Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • نتایج یک نظرسنجی: ‪ ۷۲‬درصد از مردم اندونزی مخالف قطعنامه ضدایرانی هستند نتایج یک نظرسنجی: ‪ ۷۲‬درصد از مردم اندونزی مخالف قطعنامه ضدایرانی هستند
    پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۹:۲۶

    نتایج یک نظرسنجی نشان داده است که ‪ ۷۲‬درصد از مردم مسلمان اندونزی مخالف قطعنامه ضد ایرانی هستند. به‌گزارش روز پنجشنبه ایرنا، خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) که کشورش در همراهی با آمریکا به قطعنامه ضد ایرانی رای مثبت داده است ، اقدام به این نظر سنجی کرد. آنتارا این پرسش را مطرح کرده بود که" آیا شما با موضع اندونزی در حمایت از قطعنامه ‪ ۱۷۴۷‬که موجب تحریم ایران شد موافق هستید؟" بر اساس نتایج بدست آمده، ‪ ۷۲‬درصد از کسانی که به این پرسش پاسخ داده

    نتایج یک نظرسنجی نشان داده است که ‪ ۷۲‬درصد از مردم مسلمان اندونزی مخالف قطعنامه ضد ایرانی هستند. به‌گزارش روز پنجشنبه ایرنا، خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) که کشورش در همراهی با آمریکا به قطعنامه ضد ایرانی رای مثبت داده است ، اقدام به این نظر سنجی کرد. آنتارا این پرسش را مطرح کرده بود که" آیا شما با موضع اندونزی در حمایت از قطعنامه ‪ ۱۷۴۷‬که موجب تحریم ایران شد موافق هستید؟" بر اساس نتایج بدست آمده، ‪ ۷۲‬درصد از کسانی که به این پرسش پاسخ داده اند مخالف موضع اندونزی در شورای امنیت در قبال قطعنامه ‪ ۱۷۴۷‬بودند. سه درصد نیز اعلام کردند نظر خاصی در این‌باره ندارند. سامانه اینترنتی "تمپو اینتراکتیو" نیز نظرسنجی مشابهی را انجام داده است. نتایج نظرسنجی تمپو نشان داده است که ‪ ۶۳‬درصد از مردم اندونزی مخالف موضع دولت در حمایت از قطعنامه ضد ایرانی هستند . پنج درصد از مخاطبان تمپو نیز اعلام کردند نظر خاصی ندارند. همچنین ‪ ۱۳۲‬تن از نمایندگان مجلس اندونزی با امضای طرح استیضاح دولت، خواهان بازخواست از رییس جمهوری مبنی بر رای مثبت به قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت سازمان ملل شدند. آگونگ لاکسونو رییس مجلس اندونزی تصریح کرد: در صورتی که این پیشنهاد با موافقت مجلس اندونزی روبرو شود رییس جمهوری باید درباره رای مثبت اندونزی در شورای امنیت توضیح دهد.

    همچنین ‪ ۱۳۲‬تن از نمایندگان مجلس اندونزی با امضای طرح استیضاح دولت، خواهان بازخواست از رییس جمهوری مبنی بر رای مثبت به قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت سازمان ملل شدند. آگونگ لاکسونو رییس مجلس اندونزی تصریح کرد: در صورتی که این پیشنهاد با موافقت مجلس اندونزی روبرو شود رییس جمهوری باید درباره رای مثبت اندونزی در شورای امنیت توضیح دهد.
    لاکسونو سال گذشته با حضور در ایران و بازدید از مراکز هسته‌ای کشورمان به صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های ایران اذعان کرده بود. پیش از این ، قائم‌مقام مجلس مشورتی خلق اندونزی نیز گفت: تصویب قطعنامه علیه ایران بی‌عدالتی محض است زیرا برخی دیگر از کشورها مانند آمریکا و اسراییل دارای بمب اتمی بوده و از آن به عنوان تسلیحات کشتار جمعی استفاده می‌کنند. "آ.آم. فتوا" افزود: ایران بارها اعلام کرده است که در فعالیت‌های هسته‌ای اهداف تسلیحاتی را دنبال نمی‌کند و این فعالیت‌ها تنها اهداف صلح‌آمیز داشته و در جهت رفاه مردم می‌باشد. وی خاطرنشان کرد : در حالی ایران به تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای متهم می‌شود که هیچ دلیل و مدرکی ارایه نشده است. فتوا گفت : کشورهایی که خود از فناوری هسته‌ای استفاده می‌کنند نمی‌توانند شاهد استفاده یک کشور اسلامی از فناوری هسته‌ای باشند زیرا از آنجایی که کشورهای غربی خود تشنه قدرت هستند از پیشرفت و توسعه یک کشور مسلمان خشنود نمی‌شوند. وی با تاکید بر اینکه موضع دولت در قبال قطعنامه ضد ایرانی مغایر با قانون اساسی اندونزی بود افزود: جاکارتا در سیاست‌های خود در رابطه با تهران ثابت قدم نبود و به قولی که هنگام سفر رییس جمهوری و رییس مجلس ایران به اندونزی داده بود، عمل نکرد. رای مثبت اندونزی به عنوان عضو غیر دایم شورای امنیت به قطعنامه ضد ایرانی ‪ ،۱۷۴۷‬مخالفت گسترده شخصیت‌های سیاسی و مذهبی این کشور را به دنبال داشت. اعضای کمیسیون یک مجلس اندونزی (کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی) از جمله اولین مقامات سیاسی این کشور بودند که باابراز تاسف از موضع جاکارتا در قبال قطعنامه ضد ایرانی، به انتقاد از دولت پرداختند.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9681
    دفعات دیده شده: ۱۱۳۲ | آخرین مشاهده: ۳ ساعت پیش