Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • لاریجانی: مذاکرات سازنده باید از مبنای درست و ادبیات خاص برخوردار باشد لاریجانی: مذاکرات سازنده باید از مبنای درست و ادبیات خاص برخوردار باشد
    چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۰۰

    دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلا‌می ایران گفت: هر پیشنهادی که براساس حقوق بین الملل برای رسیدن به تفاهمی سازگار و رفع نگرانیهای دو طرف موثر باشد, پذیرفتنی است . علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به اظهارنظر غربیها که موفقیت جمهوری اسلامی ایران در تولید صنعتی سوخت هسته‌ای را اغراق‌آمیز دانسته‌اند، اظهار داشت: ما نمی خواهیم نشاط دیگران را به هم بریزیم و قبلا هم این رسانه ها و دولتهای متبوعشان حرفهای زیادی در این زمینه می زدند و د

    دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلا‌می ایران گفت: هر پیشنهادی که براساس حقوق بین الملل برای رسیدن به تفاهمی سازگار و رفع نگرانیهای دو طرف موثر باشد, پذیرفتنی است . علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به اظهارنظر غربیها که موفقیت جمهوری اسلامی ایران در تولید صنعتی سوخت هسته‌ای را اغراق‌آمیز دانسته‌اند، اظهار داشت: ما نمی خواهیم نشاط دیگران را به هم بریزیم و قبلا هم این رسانه ها و دولتهای متبوعشان حرفهای زیادی در این زمینه می زدند و در مراحل کار ایران تردید داشتند. اگر هم واقعا در موفقیت ایران تردید دارند و تردیدشان درست است , چرا جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار می دهند, بگذارند ایران کار خودش را انجام دهند. لا‌ریجانی در نشست مشترک خبری خود با وزیر امور خارجه افغانستان در پاسخ به سوالی در خصوص آغاز مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران تصریح کرد: در شرایط کنونی امکان مذاکره برای تفاهم درباره پرونده هسته‌ای وجود دارد. البته مذاکرات سازنده باید از مبنای درست و ادبیات خاص برخوردار باشد و پیش شرط به این معناست که نتیجه مذاکرات از پیش مشخص است و این روش درستی نیست و ما آن را نمی پذیریم.

    در شرایط کنونی امکان مذاکره برای تفاهم درباره پرونده هسته‌ای وجود دارد. البته مذاکرات سازنده باید از مبنای درست و ادبیات خاص برخوردار باشد و پیش شرط به این معناست که نتیجه مذاکرات از پیش مشخص است و این روش درستی نیست و ما آن را نمی پذیریم.
    لاریجانی در خصوص مذاکرات خود با سولانا گفت: ما دو بار با یکدیگر تماس تلفنی داشتیم و قرار بود دهم تا سیزدهم آوریل مذاکراتی با یکدیگر داشته باشیم که برای من مقدور نبود لذا قرار شد بعد از سفری که سولانا دارد این مذاکرات انجام شود. وی تصریح کرد: سولانا علاقه‌مند است مذاکرات دقیق و با اسلوب انجام شود و گفته است ایده‌هایی داریم که از پشتوانه‌هایی برخوردار است. لاربجانی افزود: من نیز به سولانا گفته‌ام با رویکرد گذشته نمی‌توان مذاکرات را آغاز کرد. وی درباره مکان برگزاری کنفرانس امنیتی عراق نیز گفت: قطعا تشکیل این کنفرانس در بغداد را ترجیح می‌دهیم زیرا به معنای احترام گذاشتن به دولت عراق و تثبیت این کشور است.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9938
    دفعات دیده شده: ۸۲۰ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش