Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • وزیرسابق مسکن آرژانتین: لابی صهیونیسم تلاش دارد روابط ایران و آرژانیتن قطع شود. وزیرسابق مسکن آرژانتین: لابی صهیونیسم تلاش دارد روابط ایران و آرژانیتن قطع شود.
    سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۸:۲۵

    لوئیس دالیا وزیر سابق مسکن آرژانتین در دیدار با منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی‌ایران تاکید کرد: مداخله لابی اسرائیل و آمریکا را در حادثه آمیا مشاهده می‌کنیم. وی افزود: ما خواستار مشخص شدن حقیقت و اجرای عدالت در مورد قربانیان حادثه آمیا هستیم. دالیا و " لوئیس فارینلو " کشیش کاتولیک و "ماریوکافیرو" از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی آرژانتین که به‌منظور شرکت در همایش‌بین‌المللی نقش و جایگاه آمریکای لاتین به ایران سفر کرده‌اند، روز دوشنبه با

    لوئیس دالیا وزیر سابق مسکن آرژانتین در دیدار با منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی‌ایران تاکید کرد: مداخله لابی اسرائیل و آمریکا را در حادثه آمیا مشاهده می‌کنیم. وی افزود: ما خواستار مشخص شدن حقیقت و اجرای عدالت در مورد قربانیان حادثه آمیا هستیم. دالیا و " لوئیس فارینلو " کشیش کاتولیک و "ماریوکافیرو" از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی آرژانتین که به‌منظور شرکت در همایش‌بین‌المللی نقش و جایگاه آمریکای لاتین به ایران سفر کرده‌اند، روز دوشنبه با متکی دیدار کردند. به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه ،وزیر سابق مسکن آرژانتین همچنین گفت: ما اعتقاد داریم لابی اسرائیل تلاش دارد روابط ایران و آرژانیتن قطع شود. دالیا ضمن تشریح اهداف سفر خود و همراهانش به ایران، طرح پرونده آمیا را نمایشی خواند که حدود ‪ ۱۳‬سال است، ادامه دارد. در ابتدای این ملاقات همچنین دالیا نامه حمایت‌آمیز تنی چند از رهبران سیاسی ، اجتماعی ، سندیکاها ، حقوق بشر ، نمایندگان مذاهب ، فرهنگ‌ها و هنرمندان آرژانتینی خطاب به محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران را تسلیم وزیر امور خارجه کرد.

    دالیا نامه حمایت‌آمیز تنی چند از رهبران سیاسی ، اجتماعی ، سندیکاها ، حقوق بشر ، نمایندگان مذاهب ، فرهنگ‌ها و هنرمندان آرژانتینی خطاب به محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران را تسلیم وزیر امور خارجه کرد.
    متکی نیز در این دیدار ضمن خوشامد گویی و خیرمقدم به هیات آرژانتینی، به روابط دیرینه دوکشور اشاره‌و از نامه شخصیت‌های آرژانتینی‌به رییس جمهوری تشکر کرد. وزیر امور خارجه گفت : نگاه مبتنی بر حق گرایی ، عدالت خواهی و مصالح عالیه ایران و آرژانتین، صاحب‌نظران آرژانتینی را به نوشتن این پیام ترغیب کرده است. وی به مولفه‌های مثبت در افکار عمومی ایران در خصوص آمریکای لاتین و آرژانتین اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است تا برخی سوء تفاهمات در روابط دو کشور برطرف شده و زمینه برای روابط خوب بوئنس آیرس و تهران فراهم شود. متکی به قدمت چندین هزار ساله تاریخ ایران و جایگاه هنر بدیع و صنعت فرش ایرانی اشاره کرد و گفت : هنر فرش ایرانی نهایت تواضع یک ملت را نشان می‌دهد و چنین ملتی جنگ‌طلب نیست. در این ملاقات ماریو کافیرو و لوئیس فارینلو نیز نظرات خود را در مورد راه‌های بهبود روابط ایرن و آرژانتین بیان کردند. دالیا وزیر سابق مسکن آرژانتین به متهم کردن ایران در انفجار آمیا ، اعتراض کرد و نهایتا از کار خود کناره گرفت.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9197
    دفعات دیده شده: ۱۲۳۴ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش