Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • جنبش عدم تعهد: آژانس تنها مرجع صلاحیت دار برای به آزمون نهادن درستی فعالیت کشورهای عضو نسبت به تعهداتشان است جنبش عدم تعهد: آژانس تنها مرجع صلاحیت دار برای به آزمون نهادن درستی فعالیت کشورهای عضو نسبت به تعهداتشان است
    پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۷:۴۰

    کشورهای عضو جنبش عدم تعهد "نم" روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای تاکید کردند که از برنامه‌های همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان ابزار سیاسی بهره برداری نشود. به گزارش ایرنا، در این بیانیه که از سوی سفیر کوبا به عنوان رییس دوره‌ای نم در نشست شورای حکام قرائت شد، تاکید شده است تصمیمات و اقدامات بر این اساس به اعتبار این نهاد و انسجام برنامه‌های آن خدشه وارد می‌کند. نم در این بیانیه با اشاره به اظهارات قبلی مدیر کل درباره عدم انحراف برنا

    کشورهای عضو جنبش عدم تعهد "نم" روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای تاکید کردند که از برنامه‌های همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان ابزار سیاسی بهره برداری نشود.

    به گزارش ایرنا، در این بیانیه که از سوی سفیر کوبا به عنوان رییس دوره‌ای نم در نشست شورای حکام قرائت شد، تاکید شده است تصمیمات و اقدامات بر این اساس به اعتبار این نهاد و انسجام برنامه‌های آن خدشه وارد می‌کند.

    نم در این بیانیه با اشاره به اظهارات قبلی مدیر کل درباره عدم انحراف برنامه‌ها و مواد هسته‌ای اعلام شده، بر رعایت شفافیت مورد درخواست آژانس از سوی ایران تاکید کرده است.

    در این بیانیه با اشاره به تحولات اخیر درباره برنامه‌های هسته ای ایران از تمامی گروههای ذینفع خواسته شده است که صبر و خویشتنداری در پیش گیرند و از هر نوع اقدامی که می‌تواند منجر به رویارویی شود خودداری کنند.

    نم در این بیانیه همچنین به بازدید برخی از اعضای خود از تاسیسات هسته‌ای در ایران پرداخت و آن را گامی در جهت اعتمادسازی از جانب مسوولان ایرانی ارزیابی کرده است.

    در بخش دیگری از این بیانیه نم افزوده است: آژانس تنها مرجع صلاحیت دار برای به آزمون نهادن درستی فعالیت کشورهای عضو نسبت به تعهداتشان است و نباید هیچگونه فشار و دخالت غیر موجه در فعالیتهای این نهاد وجود داشته باشد.

    در این زمینه همچنین تاکید شد که تمامی موضوعات مربوط به پادمان و راستی آزمایی از جمله درباره ایران باید در این چهاچوب حل و فصل شود و بر پایه زمینه‌های فنی و قانونی استوار باشد.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9346
    دفعات دیده شده: ۷۳۸ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش