) کرد تا جایی که در میانه‌های دهه 1980 موفق شد اولین طراح انتشار روزنامه به صورت تمام «کامپیوتری» در دنیا را در شرق لندن اجرا کند. مردوخ برای مدیریت رسانه‌های خود از تمام ضربه‌‌ها استفاده می‌کرد. او در مدت کوتاهی توانست روزنامه «سان» را به یک تابلو جنجالی تبدیل کند. بدین وسیله که به طور مرتب «صفحه سوم» روزنامه را به عکسهایی از زنان زیبا اختصاص می‌داد که این کار باعث قطعی شدن شهرت مرداک به عنوان یک صاحب‌رسانه شد. مهم‌ترین اقدام مردوخ راه‌اندازی شبکه تلویزیونی «فاکس» (Fox) در آمریکا بود. او در طول دهه 1980 مرتب اقدام به خرید شبکه‌های تلویزیونی متعدد می‌کرد. در اوایل دهه 1990 اقدام به توسعه امپراتوری رسانه‌ای خود در انگلیس و آسیا نمود و چندین شبکه ماهواره‌ای را خرید یا تأسیس کرد.



    گزارش
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 15480
    دفعات دیده شده: ۱۸۷۱ | آخرین مشاهده: ۷ ساعت پیش