Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • رژیم صهیونیستی متفقانش را از دست می دهد   دست رد آنکارا بر سینه تل آویو؛ رژیم صهیونیستی متفقانش را از دست می دهد دست رد آنکارا بر سینه تل آویو؛
    جمعه ۲۴ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۳۲

    یک مقام آگاه دروزارت امور خارجه رژیم اسرائیل اطلاع داد که فعلا بحث توقف روابط سیاسی در میان نیست اما اوضاع کاملا جدی است. وی خاطر نشان ساخت که در حال حاضر نباید جنجال بر پا کرد و برعکس باید تلاش نمود که مشکلات بوجود آمده را از راه "دیپلماسی آرام" حل نمود. در این هفته روشن شد که آنکارا تصمیم گرفته که به هواپیماهای اسراییلی اجازه شرکت در مانورهای بین المللی هوایی-نظامی سالانه "عقاب آناتولی" را ندهد که بایستی از 12 تا 23 اکتبر در ترکیه انجام می شد.

    یک مقام آگاه دروزارت امور خارجه رژیم اسرائیل اطلاع داد که فعلا بحث توقف روابط سیاسی در میان نیست اما اوضاع کاملا جدی است. وی خاطر نشان ساخت که در حال حاضر نباید جنجال بر پا کرد و برعکس باید تلاش نمود که مشکلات بوجود آمده را از راه "دیپلماسی آرام" حل نمود. در این هفته روشن شد که آنکارا تصمیم گرفته که به هواپیماهای اسراییلی اجازه شرکت در مانورهای بین المللی هوایی-نظامی سالانه "عقاب آناتولی" را ندهد که بایستی از 12 تا 23 اکتبر در ترکیه انجام می شد. در پاسخ به این اقدام، آمریکا و اسراییل که باید در مانورهای شرکت می کردند، از شرکت در آنها امتناع ورزیدند. در نتیجه این مانورها به کل لغو شد. دو تحلیلگر روسی به نام "ماریا گریشینا" و "دمیتری دوبوف" در مقاله خود که توسط "ورمیا نووستی" منتشر شده می نویسند که میان اسراییل و ترکیه جنجال سیاسی در حالا بالا گرفتن است.در این مقاله گفته می شود که منابع آگاه دیپلمات ترکیه ای اعلام کرده اند که نمی توانند به هواپیماهایی که مردم غیر نظامی نواز غزه را بمباران می کنند، اجازه شرکت در مانور های ترکیه را بدهند. ترکیه شدیدا از عملیات نظامی اسراییل تحت عنوان "سرب ریخته" که در ماه دسامبر 2008 و اوئل سال جاری در نوار غزه انجام شد، انتقاد کرد. بعد از آن روابط میان اسراییل و ترکیه به طور مشهود رو به وخامت گذاشت. برپایه این گزارش، مولفان مقاله تاکید دارند که مقامات اسراییلی نمی خواهند که اوضاع بوجود آمده را بیش از پیش غم انگیز جلوه دهند. "دانی آیالون" معاون وزیر امور خارجه اسراییل اعلام کرد:" لغو مانور ترکیه به هیچ عنوان بر روابط دیپلماسی ما با این کشور تاثیر نداشته و روابط ما هنوز هم خوب است. شراکت استراتژیکی میان اسراییل و ترکیه به نفع هر دو کشور است." همچنین یک مقام آگاه دروزارت امور خارجه اسراییل به "ورمیا نووستی" اطلاع داد که فعلا بحث توقف روابط سیاسی در میان نیست اما اوضاع کاملا جدی است. وی خاطر نشان ساخت که در حال حاضر نباید جنجال بر پا کرد و برعکس باید تلاش نمود که مشکلات بوجود آمده را از راه "دیپلماسی آرام" حل نمود. این گزارش می افزاید، اما روزنامه "جروزالم پست" به نقل از وزارت دفاع اسراییل اطلاع می دهد که در حاشیه وخامت جدی بوجود آمده میان دو کشور و نزدیکی اخیری که در روابط میان تهران و آنکارا دیده می شود، رژیم صهیونیستی قصد دارند که بار دیگر مسئله صدور تسلیحات جدید به ترکیه را بررسی کند. رسانه های گروهی اسراییلی تاکید می کنند که دلیل تنش ها در روابط با اسراییل در قصد "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه و تلاش وی جهت تبدیل ترکیه از کشوری غیر مذهبی به مذهبی، ریشه دارد. در این مقاله اشاره همچنین شده که ترکیه تا همین چندی پیش یکی از متفقان مطمئن و مورد اعتماد اسراییل در خاور نزدیک بود. بهار سال 1949 یعنی یکسال بعد از آنکه رژیم اشغالگر صهیونیستی شکل گرفت آن را برسمیت شناخت و با این کشور روابط سیاسی برقرار کرد. طی سال های اخیر ترکیه به عنوان میانجی در مذاکرات پنهانی میان سوریه و اسراییل ایفای نقش می کرد.



    خبر
    نام منبع: تابناک
    شماره مطلب: 12135
    دفعات دیده شده: ۶۹۹ | آخرین مشاهده: ۲ هفته پیش