Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • ژنرال مایکل رز: پارلمان باید تونی بلر را پیش از خروج از قدرت استیضاح کند ژنرال مایکل رز: پارلمان باید تونی بلر را پیش از خروج از قدرت استیضاح کند
    جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۰:۵۲

    یک ژنرال بازنشسته انگلیسی از نمایندگان پارلمان خواست به علت شرکت لندن در جنگ عراق و نتیجه فاجعه‌بار آن بر نیروهای مسلح انگلیس، تونی بلر نخست وزیر این کشور را پیش از خروج از قدرت استیضاح کنند. ژنرال مایکل رز در مصاحبه با روزنامه دیلی میل چاپ لندن که روز جمعه منتشر شد، گفت: جنگ عراق موقعیت انگلیس در جهان را به شدت تخریب کرده است. از این رو، بلر باید در پارلمان حضور یافته و در قبال آن پاسخگو باشد. این نظامی ارشد سابق انگلیسی که فرماندهی نیروهای وی

    یک ژنرال بازنشسته انگلیسی از نمایندگان پارلمان خواست به علت شرکت لندن در جنگ عراق و نتیجه فاجعه‌بار آن بر نیروهای مسلح انگلیس، تونی بلر نخست وزیر این کشور را پیش از خروج از قدرت استیضاح کنند. ژنرال مایکل رز در مصاحبه با روزنامه دیلی میل چاپ لندن که روز جمعه منتشر شد، گفت: جنگ عراق موقعیت انگلیس در جهان را به شدت تخریب کرده است. از این رو، بلر باید در پارلمان حضور یافته و در قبال آن پاسخگو باشد. این نظامی ارشد سابق انگلیسی که فرماندهی نیروهای ویژه اس.ای.اس و نیروهای سازمان ملل در بوسنی را بر عهده داشته، همچنین بلر را به دو رویی در تامین مخارج نظامی و گمراه کردن نمایندگان مجلس عوام برای شرکت لندن در جنگ عراق متهم کرد. وی گفت: نیروهای مسلح انگلیس از زمان شکست در برابر تعدادی شورشی در جنگ استقلال آمریکا در سالهای ‪ ۱۷۷۰‬تاکنون هیچگاه این چنین تحقیر نشده بودند. جنگ عراق با کاهش اعتماد سربازان به فرماندهانشان، موجب فرو ریختن سلسله مراتب فرماندهی شده است.

    وی گفت: نیروهای مسلح انگلیس از زمان شکست در برابر تعدادی شورشی در جنگ استقلال آمریکا در سالهای ‪ ۱۷۷۰‬تاکنون هیچگاه این چنین تحقیر نشده بودند. جنگ عراق با کاهش اعتماد سربازان به فرماندهانشان، موجب فرو ریختن سلسله مراتب فرماندهی شده است.
    سیاسی شدن ارتش یکی از مخربترین تبعات دوران ‪ ۱۰‬ساله نخست وزیری بلر بوده است. ما اعتقاد داریم سربازانمان از تمام توان برای انجام وظایفشان استفاده می‌کنند، اما سربازان نیز انتظار دارند ما آنها را در وضعیتهای بیهوده قرار ندهیم. این کارشناس نظامی با تکرار مخالفت خود با جنگ عراق پیش از آغاز حمله آمریکا و انگلیس به این کشور، همچنین تصریح کرد چنانچه در زمان جنگ عراق رییس ستاد ارتش انگلیس بود، در اعتراض به جنگ عراق از سمت خود استعفا می‌کرد. ارتشبد رز در ادامه این مصاحبه با اشاره به بحران ناشی از اجازه دولت به نظامیان آزاد شده انگلیسی برای فروش خاطرات خود به رسانه‌ها، این تصمیم تبلیغاتی را نتیجه دخالتهای سیاسی در ارتش توصیف کرد. وی گفت: اگر مسوولیت این پرونده کاملا در اختیار ارتش بود و از دخالت سیاسی در آن جلوگیری می‌شد، آنگاه این نظامیان باید پس از ورود به انگلیس مستقیما به محل امنی منتقل شده و پس از انجام تحقیقات در صورت اثبات بروز اشتباه از جانب آنان و یا سرپیچی از قوانین نظامی محاکمه می‌شدند.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 10000
    دفعات دیده شده: ۱۳۴۰ | آخرین مشاهده: ۱۳ ساعت پیش