Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • مجلس عراق خواستار لغو ماده هفده قانون پل برمر شد مجلس عراق خواستار لغو ماده هفده قانون پل برمر شد
    پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۴۲

    هفتاد و هفت عضو مجلس نمایندگان عراق در اقدامی مشترک خواستار خروج سفارت آمریکا از کاخ‌های دولتی عراق معروف به کاخ‌های ریاست جمهوری شدند. این عده اخیرا با پیوستن به فراخوان یکی از اعضای مجلس ، حضور سفارت آمریکا را در کاخ‌های دولتی نقض آشکار حاکمیت ملی عراق برشمردند. سفارت آمریکا هم‌اکنون در یکی از مجلل‌ترین کاخ‌های سابق ریاست جمهوری عراق در منطقه امنیتی "الخضرا" در مرکز بغداد واقع شده است. به گزارش ایرنا، مثال آلوسی رییس حزب امت و عضو مجلس نماین

    هفتاد و هفت عضو مجلس نمایندگان عراق در اقدامی مشترک خواستار خروج سفارت آمریکا از کاخ‌های دولتی عراق معروف به کاخ‌های ریاست جمهوری شدند. این عده اخیرا با پیوستن به فراخوان یکی از اعضای مجلس ، حضور سفارت آمریکا را در کاخ‌های دولتی نقض آشکار حاکمیت ملی عراق برشمردند. سفارت آمریکا هم‌اکنون در یکی از مجلل‌ترین کاخ‌های سابق ریاست جمهوری عراق در منطقه امنیتی "الخضرا" در مرکز بغداد واقع شده است. به گزارش ایرنا، مثال آلوسی رییس حزب امت و عضو مجلس نمایندگان عراق اخیرا در مجلس نمایندگان عراق در سخنانی بر ضرورت خروج آمریکا از کاخ‌های دولتی عراق تاکید کرد. وی اضافه کرد که اولین گام برای تحویل‌گرفتن حاکمیت ملی و دادن اطمینان به شهروندان عراقی که دولت بر مقدرات کشور حاکمیت کامل دارد این است که سفارت آمریکا به اشغال کاخ ریاست جمهوری پایان دهد. ‪ ۷۷‬عضو از فراکسیون‌های مختلف مجلس از این خواسته آلوسی حمایت کرده و از سفارت آمریکا خواستند همانند دیگر سفارتخانه‌های کشورهای‌خارجی ساختمانی در خارج کاخ‌های دولتی برای خود خریداری یا اجاره کند. "مثال آلوسی" در این راستا و به‌منظور فشار بردولت عراق و اجبار سفارت آمریکا به خروج از کاخ ریاست جمهوری، طرح جمع‌آوری میلیون‌ها امضا را آغاز کرده است. وی در نشست خبری روز سه‌شنبه در بغداد، از همه گروه‌های سیاسی‌و رهبران دینی خواست که از این طرح حمایت کنند. وی همچنین خواستار لغو ماده ‪ ۱۷‬قانون پل برمر حاکم سابق غیرنظامی آمریکا در عراق در دوره شورای حکومتی شد. این ماده به آمریکا اجازه می‌دهد همه متملکات دولتی عراق را در اختیار داشته باشد. رهبرحزب امت عراق و عضو مجلس نمایندگان هشدار داد که اگر آمریکا به خواسته میلیونی مردم و رهبران سیاسی و دینی و اعضای مجلس تن ندهد و همچنان کاخ ریاست جمهوری را اشغال کند تظاهرات و تحصنهای مردمی به راه خواهد انداخت.

    این ماده به آمریکا اجازه می‌دهد همه متملکات دولتی عراق را در اختیار داشته باشد. رهبرحزب امت عراق و عضو مجلس نمایندگان هشدار داد که اگر آمریکا به خواسته میلیونی مردم و رهبران سیاسی و دینی و اعضای مجلس تن ندهد و همچنان کاخ ریاست جمهوری را اشغال کند تظاهرات و تحصنهای مردمی به راه خواهد انداخت.
    سفارتخانه آمریکا از ترس حملات مسلحانه از سوی گروه‌های مسلح و غیرمسلح ضد اشغال در عراق نمی‌خواهد از منطقه امنیتی الخضرا خارج شوند.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9684
    دفعات دیده شده: ۹۱۴ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش