Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • انتقاد شدید قطر در نشست شورای امنیت از برخورد دوگانه ی شورا در زمینه معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای انتقاد شدید قطر در نشست شورای امنیت از برخورد دوگانه ی شورا در زمینه معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای
    یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۰۰

    نصیر عبدالعزیز الناصر سفیر قطر در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای تصویب یک قطعنامه ضد ایرانی گفت: ((( ایران حق تحقیق و تولید انرژی هسته‌ای را برای اهداف صلح آمیز دارد و این حق غیر قابل انکار ایران بر اساس ماده یک و دو معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است که هیچ کس نمی تواند انکار کند. ))) سفیر قطر عصر شنبه به وقت نیویورک تصریح کرد که در درستی قصد ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تردیدی ندارد و از این که شورا تحریمات جدیدی را علیه

    نصیر عبدالعزیز الناصر سفیر قطر در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای تصویب یک قطعنامه ضد ایرانی گفت: ایران حق تحقیق و تولید انرژی هسته‌ای را برای اهداف صلح آمیز دارد و این حق غیر قابل انکار ایران بر اساس ماده یک و دو معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است که هیچ کس نمی تواند انکار کند.

    ایران حق تحقیق و تولید انرژی هسته‌ای را برای اهداف صلح آمیز دارد و این حق غیر قابل انکار ایران بر اساس ماده یک و دو معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است که هیچ کس نمی تواند انکار کند.
    سفیر قطر عصر شنبه به وقت نیویورک تصریح کرد که در درستی قصد ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تردیدی ندارد و از این که شورا تحریمات جدیدی را علیه ایران تصویب کرده ناراحت است. وی که کشورش از رای‌دهندگان به‌این قطعنامه ضد ایرانی بود، گفت: "تحریم نمی تواند وسیله مناسبی برای ایجاد فشار باشد و ممکن است مسئله را پیچیده کند و شکست دیگری بر تلاشهای دیپلماتیک را نشان دهد". الناصر افزود: ادامه اعمال فشار نتوانست اعتماد را که بین طرفین از دست رفته، بازسازی کند و این روند می‌تواند وضعیت بحرانی منطقه را با عواقب جدی همراه کند. سفیر قطر افزود: " بن بست مذاکرات بین ایران و کشورهای مربوطه ایجاب می‌کند که راههای جدید جستجو شود و تمام احتمالهای ممکن را برای این که راه‌حل صلح آمیز برای این بن بست از طریق دیپلماتیک ایجاد شود را بررسی کنیم". وی اظهارداشت: قطر به رعایت اصول معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای توسط همه کشورها معتقد است. این اصلی است محکم که هیچ کشوری نباید از آن منحرف شود. الناصر گفت: وقتی که به قطعنامه ‪ ۱۶۶۹‬رای منفی دادیم قطر خیلی روشن نشان داد که با اصول آن مخالف نیست بلکه فرصت بیشتری را برای ایران می خواست تا بتواند پیشنهاد شش کشور را مطالعه کند. سفیر قطر تصریح کرد که امیدوار است شاهد پیشنهادهای ویژه از طرفین برای زنده کردن مجدد راه حل دیپلماتیک باشد. او اشاره کرد که مسئله منع گسترش هسته‌ای نباید بصورت انتخابی باشد و شورا نمی‌تواند با این مسئله استانداردهای متفاوت در موارد مختلف داشته باشد. الناصر گفت: شورا باید در مورد همه کشورهایی که به تعهداتشان بر اساس ان پی تی عمل نکرده‌اند روش یکسان داشته باشد و به آنهایی که از اول به این معاهده اهمیت نداده اند، برخورد یکسان داشته باشد. به همین دلیل است که قطر پیشنهاد روشن وصریح در پیش نویس قطعنامه برای ایجاد خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته‌ای داد. این که بانیان این متن پیشنهاد قطر را نپذیرفته‌اند جای تاسف دارد.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9598
    دفعات دیده شده: ۹۲۹ | آخرین مشاهده: ۳ ساعت پیش