-
ارتش آمریکا خواستار کمک شرکت های تبلیغاتی در مبارزه با تروریسم شد
یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۴ ساعت ۱۵:۱۱
در ماه دسامبر گذشته ستاد فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در یک سایت اینترنتی دولتی خواستار کمک شرکت های تبلیغاتی جهت «ارتقاء قابلیت های رسانه ای » عملیات روانی این ستاد در مبارزه علیه تروریسم شد. هرچند سخنگوی این ستاد عملیات روانی را « ارائه اطلاعات موثق برای مخاطبان خارجی در جهت تقویت اهداف امنیت ملی» تعریف کرده است ، اما برخی با زیر سؤال بردن صلاحیت شرکت های خصوصی در انجام تبلیغات دولتی، اعلان عمومی این امر را مورد انتقاد قرار داده اند. برخی دیگر ا
در ماه دسامبر گذشته ستاد فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در یک سایت اینترنتی دولتی خواستار کمک شرکت های تبلیغاتی جهت «ارتقاء قابلیت های رسانه ای » عملیات روانی این ستاد در مبارزه علیه تروریسم شد. هرچند سخنگوی این ستاد عملیات روانی را « ارائه اطلاعات موثق برای مخاطبان خارجی در جهت تقویت اهداف امنیت ملی» تعریف کرده است ، اما برخی با زیر سؤال بردن صلاحیت شرکت های خصوصی در انجام تبلیغات دولتی، اعلان عمومی این امر را مورد انتقاد قرار داده اند. برخی دیگر از این نگران هستند که سفارش کار به بخش خصوصی فقط باعث مبهم تر شدن خطوط حائل بین عملیات روانی و امور عمومی نظامی – اطلاعاتی که در اختیار مردم آمریکا قرار می گیرد- خواهد شد. در اواسط ماه مارس ستاد با خودداری از اشاره به شرکت های تبلیغاتی، درخواست خود را تصحیح نمود. اما با در اختیار داشتن 50000 نفر نیرو و بودجه ای 6/6 میلیارد دلاری همچنان به دنبال یک هدف است: یکدست کردن رسانه های گروهی در حمایت از ستاد برای انجام ماموریت اطلاع رسانی به مخاطبان خارجی.
خبر
نام منبع: تایمز سنت پترزبورگ
شماره مطلب: 179
دفعات دیده شده: ۸۴۶ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش