Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • عملیات روانی سرّی پنتاگون در رسانه‌های خارجی عملیات روانی سرّی پنتاگون در رسانه‌های خارجی
    پنج‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۴ ساعت ۱۳:۴۸

    منبع: تاریخ: 14 دسامبر 2005 آدرس:http://www.atsnn.com سایت عملیات روانی - روزنامه یو.اس.ای تودی روز گذشته خبری را منتشر کرد مبنی بر این که پنتاگون قصد دارد عملیاتی روانی برای تبلیغات آمریکایی در رسانه‌های خارجی و نیز تهیه کالاهایی مثل تی‌شرت و برچسب‌های اجناس مختلف را آغاز کند. این عملیات سیصدمیلیون دلاری به صورت سرّی و بدون افشای نقش دولت آمریکا و در راستای به اصطلاح جنگ علیه تروریسم انجام خواهد شد. هدف از این عملیات ترغیب و تشویق مخ

    منبع: تاریخ: 14 دسامبر 2005 آدرس:http://www.atsnn.com سایت عملیات روانی - روزنامه یو.اس.ای تودی روز گذشته خبری را منتشر کرد مبنی بر این که پنتاگون قصد دارد عملیاتی روانی برای تبلیغات آمریکایی در رسانه‌های خارجی و نیز تهیه کالاهایی مثل تی‌شرت و برچسب‌های اجناس مختلف را آغاز کند. این عملیات سیصدمیلیون دلاری به صورت سرّی و بدون افشای نقش دولت آمریکا و در راستای به اصطلاح جنگ علیه تروریسم انجام خواهد شد. هدف از این عملیات ترغیب و تشویق مخاطبان خارجی برای حمایت از سیاست‌های آمریکاست و از سوی متخصصان عملیات روانی مرکز فرماندهی عملیات ویژه آمریکا اجرا می‌شود. مرکز فرماندهی عملیات ویژه نقش خود را در انتشار تبلیغات آشکار نخواهد کرد. به گزارش روزنامه یو.اس.ای تودی این عملیات در سراسر جهان از جمله کشورهای متحد آمریکا و کشورهایی که آمریکا در آنها حضور نظامی ندارد پیاده خواهد شد. سه شرکت بزرگ اجرای این عملیات تبلیغاتی را به عهده دارند که از میان آنها می‌توان به شرکت لینکلن گروپ اشاره کرد. این شرکت وابسته به پنتاگون، روزنامه‌های عراقی را نیز برای تبلیغات آمریکایی و ارایه وجهه‌ای مثبت از سیاست های آمریکا در عراق اجیر کرده است که در هفته‌های گذشته اخبار و گزارش‌های متعددی از این موضوع در جهان منتشر شده است. به نوشته یواس ای تودی مقامات ارتش آمریکا ادعا کرده‌اند که قصد ندارند در این مبارزه تبلیغاتی از اخبار و گزارش‌های جعلی استفاده کنند. مارک فورلانگ، معاون مرکز عملیات روانی گفت این تبلیغات در مقاله‌ها، اطلاعیه ها و آگهی های خدمات عمومی گنجانده خواهند شد. وی افزود بر روی محصولاتی که حاوی این تبلیغات باشند برچسب «ساخت آمریکا» درج نخواهد شد. تبلیغات به اندازه جنگ قدمت دارد. هنوز معلوم نیست این عملیات روانی جدید در جلب افکار و حمایت مخاطبان خارجی تا چه حد موفق شود. اما کاملاً واضح است که کنترل روانی و پنهانی موجود در این تبلیغات خشم مردم جهان را برمی انگیزد.



    خبر
    نام منبع: اسلام آنلاین
    شماره مطلب: 1224
    دفعات دیده شده: ۴۰۰ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش