Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • سلطانیه: آژانس هیچگاه تا به این حد تضعیف نشده بود سلطانیه: آژانس هیچگاه تا به این حد تضعیف نشده بود
    پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۸:۳۲

    جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: در طول تاریخ فعالیت‌های آژانس، هیچوقت این نهاد تا به این حد تضعیف نشده بود. به گزارش ایرنا، دکتر علی‌اصغر سلطانیه که پس از نشست روز چهارشنبه شورای حکام سخن می‌گفت، افزود: برای اولین بار خواسته‌های یک نهاد غیر فنی از بیرون به آژانس دیکته می‌شود. وی افزود: تمام کشورهای در حال توسعه عضو آژانس، از این که یک نهاد غیر فنی درباره همکاری فنی آژانس تصمیم‌گیری می‌کند نگ

    جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: در طول تاریخ فعالیت‌های آژانس، هیچوقت این نهاد تا به این حد تضعیف نشده بود.

    به گزارش ایرنا، دکتر علی‌اصغر سلطانیه که پس از نشست روز چهارشنبه شورای حکام سخن می‌گفت، افزود: برای اولین بار خواسته‌های یک نهاد غیر فنی از بیرون به آژانس دیکته می‌شود.

    وی افزود: تمام کشورهای در حال توسعه عضو آژانس، از این که یک نهاد غیر فنی درباره همکاری فنی آژانس تصمیم‌گیری می‌کند نگرانند.

    وی گفت: برخی از این تصمیمات با تاییدات قبلی آژانس در تناقض است و من از این بابت برای آژانس و مدیرکل متاسفم.

    سلطانیه گفت: قطعنامه شورای‌امنیت همکاری‌های آژانس را صرفا در زمینه‌های دارویی، کشاورزی و پزشکی مجاز کرده و به عنوان مثال تولید یک نوع کابل که برای پیشگیری از حوادث و سوانح در ساختمان‌ها کاربرد دارد، خارج از این تعریف قرار گرفته است.

    وی گفت: صلح‌آمیز بودن بسیاری از این قبیل پروژه‌ها قبلا به تایید آژانس رسیده و حال با این موضوع تناقضایی پیش آمده است.

    وی در ادامه به گزینشگری بخشی از گزارش مدیرکل از سوی نمایندگان آمریکا و تروئیکای اتحادیه اروپا درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: دراین زمینه به این جمله استناد می‌شود که ایران غنی‌سازی اورانیوم را تعلیق نکرده است.

    سلطانیه تاکید کرد: بله ما غنی‌سازی را تعلیق نکرده‌ایم و این یک واقعیت است و دلیل خود را دارد.

    وی افزود: هیچکس ما را از لحاظ فنی و حقوقی درباره تعلیق غنی‌سازی اورانیوم متقاعد نکرده است.

    وی در ادامه خطاب به خبرنگاران رسانه‌های جمعی سراسر جهان گفت: کاش حضور شما در جلسه شورای حکام مجاز بود و می‌دیدید که چگونه خوراک مسموم توسط عده قلیلی از کشورها آماده می‌شود و به نیویورک می‌رود تا اعتبار و تمامیت آژانس را خدشه‌دار کند.

    سفیر ایران در آژانس افزود: فقط تعداد اندکی در شورای حکام به دلیل انگیزه‌های سیاسی، موضوع را به شورای امنیت فرستادند و راه رویارویی را در پیش گرفتند، در حالی که اکثریت مخالف این روند هستند و بر مذاکره تاکید دارند.

    وی همچنین به بیانیه روز چهارشنبه نم در دفاع از فعالیت‌های هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی چهار سال گذشته موقعیت و موضع نم در این زمینه نادیده گرفته شده است.

    سلطانیه در خاتمه خطاب به خبرنگاران گفت: اگر آمریکا و تعدادی از اروپایی‌ها آماده گوش دادن به حقایق نیستند این وظیفه شما است که به مردم اروپا و آمریکا حقایق را بگویید.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9343
    دفعات دیده شده: ۱۰۶۸ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش