Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • تغییر آرم یک شرکت غذایی به دنبال اعتراض مسلمانان انگلستان
    دوشنبه ۴ مهر ۱۳۸۴ ساعت ۵:۰۷

    سایت عملیات روانی- نمونه دیگری از تسلیم‌ شدن صنایع غربی در برابر فشارهای مسلمانان، عقب‌نشینی رستوران‌های زنجیره‌ای برگرکینگ انگلستان است که به دنبال اعتراضات گسترده مسلمانان این کشور به شیبه بودن آرم یکی از محصولات آن به کلمه «الله» مجبور به تغییر آرم و خارج کردن کلیه تولیدات این محصول از بازار شد. رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که رستوران زنجیره‌ای فَست‌فود برگرکینگ مجبور شد به دلیل شکایت‌های پی‌درپی مسلمانان برچسب موادغذایی خود را تغییر دهد.

    سایت عملیات روانی- نمونه دیگری از تسلیم‌ شدن صنایع غربی در برابر فشارهای مسلمانان، عقب‌نشینی رستوران‌های زنجیره‌ای برگرکینگ انگلستان است که به دنبال اعتراضات گسترده مسلمانان این کشور به شیبه بودن آرم یکی از محصولات آن به کلمه «الله» مجبور به تغییر آرم و خارج کردن کلیه تولیدات این محصول از بازار شد. رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که رستوران زنجیره‌ای فَست‌فود برگرکینگ مجبور شد به دلیل شکایت‌های پی‌درپی مسلمانان برچسب موادغذایی خود را تغییر دهد. ظاهراً طرح آرم یک نوع بستنی قیفی این شرکت به اعتقاد بعضی مشتریان مسلمان آن به شکل دیگری نیز خوانده می‌شود. به نوشتة روزنامة جنجالی سان، شرکت برگرکینگ موارد متعددی شکایت دریافت کرده است. روزنامة اسکاتزمن نیز نوشته است شرکت برگرکینگ مجبور شده است برای تغییر آرم خود هزاران پوند هزینه کند. از جمله شرکت‌های تجاری دیگری که احساسات مسلمانان را با اعمال مشابه خدشه‌دار کرده‌اند، می‌توان به تولیدکنندة بزرگ محصولات ورزشی نایک و شرکت محصولات غذایی و خانگی یونیلِوِر اشاره کرد. در سال 1997، شرکت نایک در پی اعتراض مسلمانان مبنی بر این که آرم کفش‌های بسکتبال این شرکت به عربی شبیه واژة اللّه است، مجبور شد ده‌ها هزار جفت از این کفش‌ها را از بازار جمع‌آوری کند. یک سال بعد نیز شرکت یونیلور آرم یک نوع بستنی تولیدی خود را تغییر داد. در سال 1994، شرکت لاگرفلد لباسی طراحی کرد و روی آن عبارت حک شده بر بنای تاج‌محل را چاپ کرد. این عبارت چنین بود: «آن‌ها کسانی هستند که هدایت شده‌اند» که بارها در قرآن آمده است. یکی از مانکن‌های مشهور آلمانی پس از پوشیدن این لباس با تهدید مرگ مواجه شد و بدین ترتیب طراح آن لباس مجبور به عذرخواهی و سوزاندن محصولات خود شد. وی همچنین عکس‌ها و نگاتیوهای مربوط به آن لباس را نیز از بین برد.



    خبر
    نام منبع: CNSNews
    شماره مطلب: 982
    دفعات دیده شده: ۵۹۳ | آخرین مشاهده: ۴ هفته پیش
jpg   تغییر آرم یک شرکت غذایی به دنبال اعتراض مسلمانان انگلستان | حجم فایل: 44.16 KB