Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • مصر در صدر اهداف سازمان جاسوسی موساد مصر در صدر اهداف سازمان جاسوسی موساد
    چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۰۳

    پایگاه اینترنتی روزنامه الوطن، چاپ کویت روز سه‌شنبه نوشت: اسرائیل همواره مصر را در صدر اهداف مورد نظر سازمان جاسوسی خود قرار داده است. این روزنامه در مقاله‌ای با عنوان جاسوسی، ماهیت اصلی رژیم صهیونیستی است، افزود: با گذشت حدود ‪ ۳۰‬سال از امضای معاهده صلح بین مصر و رژیم صهیونیستی، فعالیت جاسوسی این رژیم بر ضد مصر متوقف نشده و همچنان ادامه دارد. سازمانهای امنیتی مصر در سالهای گذشته از موارد متعدد جاسوسی سازمان های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این

    پایگاه اینترنتی روزنامه الوطن، چاپ کویت روز سه‌شنبه نوشت: اسرائیل همواره مصر را در صدر اهداف مورد نظر سازمان جاسوسی خود قرار داده است. این روزنامه در مقاله‌ای با عنوان جاسوسی، ماهیت اصلی رژیم صهیونیستی است، افزود: با گذشت حدود ‪ ۳۰‬سال از امضای معاهده صلح بین مصر و رژیم صهیونیستی، فعالیت جاسوسی این رژیم بر ضد مصر متوقف نشده و همچنان ادامه دارد. سازمانهای امنیتی مصر در سالهای گذشته از موارد متعدد جاسوسی سازمان های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این کشور خبر دادند. به نوشته الوطن، پرونده جاسوسی رژیم صهیونیستی در مصر، موارد متعددی را در بر دارد و از مهم‌ترین آنها، موضوع جاسوسی "عزام عزام"، خطرناک‌ترین جاسوس رژیم صهیونیستی در مصر است. دادگاه مصر پس از دستگیری عزام در سال ‪ ،۱۹۹۷‬وی را به ‪ ۱۵‬سال زندان محکوم کرد و از آن زمان سران رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی برای آزادی وی فروگذار نکردند و بیل کیلینتون رییس جمهوری سابق آمریکا را برای میانجیگری با مصر برای آزادی عزام تحت فشار قرار دادند. این فشارها در نهایت موجب پاسخگویی مصر و آزادی عزام در اوایل سال ‪ ۲۰۰۵‬شد و او بلافاصله پس از آزادی با آریل شارون ، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در دفتر وی دیدار کرد. در این میان می‌توان گفت دستاورد و نتیجه توافقنامه صلح مصر و رژیم صهیونیستی، انتقال جنگ سخت و جدی دو طرف به جنگ سرد بود. به این معنی که پیمان "کمپ دیوید" و پیامدهای آن از جمله عادی‌سازی رابطه بین مصر و رژیم صهیونیستی مانع از هدف قرار گرفتن مصر از سوی رژیم صهیونیستی نشد. تعداد جاسوسان موساد که رژیم صهیونیستی آنان را به مصر اعزام کرد، به حدود ‪ ۶۶‬نفر رسید که ‪ ۷۵‬درصد آنان مصری و ‪ ۲۵‬درصد باقی مانده صهیونیست بودند. الوطن افزود: در طول ‪ ۲۸‬سال گذشته سازمانهای امنیتی مصر، شبکه‌های متعدد جاسوسی را دستگیر کردند که از بین آنان فقط یک مورد برای آمریکا جاسوسی می‌کرد و بقیه، جاسوسان رژیم صهیونیستی در مصر به شمار می‌آمدند.

    در طول ‪ ۲۸‬سال گذشته سازمانهای امنیتی مصر، شبکه‌های متعدد جاسوسی را دستگیر کردند که از بین آنان فقط یک مورد برای آمریکا جاسوسی می‌کرد و بقیه، جاسوسان رژیم صهیونیستی در مصر به شمار می‌آمدند.
    علاوه بر این، گزارشهای امنیتی مصری حاکی از این است که ‪ ۸۶‬درصد از جنایات مربوط به قاچاق و اسکناس‌های تقلبی در مصر از سوی اسرائیلی‌ها انجام گرفته است. جاسوسی رژیم صهیونیستی در مصر همچنان ادامه دارد، زیرا یهودیان به هیچ کس حتی نزدیک‌ترین و بهترین دوستان خود یعنی آمریکا اطمینان ندارند. به این معنی که واشنگتن معمولا در فواصل زمانی مختلف از کشف شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی بر ضد واشنگتن خبر می‌دهد. به نوشته الوطن، مجله پلیس رژیم صهیونیستی در سال ‪ ۱۹۷۷‬فاش کرد که یک پزشک یهودی در مقابل پرداخت مبلغ زیادی به جوانان مصری و اردنی حیوانات مورد نظری را از آنان خریداری می‌کرد و با نمونه برداری از آنان در مطب خود از آن برای لقاح مصنوعی بین دختران اسرائیلی استفاده می‌کرد. پس از انتشار این رسوایی، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی لقاح مصنوعی با حیوانات را به دلیل مخالفت این اقدام با دین یهود، ممنوع اعلام کرد. از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی "معاریو" در سال ‪ ۱۹۹۷‬نوشت بیش از پنج هزار کودک مسلمان در سرزمینهای اشغالی زندگی می‌کنند که از کشورهای همسایه ربوده شده و سپس یهودی شده‌اند. الوطن در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی از سفرهای گردشگری به مصر برای اجرای برنامه‌های خود در ایجاد شبکه‌های جاسوسی استفاده می‌کرد. به این ترتیب که به موجب پیمان کمپ دیوید رژیم صهیونیستی می‌تواند بدون روادید به مدت دو هفته وارد صحرای "سینا" شود و این امر نفوذ به داخل سینا را تسهیل می‌کند. در این مورد می‌توان گفت جاسوسی رژیم صهیونیستی در مصر به نخستین روز آغاز روابط دو طرف باز می‌گردد و مهم‌ترین موارد جاسوسی در مصر مربوط به سال ‪ ۱۹۸۵‬است که در جریان آن، سازمانهای امنیتی مصر توانستند یک شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی متشکل از نه نفر که وابسته به موساد بودند ، را دستگیر کنند. این شبکه جاسوسی در دو نوبت وارد مصر شده بودند: یک بار در چارچوب گروهی گردشگر چهار نفره که وارد اسکندریه شدند . بار دوم نیز که وارد شهر "پور فواد" شدند و در حالی که سرگرم فیلمبرداری و ترسیم نقشه اماکن ممنوعه بودند و چند حلقه فیلم نیز در دست داشتند، دستگیر شدند. پس از تحقیقات و بازجویی از آنان روشن شد که آنان افسران دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بودند. الوطن در پایان نوشت این موارد و نظایر آن، بیانگر سیاست ثابت رژیم صهیونیستی از زمان عادی‌سازی روابط با مصر است.



    گزارش
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9754
    دفعات دیده شده: ۳۳۸۹ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش