Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • تولید اخبار جعلی و برنامه های تبلیغاتی شبه خبری توسط دولت ایالات متحده
    پنج‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۴ ساعت ۱۱:۴۷

    دولت جورج بوش کلیپهای تبلیغاتی شبه خبری تولید کرده و سپس پایگاه‌های تلویزیونی سراسر کشور را وادار می‌کند که آنها را بدون چون و چرا و اغلب بدون بازبینی پخش کنند. بنا بر گزارش خبرگزاری نیویورک تایمز، 20 ادارة دولتی خبرهای جعلی که توسط شبکه‌های خبری پخش می‌شود را تولید می‌کنند. آرنولد شوارتزنگر فرماندار کالیفرنیا یکی از راهبران اصلی این برنامه ها است، وی از بودجة عمومی برای ساخت فیلم‌های کوتاه شبه ژورنالیستی که سیاستهایی بحث‌انگیز را در بر دارد است

    دولت جورج بوش کلیپهای تبلیغاتی شبه خبری تولید کرده و سپس پایگاه‌های تلویزیونی سراسر کشور را وادار می‌کند که آنها را بدون چون و چرا و اغلب بدون بازبینی پخش کنند. بنا بر گزارش خبرگزاری نیویورک تایمز، 20 ادارة دولتی خبرهای جعلی که توسط شبکه‌های خبری پخش می‌شود را تولید می‌کنند. آرنولد شوارتزنگر فرماندار کالیفرنیا یکی از راهبران اصلی این برنامه ها است، وی از بودجة عمومی برای ساخت فیلم‌های کوتاه شبه ژورنالیستی که سیاستهایی بحث‌انگیز را در بر دارد استفاده کرده، سپس آنها به شبکه‌های خبری محلی ارسال نموده تا این شبکه‌ها خبرها را بدون تفسیر و اظهارنظر پخش ‌کنند. تاکنون دو مقام دولتی بوش و شوارتزنگر در نوشتن مقدمة خبر که توسط گوینده خوانده می‌شود، دخالت داشته‌اند. این پدیده را که طراحان آن به عنوان «تبلیغات غیرمستقیم» و طرفداران آن به عنوان خبرهای ویدئویی می‌شناسند؛ در کشوری که به خاطر داشتن رسانه‌های مستقل به خود می‌بالد بسیار دردسرآفرین است. این بحث شامل دو بخش مجزا است. نخست سؤال برانگیز بودن جنبه‌ی قانونی اعمال مقامات است که از جمله، مباحث کمیته‌های نظارتی وابسته به کنگره و قوة مقننه است و دوم ابهام در رعایت اصول اخلاقی توسط تهیه‌کنندگان خبرهای تلویزیونی است که اجازه می‌دهند این خبرها بدون انتقاد و اظهار نظر پخش شوند. بیشتر شبکه‌هایی که از این مطالب استفاده می‌کردند (دربارة موضوعاتی از جنگ عراق گرفته تا طرحهای بحث‌انگیز آرئولد شوارتزنگر برای محدود کردن قدرت سندیکا) شبکه‌های کوچکی بوده‌اند که متکی بر خبرهایی از هر نوع برای پر کردن جدول برنامه‌های خود بودند. ماه گذشته، شاخة تحقیقی کنگره، دفتر پاسخگویی دولت، گزارش محکوم کننده‌ای دربارة استفادة دولت بوش از این عمل منتشر کرد، و فاش ساخت که کلیپهای تهیه شده عمداً گمراه کننده بوده‌اند. گلوریا رومرو، نماینده لوس‌آنجلس در مجلس سنای ایالتی اظهار داشت: «این عملیات با هزینة مالیات دهندگان اجرا می‌شود.»



    خبر
    نام منبع: Independent
    شماره مطلب: 177
    دفعات دیده شده: ۹۹۴ | آخرین مشاهده: ۱ هفته پیش
jpg   تولید اخبار جعلی و برنامه های تبلیغاتی شبه خبری توسط دولت ایالات متحده | حجم فایل: 33.90 KB