Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • دموکراتها: بوش باید کلید اتاق جنگ را پس بدهد دموکراتها: بوش باید کلید اتاق جنگ را پس بدهد
    جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ ساعت ۱۳:۰۵

    (((باراک اوباما : افتخار می کنم که از آغاز مخالف حمله به عراق بودم زیرا اعتقاد داشتم که این جنگ برای ما مصیبت بار خواهد بود و این همان چیزی است که هم اکنون شاهد آن هستیم.))) در پی اعلام نظر صریح کاخ سفید مبنی بر وتوی مصوبه کنگره مبنی بر تعیین جدول زمانی خروج نیروهای امریکایی از عراق، تنشها بین نمایندگاه دموکرات و جمهوری خواه شدت گرفت . سخنگوی کاخ سفید بلافاصله پس از تصویب این پیش نویس درکنگره اعلام کرد که بوش آن را وتو خواهد کرد. خانم دانا پرینو

    باراک اوباما : افتخار می کنم که از آغاز مخالف حمله به عراق بودم زیرا اعتقاد داشتم که این جنگ برای ما مصیبت بار خواهد بود و این همان چیزی است که هم اکنون شاهد آن هستیم.

    باراک اوباما : افتخار می کنم که از آغاز مخالف حمله به عراق بودم زیرا اعتقاد داشتم که این جنگ برای ما مصیبت بار خواهد بود و این همان چیزی است که هم اکنون شاهد آن هستیم.
    در پی اعلام نظر صریح کاخ سفید مبنی بر وتوی مصوبه کنگره مبنی بر تعیین جدول زمانی خروج نیروهای امریکایی از عراق، تنشها بین نمایندگاه دموکرات و جمهوری خواه شدت گرفت . سخنگوی کاخ سفید بلافاصله پس از تصویب این پیش نویس درکنگره اعلام کرد که بوش آن را وتو خواهد کرد. خانم دانا پرینو در مصاحبه با خبرنگاران گفت : این قانون تاریخ شکست و تسلیم نیروهای آمریکایی درعراق را مشخص کرده است. وی افزود : بوش بلافاصله پس از ارائه این پیش نویس از سوی کنگره به وی ، آن را وتو خواهد کرد. سخنگوی کاخ سفید،دموکرات ها را مسئول تاخیر بوجود آمده درتصویب پیش نویس قانون بودجه تامین هزینه های حضور نظامی آمریکا درعراق و افغانستان دانست. در این ارتباط، دموکراتهای امریکا که این روزها موفق به جلب حمایت برخی از نمایندگاه جمهوری خواه نیز شده اند، با استفاده از فرصت پیش آمده درصدد جلب حمایت افکار عمومی از طریق توسل به راهبرد ضد جنگ برآمده اند. هاری رید رئیس فراکسیون اکثریت دموکرات ها در مجلس سنا در سخنانی که قبل از تصویب قانون مذکور ایراد کرد، گفت : بوش که جنگ علیه عراق را با بهانه های واهی شروع کرد باید این شجاعت را داشته باشد که اعتراف کند سیاستش در این جنگ شکست خورده و برای پایان دادن به آن آماده همکاری با ما است. وی افزود:در صورتی که بوش با تغییر سیاست هایش در عراق مخالفت کند، آمریکا نه فقط چند ماه بلکه سال های سال در باتلاق این کشور باقی خواهد ماند. در همین حال 8 نامزد دموکرات انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در سال 2008 میلادی برگزار شود در یک برنامه تلویزیونی مشترک سیاست های دولت بوش در عراق را بشدت محکوم کرده و خواستار عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق شدند. هیلاری کلینتون در این برنامه تلویزیونی که پنجشنبه شب پخش شد ، گفت : کنگره قانون پایان دادن به جنگ در عراق و عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور را تصویب کرده و این همان چیزی است که مردم آمریکا خواهان آن هستند. وی ابراز امیدواری کرد که بوش از حربه وتو علیه این قانون استفاده نکند. هیلاری کلینتون که هم اکنون عضو مجلس سنای آمریکا است، تصریح کرد: درصورتی که رئیس جمهوری کنونی آمریکا نیروهای آمریکایی را از عراق خارج نکند من در صورت انتخاب شدن به این سمت دست به این کار خواهم زد. باراک اوباما سناتور سیاه پوست مجلس سنای آمریکا و یکی ازنامزدهای حزب دموکرات در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری این کشور نیز در این برنامه تلویزیونی گفت: افتخار می کنم که در جریان رای گیری سال 2002 برای حمله به عراق شرکت نکردم. وی افزود: افتخار می کنم که از آغاز مخالف حمله به عراق بودم زیرا اعتقاد داشتم که این جنگ برای ما مصیبت بار خواهد بود و این همان چیزی است که هم اکنون شاهد آن هستیم. جان ادواردز نامزد پست معاونت ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات سال 2004 این کشور درجریان این برنامه تلویزیونی از ضرورت بازگرداندن اعتماد ازبین رفته میان مردم آمریکا و رئیس جمهوری این کشور سخن گفت. ادواردز که براساس آخرین نظر خواهی ها در رده سوم نامزدهای دموکرات قرار دارد، گفت: این اعتماد در طول 6 سال گذشته ( دوران ریاست جمهوری بوش) وجود نداشته است. همچنین درنظرخواهی هایی که اخیرا روزنامه وال استریت ژورنال و شبکه تلویزیونی ان بی سی نتایج آنها را منتشرکرده اند،55 درصد از مردم آمریکا از تعیین یک جدول زمانی برای عقب نشینی نیروهای این کشور از عراق حمایت کرده اند.



    گزارش
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 10268
    دفعات دیده شده: ۵۰۴۳ | آخرین مشاهده: ۱ روز پیش