Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • سازمان‌ملل: از هر ‪ ۸‬عراقی یک نفر مجبور شده است که خانه و کاشانه‌ی خود را ترک کند. سازمان‌ملل: از هر ‪ ۸‬عراقی یک نفر مجبور شده است که خانه و کاشانه‌ی خود را ترک کند.
    دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۸:۳۳

    کمیساریای عالی پناهجویان سازمان‌ملل روز یکشنبه اعلام کرد، با توجه به شدت درگیری‌ها در عراق، یک هشتم عراقی‌ها دچار بی‌خانمانی و آوارگی شده و خانه و کاشانه‌ی خود را ترک می کنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، "آنتونیو گوتیرس" در سخنانی خطاب به نشست "اتحادیه عرب" در قاهره اعلام کرد، ((( باتوجه به میزان فعلی ‪۴۰‬ تا ‪ ۵۰‬هزار آواره در ماه، تا پایان سال جاری میلادی، احتمالا حدود ‪۲.۳‬ میلیون عراقی در داخل این کشور به طور دائم، آواره می‌شوند. )))

    کمیساریای عالی پناهجویان سازمان‌ملل روز یکشنبه اعلام کرد، با توجه به شدت درگیری‌ها در عراق، یک هشتم عراقی‌ها دچار بی‌خانمانی و آوارگی شده و خانه و کاشانه‌ی خود را ترک می کنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، "آنتونیو گوتیرس" در سخنانی خطاب به نشست "اتحادیه عرب" در قاهره اعلام کرد، باتوجه به میزان فعلی ‪۴۰‬ تا ‪ ۵۰‬هزار آواره در ماه، تا پایان سال جاری میلادی، احتمالا حدود ‪۲.۳‬ میلیون عراقی در داخل این کشور به طور دائم، آواره می‌شوند.

    باتوجه به میزان فعلی ‪۴۰‬ تا ‪ ۵۰‬هزار آواره در ماه، تا پایان سال جاری میلادی، احتمالا حدود ‪۲.۳‬ میلیون عراقی در داخل این کشور به طور دائم، آواره می‌شوند.
    او با بیان اینکه، تاکنون در مجموع حدود ‪ ۲‬میلیون عراقی از کشور گریخته‌اند، افزود، ‪ ۱.۸‬میلیون نفر دیگر نیز در داخل این کشور، که براساس براوردها حدود ‪ ۲۷‬میلیون نفر جمعبت دارد، بی‌خانمان هستند. گوتیرس با اشاره به ایجاد فلسطین اشغالی که به مهاجرت جمعی فلسطینیان انجامید، افزود، پس از وقایع سال ‪ ،۱۹۴۸‬خاورمیانه اکنون شاهد گسترده‌ترین آوارگی و بی‌خانمانی مردم می‌باشد، به طوری که از هر ‪ ۸‬عراقی، یک نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه‌ی خود می‌شود. او افزود، تنها طی سال گذشته حدود ‪ ۵۰۰‬هزار عراقی خانه خودرا ترک کرده و به سایر مناطق کشور، مهاجرت کردند. قرار است، سازمان‌ملل در تاریخ ‪ ۱۷‬و ‪ ۱۸‬آوریل و درتلاش برای فراهم کردن پول بیشتر و ترغیب کشورهای جهان برای کمک برای فائق آمدن بر این بحران، همایشی را در "ژنو" برای بحث درمورد وضعیت پناهجویان عراقی، برگزار کند. گوتیرس، هدف از برگزاری نشست یادشده را حساس‌سازی جامعه بین‌المللی به ابعاد انسانی اوضاع و کسب تعهداتی جهانی برای برخورد با این معضل عظیم و رو به رشد خواند. گوتیریس با اشاره به اینکه اکثر پناهجویان سراسر جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند، بر ضرورت مشارکت بیشتر کشورهای عربی در بحث‌های جهانی درباره سیاست پناهجویان، تاکید کرد. وی افزود: "احساس می‌کنم که باید فراخوانی را از جهان اسلام و به ویژه جهان عرب برای ایفای نقشی برجسته‌تر در بحث، تنظیم و اجرای سیاستی جهانی در ارتباط با پناهجویان، به عمل آورم." کمیساریای عالی پناهجویان سازمان‌ملل، ماه ژانویه از نیاز به ‪۶۰‬ میلیون دلار جهت کمک به پناهجویان و آوارگان عراقی در سال جاری خبر داد، که این مبلغ بیش از دو برابر مبلغ هزینه شده در سال گذشته میلادی می‌باشد. براساس براورد سازمان‌ملل، حدود یک میلیون پناهجوی عراقی در سوریه، ‪ ۷۵۰‬هزار نفر در اردن و ‪ ۱۵۰‬هزار نفر دیگر نیز در مصر زندگی می‌کنند. آمریکا پنجشنبه گذشته اعلام کرد، برای نخستین بار طی دو سال گذشته و به عنوان بخشی از یک سفر منطقه‌ای مرتبط با بحران پناهجویان عراقی، ظرف دو هفته‌ی آتی یک مقام عالیرتبه را به سوریه اعزام می‌کند.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9318
    دفعات دیده شده: ۶۹۹ | آخرین مشاهده: ۳ ساعت پیش