Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • متکی: مذاکرات لاریجانی و سولانا باید بر اساس پذیرش واقعیتهای موجود باشد. متکی: مذاکرات لاریجانی و سولانا باید بر اساس پذیرش واقعیتهای موجود باشد.
    جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۳:۰۰

    منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران، گفت: در دور جدید مذاکرات علی لاریجانی دبیر شورای امنیت ملی با خاویرسولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، باید باید بدون هیچگونه پیش شرط ، واقعیت ورود ایران به مرحله صنعتی در زمینه فعالیتهای هسته‌ای مورد توجه قرار گیرد. به گزارش ایرنا، متکی که پنجشنبه شب همراه همتای ونزوئلایی خود در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در کاراکاس شرکت کرده بود، توضیح داد که منظورش از واقعیتهای موجود، گامهایی است که ایران در زمینه احقاق ح

    منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران، گفت: در دور جدید مذاکرات علی لاریجانی دبیر شورای امنیت ملی با خاویرسولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، باید باید بدون هیچگونه پیش شرط ، واقعیت ورود ایران به مرحله صنعتی در زمینه فعالیتهای هسته‌ای مورد توجه قرار گیرد. به گزارش ایرنا، متکی که پنجشنبه شب همراه همتای ونزوئلایی خود در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در کاراکاس شرکت کرده بود، توضیح داد که منظورش از واقعیتهای موجود، گامهایی است که ایران در زمینه احقاق حق خودش و ورود به مرحله صنعتی در فعالیتهای صنعتی هسته‌ای برداشته است. متکی افزود: فکر می‌کنیم که این بار طرفهای ما در گفت وگوها، متوجه این مساله هستند که در واقع باید حق ایران در برخورداری از فن‌آوری هسته‌ای را نه در کلام، بلکه در عمل به رسمیت بشناسند. وزیر امور خارجه ایران، در پاسخ به سووالی مبنی بر حضور یا عدم حضورش در اجلاس شرم‌الشیخ، با یادآوری این نکته که جمهوری اسلامی ایران در همه اجلاسهای مربوط به عراق حضور فعالی داشته و سال گذشته تهران میزبان همسایگان عراق بود، گفت: در آخرین جلسه در این زمینه که در سطح معاونان وزرای خارجه کشورهای همسایه عراق و نمایندگان پنج عضو شورای امنیت در بغداد برگزار شد، تصویب شد که یک اجلاس همسایگان عراق در قاهره و یک اجلاس بزرگتر در استانبول برگزار شود. متکی اضافه کرد: ما فکر می‌کنیم باید مصوبه اجلاس بغداد را مد نظر قرار داد و معتقد هستیم که ابتدا باید اجلاس همسایگان عراق و سپس نشست بزرگ برگزار شود. وی در عین حال گفت: وزیر خارجه عراق هفته آینده به تهران می‌آید و ما در آنجا درباره این موضوع بحث خواهیم کرد. منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران، در ادامه نشست مطبوعاتی مشترک با نیکلاس مادررو همتای ونزولایی‌اش، از افزایش حجم مالی قراردادهای ایران و و ونزوئلا تا حدود ‪ ۱۸‬میلیارد دلار خبر داد. متکی توضیح داد که حجم مالی قراردادهای امضا شده میان تهران و کاراکاس بیش از ‪ ۲/۵‬میلیارد دلار و حجم مالی تفاهم نامه‌ها ‪ ۵/۵‬میلیارد دلار است. وزیر امور خارجه ایران، با بیان اینکه ایران و ونزوئلا در حال مذاکره برای امضا تفاهم نامه‌ها و قراردادهایی با حجم مالی دو میلیارد و هشتصد میلیون دلار هستند، یادآور شد که دو کشور هفت میلیارد دلار پروژه در شرف قرارداد نیز دارند که مجموع آنها حدود ‪ ۱۷‬میلیارد و هشتصد میلیون دلار می‌شود. متکی این امر را نشان‌دهنده ظرفیتهای بالای ایران و ونزوئلا دانست و بر گسترش این همکاریها تاکید کرد. وزیر خارجه ایران با بیان اینکه امروز ایران به یک نام آشنا برای آمریکای لاتین تبدیل شده است، گفت: همکاریهای اقتصادی ایران و ونزوئلا، می‌تواند مکمل یکدیگر باشد. متکی در ادامه این نشست مطبوعاتی، با اشاره به شکست هژمونی آمریکا در آمریکای لاتین، خاطرنشان کرد که سیاستهای واشنگتن در خاورمیانه نیز شکست خورده است. وزیر خارجه ایران، با بیان اینکه نظام بین‌المللی جدیدی در حال متولد شدن است، گفت: در این نظام جدید، ملتها نقش اصلی را ایفا خواهند کرد. متکی تصریح کرد که پیام اصلی این نظام جدید، صلح، عدالت، برادری و مهرورزی است.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 10124
    دفعات دیده شده: ۱۱۰۵ | آخرین مشاهده: ۴ روز پیش