Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • اشپیگل: محاکمه رامسفلد توسط وکلای آلمانی به مثابه یک بمب ساعتی قوی در مناسبات دوستی آلمان و آمریکا است! اشپیگل: محاکمه رامسفلد توسط وکلای آلمانی به مثابه یک بمب ساعتی قوی در مناسبات دوستی آلمان و آمریکا است!
    سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۴۵

    وکلای آلمانی همچنان خواستار محاکمه دونالد رامسفلد وزیر دفاع سابق آمریکا و ‪ ۱۴‬نفر دیگر از مقامات دولتی و نظامی واشنگتن به اتهام جنایات جنگی و شکنجه هستند و قرار است مونیکا رامس دادستان‌کل آلمان تقاضای آنها را هفته آینده مورد بررسی قرار دهد. مجله اشپیگل در مقاله‌ای به قلم "اولریکه دمر" افزود: ((( وکلای آلمانی در برلین شکایت نامه ‪ ۳۸۴‬صفحه‌ای علیه ‪ ۱۵‬نفر از جمله رامسفلد، آلبرتو کونزالس وزیر دادگستری آمریکا، جورج تنت رییس سابق سازمان اطلاعات مر

    وکلای آلمانی همچنان خواستار محاکمه دونالد رامسفلد وزیر دفاع سابق آمریکا و ‪ ۱۴‬نفر دیگر از مقامات دولتی و نظامی واشنگتن به اتهام جنایات جنگی و شکنجه هستند و قرار است مونیکا رامس دادستان‌کل آلمان تقاضای آنها را هفته آینده مورد بررسی قرار دهد. مجله اشپیگل در مقاله‌ای به قلم "اولریکه دمر" افزود: وکلای آلمانی در برلین شکایت نامه ‪ ۳۸۴‬صفحه‌ای علیه ‪ ۱۵‬نفر از جمله رامسفلد، آلبرتو کونزالس وزیر دادگستری آمریکا، جورج تنت رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا - سیا - و ریکاردو سانچز فرمانده سابق نظامیان آمریکایی در عراق را تدوین کرده اند.

    وکلای آلمانی در برلین شکایت نامه ‪ ۳۸۴‬صفحه‌ای علیه ‪ ۱۵‬نفر از جمله رامسفلد، آلبرتو کونزالس وزیر دادگستری آمریکا، جورج تنت رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا - سیا - و ریکاردو سانچز فرمانده سابق نظامیان آمریکایی در عراق را تدوین کرده اند.
    در این شکایت نامه آمده است که این افراد در زندان ابوقریب در بغداد و زندان آمریکایی گوآنتانامو، حقوق ملل و کنوانسیون شنکجه سازمان ملل متحد را نقض کرده‌اند. اشپیگل افزود: این شکایت از نظر سیاسی به مثابه یک بمب ساعتی با نیروی انفجار بالا در مناسبات دوستی آلمان و آمریکا است زیرا در حالی که "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان در ماههای گذشته برای یک رابطه خوب با آمریکا تلاش کرده است، حکم دستگیری علیه مقامات بلندپایه دولتی و نظامی این کشور می تواند به این رابطه بشدت خدشه وارد کند. به نوشته این نشریه، از ماهها پیش در پشت درهای بسته رایزنی می‌شود که آیا این پرونده و شکایت علیه رامسفلد بایست از سوی دستگاه قضایی آلمان بررسی شود یا نه؟ اشپیگل افزود: کالک محاکمه رامسفلد در آلمان را ممکن می‌داند و اظهارات قربانیان شاهد این جنایات را جمع آوری کرده است. یک ژنرال سابق که در سال ‪ ۲۰۰۳‬میلادی فرمانده زندان ابوغریب بوده نیز علیه رامسفلد اظهارنظر کرده است. بعلاوه گزارشات و اسنادی ثابت می‌کنند که شکنجه از سوی بالاترین مقامات هدایت شده است. این مجله نوشت: کالک دو سال پیش نیز علیه رامسفلد شکایت کرد اما "کای نم" دادستان عالی سابق آلمان از پیگیری این پرونده و شکایت جلوگیری کرد اما دولت آمریکا در آن زمان نیز این شکایت را جدی گرفت و رامسفلد وزیر سابق دفاع آمریکا هم تهدید کرد که در صورت پیگیری این پرونده در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت نخواهد کرد و پس توقف پیگیری آن از سوی "نم"، رامسفلد در کنفرانس مذکور حضور یافت. به نوشته اشپیگل، در حالی که "میشاییل راتنر" یک وکیل آمریکایی در نیویورک که با کالک همکاری می‌کند معتقد است چنانچه آلمانی‌ها برای شکایت علیه رامسفلد اقدامی نکنند، بدین معناست که آمریکا مجاز به هر کاری است، اما در همین حال "گرت وایسکیرشن" سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون سوسیال دمکرات در مجلس آلمان، محاکمه رامسفلد به این روش را از نظر سیاسی نامعقول می‌داند. این مجله افزود: از سوی دیگر پرفسور "کلاوس کرس" کارشناس حقوق ملل معتقد است که انگیزه‌ها و دلایل سیاست خارجی نباید در تصمیم دادستان عالی تاثیرگذار باشند.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9635
    دفعات دیده شده: ۷۸۴ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش