Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • خالد مشعل: همه کشورهای اسلامی و عربی با هر گونه تجاوز آمریکا و اسراییل به ایران مخالف هستند. خالد مشعل: همه کشورهای اسلامی و عربی با هر گونه تجاوز آمریکا و اسراییل به ایران مخالف هستند.
    سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۱۶

    خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش اسلامی فلسطین (حماس) روز دوشنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی در شهر الجزیره تاکید کرد: حمله به ایران چه از طرف آمریکا یا اسراییل از سوی کشورهای عربی و اسلامی غیر قابل قبول است. به گزارش ایرنا، وی در حاشیه پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المللی قدس در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره مواضع کشورهای عربی و اسلامی در برابر فشارهای غرب به ایران گفت: موضع کشورهای عربی و اسلامی رد هر گونه حمله نظامی به ایران است. خالد مشعل افزود: ای

    خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش اسلامی فلسطین (حماس) روز دوشنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی در شهر الجزیره تاکید کرد: حمله به ایران چه از طرف آمریکا یا اسراییل از سوی کشورهای عربی و اسلامی غیر قابل قبول است. به گزارش ایرنا، وی در حاشیه پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المللی قدس در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره مواضع کشورهای عربی و اسلامی در برابر فشارهای غرب به ایران گفت: موضع کشورهای عربی و اسلامی رد هر گونه حمله نظامی به ایران است. خالد مشعل افزود: ایران کشوری اسلامی و همسایه است و هیچ کشوری در منطقه حمله به آن را نمی‌پذیرد علاوه بر آن هر جنگ تازه‌ای در منطقه تاثیری منفی بر همه کشورهای منطقه خواهد داشت. وی در پاسخ به سوالی که دیدگاهش را درباره متهم کردن ایران از سوی برخی طرف‌های عربی همزمان با فشارهای غرب میپرسید و اینکه چرا همزمان بافشار غرب، برخی رسانه‌های عربی ایران را به بهره‌برداری از اوضاع عراق، لبنان و فلسطین به نفع خود متهم می‌کنند گفت: باید این سوال را از کسانی که چنین اتهاماتی را وارد می‌کنند، پرسید. رییس دفتر سیاسی حماس درپاسخ به‌سوال دیگری درباره سفر اخیر "کاندولیزا رایس" وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه و ارتباط آن با نشست سران عرب که بزودی در ریاض برپا می‌شود، گفت: رهبران آمریکا هیچ طرح و برنامه مشخصی برای صلح میان اعراب و اسراییل ندارند، مساله فلسطین هم اکنون پس از مساله عراق و ایران در اولویت سوم آنان قرار دارد. خالد مشعل گفت: نومحافظه‌کاران آمریکا بدلیل شکست فجیع در افغانستان و عراق و عدم تحقق اهدافشان، اکنون بدنبال راهی برای فرار به جلو هستند و ممکن است به ماجراجویی دیگری در منطقه دست بزنند.

    خالد مشعل گفت: نومحافظه‌کاران آمریکا بدلیل شکست فجیع در افغانستان و عراق و عدم تحقق اهدافشان، اکنون بدنبال راهی برای فرار به جلو هستند و ممکن است به ماجراجویی دیگری در منطقه دست بزنند.
    وی افزود: هر چند آمریکا درحال فشار به اعراب است تا بازهم از مطالبات ملت فلسطین و حقوق آنان کوتاه بیایند اما هدف اصلی آنان در حال حاضر گذران وقت است. مشعل در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید آیا منظور از ماجراجویی جدید مورد نظر آمریکا، حمله به ایران نیست و اگر چنین حمله‌ای صورت گیرد موضع حماس چه خواهد بود، گفت: به نظر می‌رسد آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای چیزی است، احتمال حمله به ایران را نه می‌توان تایید و نه نفی کرد، اما شدت گرفتاری آنان در باتلاق‌های کنونی شاید آمریکا و اسراییل را به فرار به جلو و گشایش جبهه جدیدی در منطقه و به بهانه برنامه هسته‌ای ایران وادار کنند. رییس دفتر سیاسی حماس بار دیگر تاکید کرد که هر گونه ماجراجویی جدید آمریکا در منطقه بویژه حمله به ایران، نتایج منفی برای کل منطقه در پی خواهد داشت. مشعل در خصوص موضع حماس در این زمینه گفت: مساله موضع حماس یا طرف دیگر نیست، امری است که به تمام منطقه و همه کشورهای اسلامی و عربی مربوط می‌شود و باید بر مبنای این که ما امتی واحد، دوست و همسایه یکدیگر هستیم و منافع مشترک با ایران داریم با این مساله تعامل مناسب را داشته باشند. رییس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: قطعا حماس و همه گروه‌های فلسطینی و نیز کشورهای اسلامی و عربی با هر گونه تجاوز آمریکا و اسراییل به ایران یا هر کشور اسلامی و عربی دیگر مخالف هستند. مشعل دراین مصاحبه مطبوعاتی همچنین به سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص اوضاع فلسطین و نیز انتظارات رهبران حماس از نشست سران عرب در ریاض پاسخ داد. پنجمین نشست سالانه موسسه بین‌المللی قدس روز دوشنبه با حضور بیش از ‪۲۰۰‬ تن از شخصیت‌های سیاسی و دینی کشورهای مختلف اسلامی و عربی در پایتخت الجزایر آغاز بکار کرد. این نشست سه روزه به همت "موسسه بین‌المللی قدس" به ریاست مفتی اسبق مصر "شیخ یوسف القرضاوی" برگزار شده‌است. حجت‌الاسلام والمسلمین "علی‌اکبر محتشمی" رییس کمیته بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین و "محمدعلی سبحانی" رییس کمیته بین‌المللی قدس، شخصیت‌های ایرانی حاضر در این نشست هستند.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9621
    دفعات دیده شده: ۱۰۱۲ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش