Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • وزیر نفت ایران : تحریم بر قراردادهای نفتی ایران اثری نداشت وزیر نفت ایران : تحریم بر قراردادهای نفتی ایران اثری نداشت
    جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۷:۱۱

    وزیر نفت ایران گفت: با وجود مخالفت گسترده کشورهای استعماری با جمهوری اسلامی ایران و اعمال برخی تحریم ها , این سیاست های زورگویانه در امضاء قراردادهای صنعت نفت بیتاثیر بوده است. سیدکاظم وزیری هامانه افزود: از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم در شهریور 1384 قراردادهایی به ارزش 37 میلیارد و 600 میلیون دلار برای اجرای طرحهای نفت , گاز و پتروشیمی منعقد شده است . به گزارش ایرنا، وی در ادامه افزود: این قراردادها, غیر از تفاهم هایی است که تاکنون در بخشهای مخ

    وزیر نفت ایران گفت: با وجود مخالفت گسترده کشورهای استعماری با جمهوری اسلامی ایران و اعمال برخی تحریم ها , این سیاست های زورگویانه در امضاء قراردادهای صنعت نفت بیتاثیر بوده است. سیدکاظم وزیری هامانه افزود: از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم در شهریور 1384 قراردادهایی به ارزش 37 میلیارد و 600 میلیون دلار برای اجرای طرحهای نفت , گاز و پتروشیمی منعقد شده است . به گزارش ایرنا، وی در ادامه افزود: این قراردادها, غیر از تفاهم هایی است که تاکنون در بخشهای مختلف اعم از میدان های پارس شمالی , فردوس و گلشن به امضاء رسیده است. وزیر نفت ایران با بیان اینکه فقط پارسال قراردادهایی به ارزش 14 میلیارد و 200 میلیون دلار به امضاء رسیده است , گفت: جذب اعتبار وسرمایه گذار در سال 84 رقمی حدود 13 میلیارد دلار را شامل می شد که‌افزایش این میزان به رقم 14 میلیارد و 200 میلیون دلار , ناشی از توجه زیاد شرکتهای بزرگ خارجی برای حضور در صنعت نفت ایران است . وزیری هامانه بار دیگر با تاکید براینکه در زمینه امضای قراردادها ,اعمال تحریم ها هیچ گونه تاثیری نداشته است , گفت: شدت علاقه شرکتهای بزرگ نفتی به سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران به حدی است که این هفته یکی ازبزرگترین شرکتهای اروپایی به جد در پی امضای قرارداد با ایران است و در زمینه جذب سرمایه برای اجرای طرحهای نفت با مشکلی روبرو نیستیم. وزیر نفت گفت : به راحتی می توانیم بخشی از اعتبارات را از منابع داخلی و بخش دیگر را از روش های فاینانس و بیع متقابل تامین و طرحهای بزرگ خود را اجرا کنیم. وزیری هامانه همچنین خاطرنشان کرد: البته کشورهای استعماری در برخی جهات محدودیتهایی ایجاد و سعی کردند ما را از تهیه لوازم مورد نیاز صنعت نفت محروم کنند که ما تجهیزات لازم را از کشورهای دیگر خریداری کردیم و از این جهت نیز به طرحهای ما لطمهای وارد نشد.

    البته کشورهای استعماری در برخی جهات محدودیتهایی ایجاد و سعی کردند ما را از تهیه لوازم مورد نیاز صنعت نفت محروم کنند که ما تجهیزات لازم را از کشورهای دیگر خریداری کردیم و از این جهت نیز به طرحهای ما لطمهای وارد نشد.
    وزیری هامانه همچنین به برپایی نمایشگاه نفت و گاز پتروشیمی از روز بیست و نهم فروردین در محل نمایشگاههای بین المللی تهران اشاره کرد و گفت : در این نمایشگاه 800 شرکت داخلی و 500 شرکت خارجی از 32 کشور حضور مییابند که نشان دهنده حضور گسترده شرکت های خارجی و علاقه آنها برای حضور در صنعت نفت ایران است . وزیری هامانه در بخش دیگری از سخنانش درباره نشست اخیر کشورهای صادرکننده گاز در قطر گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ایجاد تشکیلات بین‌المللی شبیه نفت برای گاز موجب برخودر فعالا‌نه کشورهای تولید کننده گاز شده است. سید کاظم وزیری هامانه با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان گاز را به‌نحوی درگیر هدف گذاریهای آینده مجمع صادرکنندگان گاز قرار داد و موجب شد همه به نحوی درباره آن اظهار نظر کنند افزود: این فرمایشات همچنین روسیه را برای حضور فعالانه تر در مجمع صادرکنندگان گاز تشویق کرد به گونه‌ای که این کشور نخستین بار در سطح وزیر در این مجمع شرکت کرد. وزیر نفت با اشاره به برگزاری ششمین نشست مجمع صادر کنندگان گاز که دوشنبه گذشته‌در دوحه تشکیل جلسه داد گفت: نشست دوحه بی شک یکی از جلسات خوب و قوی مجمع صادرکنندگان گاز جهان بود به گونه ای که از 14 کشور حاضر در این نشست 12 کشور در سطح وزیران شرکت کردند و به لحاظ همین اهمیت شرکت کنندگان ملاقاتی نیز با ولیعهد قطر داشتند. وزیری هامانه درباره تصمیماتی که در نشست ششم مجمع کشورهای صادرکنندگان گاز اتخاذ شد تصریح کرد: در این نشست ایران پیشنهاد میزبانی تهران را برای نشست هفتم مطرح کرد که بقیه شرکت کنندگان ترجیح دادند اولویت میزبانی را در اختیار کشورهایی قرار دهند که تاکنون چنین امکانی برای آنها به وجود نیامده است بنابراین پیشنهاد روسیه مورد استقبال قرار گرفت و به تصویب رسید. وزیر نفت درباره نخستین اقدام روسیه برای نشست سال آینده اظهار داشت:طبق نشست ششم , کمیته ای عالی به سرپرستی روسیه با حضور معاونان وزیر وکارشناسان کشورهای حاضر در مجمع شکل گرفت تا اساسنامه کشورهای صادر کننده گاز , تدوین و در نشست بعدی ارائه شود15 . کشوری که تاکنون در مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت کرده‌اند 73 درصد ذخائر62 , درصد تولید و حدود 42 درصد صادرات گاز جهان را در اختیار دارند. در نشست دوحه ترکمنستان برغم شرکت در نشست های قبلی درجلسه ششم مجمع حاضر نشده بود همچنین برخی تولید کنندگان عمده چون امریکا و کانادا نیز در مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت نمی کنند. در میان کشورهای حاضر در مجمع صادرکنندگان گاز , روسیه با حدود 47 تریلیون متر مکعب ذخیره گاز جهان و جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن بیش از 28 تریلیون متر مکعب گاز جهان 15 و 9 دهم درصد ذخائر گازی جهان , مهمترین شرکت کنندگان محسوب می شوند .



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9991
    دفعات دیده شده: ۱۳۵۱ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش