Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • وزیر دفاع آمریکا: آمریکا آماده مذاکره درسطح بالا با ایران است وزیر دفاع آمریکا: آمریکا آماده مذاکره درسطح بالا با ایران است
    چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۳:۰۳

    به‌گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه گفت: ایالات متحده برای گفت و گو و تبادل نظر با ایران در سطح عالی آماده است. وی همچنین افزود: با اینحال باید واقع‌بینی بسیاری را درباره مقاصد ایران درنظر گرفت. وزیر دفاع آمریکا گفت: ما نباید درباره ماهیت این رژیم(ایران) یا درباره طرحهای هسته‌ای‌شان، مقاصدشان برای عراق و یا جاه طلبی هایشان در منطقه خیال باطل یا توهم داشته باشیم. وی که در انجمن "آمریکا- ترکیه" در واشنگتن

    به‌گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه گفت: ایالات متحده برای گفت و گو و تبادل نظر با ایران در سطح عالی آماده است. وی همچنین افزود: با اینحال باید واقع‌بینی بسیاری را درباره مقاصد ایران درنظر گرفت. وزیر دفاع آمریکا گفت: ما نباید درباره ماهیت این رژیم(ایران) یا درباره طرحهای هسته‌ای‌شان، مقاصدشان برای عراق و یا جاه طلبی هایشان در منطقه خیال باطل یا توهم داشته باشیم. وی که در انجمن "آمریکا- ترکیه" در واشنگتن صحبت می‌کرد، از کشورهای همسایه عراق خواست برای دستیابی به آشتی سیاسی و کاهش خشونتها در این کشور، تشویق و یاری کنند. گیتس گفت: گفت وگوی منطقه‌ای اخیر در بغداد شروع خوبی درجهت بهبود همکاریها بود و دولت ما آماده مذاکره و گفت و گو در سطح بالا است.

    گیتس گفت: گفت وگوی منطقه‌ای اخیر در بغداد شروع خوبی درجهت بهبود همکاریها بود و دولت ما آماده مذاکره و گفت و گو در سطح بالا است.
    این گزارش می‌افزاید، در ‪ ۱۰‬ماه مارس، گفت وگوهایی از جمله رودررو شدن بی‌سابقه مقامهای ارشد ایرانی و آمریکایی صورت گرفت. "زلمای خلیل زاد" سفیر سابق آمریکا در عراق نیز پس از آن گفت تبادل نظر مختصری با همتای ایرانی‌اش داشته است. گیتس متذکر شد قبل از پیوستن به هیات حاکمه بوش، مشوق برقراری بعضی گفت و گوها با ایران بوده است. وی افزود: اما برای سروکار داشتن با رژیمی مثل ایران، طرف باید واقع بین باشد. وی با یادآوری ملاقات زبیگنیو برژینسکی با رهبران سیاسی ایران در الجزایر اندکی پس از وقوع انقلاب اسلامی سال ‪ ، ۱۹۷۹‬افزود: ما درباره احتمال ادامه مشارکتی که قبلا و در زمان زمامداری شاه با ایران داشتیم ، از جمله کمکهای نظامی با دولت جدید ایران، گفت و گو کردیم که سه روز بعد خبر دستگیری ‪ ۶۶‬نفر از دیپلمات هایمان در تهران و دو هفته بعد نیز خبر برکناری نخست وزیر و وزیران دفاع و خارجه ایران را که با آنها ملاقات کرده بودیم، شنیدیم.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9640
    دفعات دیده شده: ۱۲۹۰ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش