Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • داودی: رفتارهای گزینشی حاکم بر حقوق بین الملل شده است داودی: رفتارهای گزینشی حاکم بر حقوق بین الملل شده است
    پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۷:۵۲

    پرویز داودی معاون اول رییس جمهوری گفت:رشد تکنولوژی موجب رشد ملت‌ها شده‌و امروز دیگر ملت‌ها تحمل تناقض‌ها و تضادهای موجود در جهان را ندارند. به گزارش ایرنا، داودی روز چهارشنبه در مراسم آغازبه‌کار هفتمین نشست شورای وزیران عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه افزود : وجود چنین تناقض‌هایی موجب‌از بین رفتن اعتماد جهانی شده و ادبیات زورگویی و قلدری نیز خاصیت خود را از دست داده ا

    پرویز داودی معاون اول رییس جمهوری گفت:رشد تکنولوژی موجب رشد ملت‌ها شده‌و امروز دیگر ملت‌ها تحمل تناقض‌ها و تضادهای موجود در جهان را ندارند.

    به گزارش ایرنا، داودی روز چهارشنبه در مراسم آغازبه‌کار هفتمین نشست شورای وزیران عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه افزود :
    وجود چنین تناقض‌هایی موجب‌از بین رفتن اعتماد جهانی شده و ادبیات زورگویی و قلدری نیز خاصیت خود را از دست داده است.

    معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: دمکراسی ، تروریست ، آزادی و رفتار گزینشی نسبت به حقوق بین‌المللی از جمله تناقض‌های موجود درصحنه کنونی جهان است.

    داودی اظهار داشت : دمکراسی امروز واژه‌ای مقدس و مورد احترام و مقبول است و هر کشوری بخواهد رشد خود را اعلام‌کند به‌آن اشاره می‌کند ولی متاسفانه امروز در فلسطین افرادی که‌از سوی مردم انتخاب شده‌اند چون باسلیقه قدرتهای بزرگ سازگار نیست ، دمکراسی معنای خود را از دست می‌دهد.

    معاون اول رییس جمهوری با بیان این که تروریست واژه‌ای زشت و قابل نفرت برای همه جهانیان است و از سوی مردم و همه مجامع‌ودر دیدارهای مختلف محکوم می شود، گفت : مبارزه با آن یک اصل انقلابی است اما وقتی رژیم اشغالگر قدس تروریسم را اعمال می‌کند برخی قدرتها از آن حمایت وبه نحوی تبلیع می‌کنند که گویی این کشتارها ارزش می‌باشد.

    داودی با بیان این که نگرانی امروز از این است که قبح واژه تروریست از بین برود، تصریح کرد: امروز جهان با تناقض‌های دیگری مانند لشگرکشی آمریکا به عراق و افغانستان روبه‌روست که همواره از آزادی و دمکراسی دم می‌زند ولی با این اقدام خود منطقه را به ناامن‌ترین محل تبدیل می‌کند.

    وی، رفتارهای گزینشی نسبت به حقوق بین‌المللی را از دیگرتناقض‌های جهان امروز برشمرد وافزود:درشرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران‌هدف تهاجم رفتارهای زورگویانه قدرت‌های بزرگ در این زمینه است.

    معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: در حالی که اکنون بسیاری از کشورها زرادخانه‌های اتمی و مرگبار دارند و با صراحت اعلام می‌کنند که دارای بمب اتم بوده و به فکر تولید نسل جدید آن نیز می‌باشند، محکوم نشده ولی ایران به خاطر دسترسی به دانش بومی انرژی هسته‌ای برای استفاده صلح‌آمیز با رفتار زورگویانه قدرت‌های بزرگ مواجه است.

    داودی با بیان این‌که وجود چنین تناقض‌هایی موجب‌ازبین رفتن اعتماد جهانی می شود،خاطرنشان کرد : امروز در سایه رشد تکنولوژی و بیداری ملتها ادبیات زور و قلدری خاصیت خود را از دست داده است.

    داودی با بیان این‌که وجود چنین تناقض‌هایی موجب‌ازبین رفتن اعتماد جهانی می شود،خاطرنشان کرد : امروز در سایه رشد تکنولوژی و بیداری ملتها ادبیات زور و قلدری خاصیت خود را از دست داده است.

    وی تاکید کرد: در شرایطی که جهان با تناقض‌های مزبور مواجه است تنهابا همدلی می‌توان انرژی و توانمندی کشورها را افزایش‌داد و از این‌راه شکوفایی علمی همه کشورها حاصل می‌شود.

    معاون‌اول‌رییس جمهوری با بیان این‌که اتحادیه همکاریهای منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند با توجه به ظرفیت‌ها خود مصداق خوبی‌از این همکاریهاست، گفت: جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ چندین هزار ساله با کمک کشورهای دیگر مانند چین و هند هزاران سال زندگی صلح آمیز داشته است.

    داودی با بیان این که امیدوارم دستاوردهای نشست برای تمام کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هندو حتی‌جهان منشا خیر باشد ، افزود: آنچه مایه دوام و بقای این نشست می‌گردد باور و عزم هر عضو نسبت به پیامدهای سازنده و مثبت این اتحادیه و به رسمیت شناختن حقوق اعضا،صداقت و یکدلی بین کشورهاست.

    "بسیاری‌از سازمان‌های بین‌المللی که‌با اندیشه خدمت به مردم جهان تشکیل شده‌اند امروز سرمایه و امکانات ، بودجه و هزینه‌های هنگفت بر ملت‌ها تحمیل کرده‌و نه تنهامشکلی را حل نکرده بلکه به خاطر برخی تناقض‌های موجود مشکلات جدیدی را دامن زده‌اند".

    معاون اول رییس جمهوری بابیان اینکه‌امروز نیز اشتراکات فرهنگی می‌تواند به الگویی موفق برای جهانیان تبدیل گردد، گفت : شرقی بودن و برخورداری از اشتراکات دیرینه چندین هزار ساله کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند زمینه خوبی برای گسترش همکاری‌هاست.

     

     



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9350
    دفعات دیده شده: ۱۶۳۳ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش