-
شبکه همجنس بازها، تجزیه طلبان و جاسوس ها
سهشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۴
معرفی ۵ ایرانی که در اقدامات تروریستی اروپایی ها دست داشتند/ چگونه شبکه همجنس بازها، تجزیه طلبان و جاسوس های اوکراینی به اغتشاشات متصل شد؟ در اقدام جدید اروپایی ها نام برخی نیروهای سیاسی ایرانی بدنام و در مقیم
معرفی ۵ ایرانی که در اقدامات تروریستی اروپایی ها دست داشتند/ چگونه شبکه همجنس بازها، تجزیه طلبان و جاسوس های اوکراینی به اغتشاشات متصل شد؟
در اقدام جدید اروپایی ها نام برخی نیروهای سیاسی ایرانی بدنام و در مقیم اروپا خودنمایی می کند؛ لابی این افراد مزدور که کشور خود را به بیگانگان فروخته اند!
انتشار دو بیانیه ضد ایرانی از سوی اروپایی ها و آمریکایی ها در فاصله زمانی کم پس از فروکشیدن آتش اغتشاشات قابل تأمل است، در اولین حرکت پارلمان اروپا، ۱۹ ژانویه (پنجشنبه ۲۹ دی) با تصویب پیش نویس یک قطعنامه پیشنهاد کرد که سپاه پاسداران در لیست تروریستی قرار بگیرد، مدتی پس از انتشار این بیانیه جنجالی، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز با انتشار یک قطعنامه دیگر همبستگی و حمایت واشنگتن از اغتشاشات و آشوب های اخیر در ایران را اعلام می کرد، تصویب کردند. به نظر می رسید که این دوبیانیه علیه مردم ایران مکمل یکدیگر بوده اند.
اما نکته قابل توجه آنکه هردو قطعنامه صادرشده از سوی کشورهای غربی بست سیاسی محکمی نداشت؛ ساعتی پس از انتشار بیانیه تروریستی اروپایی ها علیه مردم ایران، بورل مسئول سیاست خارجه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا نمی تواند بدون حکم دادگاه یک کشور عضو، سپاه را تروریستی اعلام کند. در آمریکا نیز وضعیت بهتر از اروپا نبود زیرا پس از تصویب بیانیه ضد ایرانی در مجلس آمریکا، کلودیا تنی عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان حمایت تمام قد این کشور از آشوبگران و اغتشاشگران را کافی ندانسته و اعلام کرد که قطعنامه پیشنهادی موسوم به اچ-آر-۷ نمی تواند باعث رژیم چنج در ایران شود!
به عقیده بسیاری از آگاهان سیاسی؛ انتشار این دو بیانیه حاکی از آن بود که غرب در مواجه با جمهوری اسلامی ایران با چالش های اساسی روبه رو است. بر اساس تحلیل مقامات غربی، تجربه چندین دهه رویارویی با تهران نشان داده این کشور به آسانی در مقابل فشارهای آمریکا کوتاه نخواهد آمد و در این میان شناخت ابزارها و روش های مؤثر برای تغییر رفتار ایران، ازضرورت های جدی در هرگونه اعمال فشار علیه این کشور است.
دستیابی به مدل چگونگی افزایش تأثیر و کارآمد کردن اقدامات علیه ایران نیز بسیار مهم است. تجربه ثابت کرده است که «زور و تعامل» به عنوان دو عنصر هم افزا می تواند راهبرد فشار «تحریم، تهدید و تحدید» مؤثر غرب علیه ایران را نیز به ارمغان آورد. این وضعیت باعث شد که پس از انتشار دو قطعنامه ضد ایرانی توسط کشورهای غربی بازهم سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برخلاف جوسازی های اخیر اعلام کند که توافق هسته ای ایران «نمُرده» است و تلاش ها برای خروج از بن بست در مذاکرات برای ازسرگیری اجرای کامل این توافق جریان دارد.
چرا سپاه پاسداران هدف اقدامات ضد ایرانی غرب قرارگرفته است؟
غرب می داند که افزایش فشار باعث تغییر مدل رفتاری جمهوری اسلامی ایران نمی شود ازاین رو در دوران پس از اغتشاشات سعی کرده است مدل رفتاری خود را عوض کند، بر اساس طراحی غربی ها آنچه می تواند ایران را به زانو درآورد، آشوب سازی داخلی، تهدید یا حمله نظامی نیست، بلکه «تحریم و تحدید» همه جانبه است.
از نگاه غرب، «اقتصاد ملی و سازمان هایی با نقش تعیین کنندگی همچون سپاه پاسداران» نقطه اصلی و راهبردی آسیب پذیری ایران است که می توانند به عنوان پاشنه آشیل، به آسانی سیاست های ایران را به مرحله تغییر و دگرگونی برساند. به همین دلیل است که تحریم علیه سازمان ها و نهادهای انقلاب و چهره های تعیین کننده؛ تحدید سیاسی و حقوقی آن ها، به عنوان یک ابزار حیاتی در راهبرد سیاست خارجی غرب علیه کشورمان به یک اصل ثابت راهبردی تبدیل شده است.
تحریم رفتارهای ریزودرشت حکومت ها، نهادها، تحریم های هم زمان حقوق بشری، برنامه موشکی، حمایت از تروریسم و سپاه پاسداران از ویژگی های اصلی رفتار غرب در شرایط حاضر به شمار می آید. بر همین اساس کشورهای غربی در دستورالعمل عملیاتی خود تأکیددارند که باید گزارش های دقیق و بروز از نقش و نفوذ سپاه در بخش های مختلف ایران به ویژه اقتصاد داشته باشند تا مسیرهای گریز ایران را مسدود کند. به اعتقاد آن ها افزایش تمرکز بر بخش های غیر سنتی تحریم مانند مسائل حقوق بشر می تواند گسترش حمایت بین المللی علیه ایران را به همراه داشته باشد.
اقدامات راهبردی کشورهای غربی با محوریت آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان دفاعی-امنیتی که مولد ظرفیت های استراتژیک است، عامل تعیین کننده ای در صیانت از نظام اسلامی و ظرفیت های استراتژیک آن دارد. ازاین رو این رفتار و احیاناً اقدام آن ها در پیاده سازی راهبردهای منطقه ای و بین المللی بر چند مفروض روشن استوار است. غرب بر اساس مفروضات محاسبه شده در ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این سازمان انقلاب را درکانون توجه راهبردی سیاسی، امنیتی و حقوقی خود قرار داده است.
مسئله ادعایی ارسال پهپادهای ایران به روسیه در جنگ اوکراین و اغتشاشات محله محور اخیر در ایران مهم ترین دلیل اقدامات اخیر اتحادیه اروپا و بالاخص پارلمان اروپا ذکر شده است. بااین حال بن بست ایجادشده در احیای برجام و تلاش اتحادیه اروپا برای تحت فشار گذاشتن ایران برای عبور ایران از خطوط قرمز خود در برجام را نیز نباید ازنظر دور داشت. این قطعنامه از نوع خودش اقدام جدیدی نیست و مسبوق با سابق است. پارلمان اروپا دردهه نود هم از این نوع قطعنامه ها علیه ایران صادر کرده است.
غرب برای انتشار قطعنامه های ضد ایرانی سه نکته را در نظر گرفته بود:
۱-نکته برجسته وجدید قطعنامه جدید تأکید برمعرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی و تهدید به تحریم تمامی افراد و مرتبطین حقیقی و حقوقی با آن است. نکته حائز توجه این است که اتحادیه اروپا در همان دوران نیز معتقد بود، برای حل مساله هسته ای ایران باید تهران در سخت ترین فشارها و تحریم ها باشد، ولی در کنار آن نباید رشته های ارتباط با ایران به طورکامل قطع شود.
۲- محورهای این قطعنامه به شکلی تکرار قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران در سال ۱۳۹۳ است.
۳- اقدامات اتحادیه اروپا در این برهه زمانی شباهت بسیاری به تحرکات آن در سال های بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ دارد که در آن اتحادیه اروپا ضمن حفظ رویکرد تداوم مذاکرات با ایران، سخت ترین تحریم های نفتی، صنعتی و پولی و مالی را علیه ایران اعمال کرد و اصل عدم دسترسی ایران به سوئیفت کامل را تائید کرد.
همدستان اروپایی ها برای انتشار بیانیه ضد ایرانی چه کسانی بودند؟
نکته جالب توجه دیگر درباره قطعنامه تروریستی اروپا علیه ایران نقش برخی افراد فارسی زبان است که در سال های گذشته از کشور متواری و یا در اروپا پناهنده شده اند، همکاری سرویس های اطلاعاتی غربی با این اشخاص نشان از آن دارد که پروژه فشار دیپلماتیک بر ایران به حد قابل توجهی امنیتی شده است.
در اقدام جدید اروپایی ها نام برخی نیروهای سیاسی ایرانی بدنام مقیم اروپا خودنمایی می کند؛ لابی این افراد مزدور که کشور خود را به بیگانگان فروخته اند در شکل گیری این مواضع ضد ایرانی بسیار مؤثر بوده است که برای نمونه می توان به شخصیت های زیر اشاره کرد:
۱- علی رضا آخوندی: بسیاری آخوندی را مغز متفکر حامد اسماعیلیلون نیز می نامند، بسیاری از نزدیکان به انجمن پرواز (انجمن ایرانی در کانادا) اعتقاددارند که اسماعیلیون به واسطه آخوندی توانسته است لیدر اغتشاشات شود، جالب توجه آنکه آخوندی به واسطه حزب خود در کشور سوئد با موساد روابط نزدیکی دارد، آخوندی متولد سال ۱۳۵۹ در شهر اصفهان است و از سال ۲۰۱۸ عضو پارلمان سوئد شده است، این سوئدی ایرانی تبار در حال حاضر عضو حزب راست گرای مرکز است که مواضع کمونیستی دارد. آخوندی در نقطه نظری عجیب گفته است که ضرر اروپا درباره تحریم سپاه در آینده قابل جبران است، زیرا ایران باید دوباره پارتنر اروپایی ها شود!
عکس/ فاکتور تجمع ضد انقلاب در برلین و پاریس؛ تامین بودجه در نهایت توسط موساد انجام می شود
علی رضا آخوندی علاوه بر تلاش برای تحریم مردم ایران یکی از تئوریسین های تجزیه کشور نیز محسوب می شود، گفته شده است که آخرین تجمع ضدانقلاب در کشور فرانسه با کمک های مالی که آخوندی و منافقین از موساد دریافت کرده بودند برگزارشده است، در این تجمع تمامی گروه های تجزیه طلب و هم جنس باز حق داشتند پرچم خود را بالا بیاورند!
۲-بیژن جیرسرایی: بیژن جیرسرایی (زاده ۱۶ خرداد ۱۳۵۵ در تهران) سیاستمداری است آلمانی و عضو حزب دموکرات آزاد آلمان (FDP) و نماینده بخشی از ایالت نوردراین-وستفالن در پارلمان آلمان «بوندستاگ» است. جیرسرایی از حامیان جدی هم جنس بازی در ایران است؛ از مله اقدامات او در سال های اخیر راه اندازی انجمنی بانام شش رنگ است که در وب سایت آن به صورت علنی مواردی چون ارتباطات جنسی خارج از عرف تبلیغ می گردد.
جیرسرایی ارتباطات نزدیکی نیز با معدوم نیما زم داشته و مدیر کانال تروریستی آمد نیوز از طریق این فرد به سازمان جاسوسی آلمان وصل شده بود! گفته شده است که بسیاری از شبکه های جاسوسی در کشورهای اروپایی از طریق جیرسرایی به برخی عوامل مزدور در داخل کشور لینک می شوند. جیرسرایی باوجود وابستگی خانوادگی به منافقین، ازنظر فکری به سلطنت طلبان نزدیک بوده و از حامیان اصلی شبکه براندازی فرشگرد است.
۳- یاسمین فهیمی: یک سیاستمدار آلمانی از حزب سوسیال دموکرات آلمان است که در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۱۴ به عنوان دبیر کل این حزب انتخاب شد. مه ۲۰۲۲ به عنوان رئیس اتحادیه های کارگری این کشور انتخاب شد، وی از پدری ایرانی و مادری آلمانی در هانوفر، آلمان زاده شده است. فهیمی مارکسیست بوده و روابط نزدیکی نیز با برخی گروهک های چپ گرا و نیز گروهک تروریستی منافقین در کشور آلمان دارد، یکی از اعضای جداشده این گروهک گفته است که فهیمی نقش جدی در تصمیم سازی های این فرقه در اروپا دارد، فهیمی مدتی قبل از سوی رسانه های آلمانی به اختلاس نیز متهم شده بود.
۴-مسعود قره خانی: عضو حزب کارگر نروژ (حزب کمونیست) و رئیس پارلمان نروژ است و نقش بسزایی در تحولات اخیر داشته است. نروژ به علت تأمین بخش زیادی از انرژی اروپا قدرت چانه زنی اش افزایش پیداکرده است. قره خانی کارچاق کن آمریکایی ها در اوکراین بوده و با سازمان سیا در ارتباط است. قره خانی رابط ویژه سازمان جاسوسی آمریکا با گروهک های کرد تجزیه طلب در ایران است و بارها به صورت مخفیانه به مقر این گروهک های تروریستی سرزده است.
البته وطن فروشی در خانواده قره خانی ژنتیکی است، بیژن قره خانی پدر این وطن فروش نروژی سابقه فعالیت ضد امنیتی در داخل کشور داشته و یک کمونیست تجزیه طلب است.
۵- نرگس اسکندری: عضو حزب سبزها و شهردار فرانکفورت نیز در لابی برای مصوبه اخیر اتحادیه اروپا نقش داشته است. اسکندری در دهه شصت عضو گروهک تروریستی پیکار بوده است، اسکندری ازجمله افرادی است که در سال های اخیر به گروهک منافقین بسیار نزدیک شده و پروژه ایجاد محدودیت دیپلماتیک برای ایران از سوی اسکندری برای فرقه نفاق تئوریزه شده است. جالب توجه آن که دختر اسکندری، مریم زارعی نام دارد که در سال های اخیر به ساختن فیلم های ضد ایرانی و سیاه معروف شده است.
۵ دلیل برای ناتوانی غرب در اقدام علیه سپاه پاسداران:
باوجود تلاش سرویس های اطلاعاتی دشمن و نیز اقدامات مزدوران وطن فروش به چند دلیل غرب یا نمی تواند سپاه را در لیست گروه های تروریستی قرار دهد و یا اگر دچار چنین خبطی شد با واکنش های غیرقابل پیش بینی مواجه خواهد شد:
الف) جایگاه قانونی و حقوقی سپاه در قانون اساسی و در حقوق بین الملل مانع توفیق کشورهای غربی برای معرفی این سازمان رسمی و ملی در ردیف گروه ها و یا سازمان های تروریستی دراش کال طرح واحد کشورهای غربی و یا به شکل تصمیمات انفرادی هر کشور خواهد بود. بر همین اساس هر طرحی فاقد پشتوانه حقوقی و مشروعیت قانونی و مقبولیت عمومی درمیان افکار عمومی داخلی و بین المللی است؛ و امکان ایجاد اجماع بین المللی درباره آن نه در شرایط فعلی که در آینده نیز ممکن نخواهد بود.
اقدامات، فعالیت ها و کارکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چارچوب مأموریت ها و تکالیفی است که قانون اساسی دربندهای ۱۵۰ و ۱۴۷ قانون اساسی به صورت ویژه در ابعاد سیاست داخلی و منطقه ای برای سپاه پاسداران و همچنین برای نیروهای مسلح که مجموعه سپاه را نیز در برمی گیرد؛ تعریف کرده است و آن را موظف به اجرایی آن کرده است.
ب) طبق حقوق بین الملل سپاه بخشی از دولت رسمی محسوب می شود و به عنوان یک ارگان رسمی مشروع در یک حکمرانی با مشروعیت و رسمیت بین المللی و فاقد ویژگی های یک گروه و یا جریان تروریستی است و اقدامات آن نیز در چارچوب قانون و تعاملات رسمی با دولت های همسایه انجام می شود. ازاین رو نمی توان آن را جزء سازمان های تروریستی به حساب آورد. بر اساس همین استنادات بود که مجلس نمایندگان آمریکا در سال ۲۰۱۷ طرح تروریستی سپاه را با این استدلال که ماهیت اقدامات و فعالیت های سپاه پاسداران منطبق بر مفاهیم و مصادیق سازمان های تروریستی خارجی نبوده، آن را از دستورکارخارج کرد.
ج) از طرفی بر اساس نص صریح منشور ملل متحد (ماده ۳۹) وظیفه تعیین موارد تهدید علیه صلح، نقض صلح و امنیت بین المللی و تجاوز با شورای امنیت است. اقدامات تروریستی منطبق با موارد مذکور هست. لذا تعیین و شناسایی گروه ها و سازمان های تروریستی با شورای امنیت است و اقدامات یکجانبه دولت های عضو بر اساس بند ۷ ماده ۲ منشور مردود هست و نقض قواعد و اصول بین المللی است؛ بنابراین اقدامات یک جانبه وجاهت و ماهیت بین المللی و الزام آوری نخواهد داشت.
د) از سوی دیگر به نظر می رسد که در بسیاری از کشورهای غربی برای انجام اقدامات علیه سپاه پاسداران اختلاف نظرهای عمیقی وجود دارد و هنوز بسیاری از سیاستمداران در اروپا حاضر به همراهی با طرح تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران نیستند. حقیقت آن است که نقش سپاه پاسداران در مبارزه با تروریست ها مورد اذعان بسیاری از مقامات اروپایی و غربی است و هرگونه اقدام غربی ها برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران درواقع یک ادعای سیاسی با کارکرد عملیات روانی است. تحرکات اخیر کشورهایی مانند پارلمان انگلیس نیز بیشتر در فضای عملیات روانی و رسانه ای قابل ارزیابی است که به شکلی ادامه سناریو کشورهای غربی در آشوب های اخیر قابل تحلیل است و نتیجه ای برای طراحان آن نخواهد داشت و فاقد تأثیر بر وضعیت سیاسی و حقوقی سپاه و مأموریت ها و کارکردهای داخلی و منطقه ای آن خواهد بود.
ه) نکته مهم دیگر هزینه بالای قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی است. چراکه با اعلام سپاه در لیست گروه های تروریستی اولین چالش کشورهای غربی در خلیج فارس که امنیت آن بر عهده سپاه است، هست. چراکه هر کشتی جنگی و غیرجنگی که از منطقه عبور می کند باید به یگان سپاه مستقر در آب های خلیج فارس اعلام کُد کرده و مشخصات خود را اعلام کند. مگر می شود نهادی را تروریست اعلام کرد و از طرف دیگر مجبور به همکاری با همان مجموعه در بخشی شد.
خبر
شماره مطلب: 24850
دفعات دیده شده: ۱۳۴ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش