Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • بی‌بی‌سی: گروهک منافقین در جنایات علیه بشریت با رژیم صدام همکاری داشته است. بی‌بی‌سی: گروهک منافقین در جنایات علیه بشریت با رژیم صدام همکاری داشته است.
    سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۱۷:۴۸

    شبکه خبری بی.بی.سی روز سه‌ شنبه گزارش داد: دادستان ارشد دادگاه عالی عراق می‌گوید که برخی از سران گروهک منافقین با رژیم صدام همکاری داشته‌اند. به گزارش بی.بی.سی، جعفرالموسوی گفت: مدارکی در دست است که نشان می‌دهد این گروهک در جنایات علیه بشریت با رژیم صدام همکاری داشته است. الموسوی افزود: مجاهدین (منافقین) در جریان شورش‌های سال ‪ ،۱۹۹۱‬به صدام برای سرکوب شیعیان و کردهای عراق کمک کردند. مدارک مورد اشاره علیه منافقین شامل تصاویر ویدیویی است که مقا

    شبکه خبری بی.بی.سی روز سه‌ شنبه گزارش داد: دادستان ارشد دادگاه عالی عراق می‌گوید که برخی از سران گروهک منافقین با رژیم صدام همکاری داشته‌اند. به گزارش بی.بی.سی، جعفرالموسوی گفت: مدارکی در دست است که نشان می‌دهد این گروهک در جنایات علیه بشریت با رژیم صدام همکاری داشته است. الموسوی افزود: مجاهدین (منافقین) در جریان شورش‌های سال ‪ ،۱۹۹۱‬به صدام برای سرکوب شیعیان و کردهای عراق کمک کردند. مدارک مورد اشاره علیه منافقین شامل تصاویر ویدیویی است که مقامات ارشد این سازمان را درحال ملاقات با افسران اطلاعاتی ارشد رژیم صدام و دریافت مبالغ هنگفتی پول برای اجرای دستورات صدام نشان می دهد. دادستان ارشد دادگاه عالی عراق در حالی از اقدام قانونی علیه برخی از اعضای منافقین خبر داده است که یک ماه پیش سخنگوی دولت عراق این گروهک را تروریستی خطاب کرده و خواستار خروج آنان از خاک این کشور شده بود. گروهک منافقین از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا نیز به عنوان گروهی تروریستی شناخته می‌شود. به گزارش بی‌بی‌سی: حوزه اختیارات دادگاه عالی عراق که پس از سقوط رژیم صدام برای رسیدگی به جرایم "جنایت علیه بشریت" ایجاد شد، غیر عراقی‌های مقیم این کشور را نیز دربرمی‌گیرد و اگر اظهارات موسوی در مورد متهم کردن برخی اعضای این گروهک جامه عمل بپوشد، اولین مورد دادرسی این دادگاه پرونده غیر عراقی‌ها به دلیل جرائم رخ داده در دوران رژیم قبلی خواهد بود. دادگاه عالی عراق در اولین پرونده مربوط به جنایت علیه بشریت، صدام را به اعدام محکوم کرد و انتظار می‌رود این دادگاه پرونده‌های دیگری را نیز علیه مقامات رسمی رژیم پیشین عراق در ارتباط با سرکوب شیعیان و کردها به جریان بیاندازد.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9459
    دفعات دیده شده: ۹۰۵ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش