Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • هاشمی رفسنجانی:زورگویی درموضوع هسته‌ای‌ایران،جهان رابا مشکل مواجه می‌کند هاشمی رفسنجانی:زورگویی درموضوع هسته‌ای‌ایران،جهان رابا مشکل مواجه می‌کند
    جمعه ۴ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۱۳:۵۷

    آیت‌الله "اکبر هاشمی رفسنجانی" در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، گفت: حرکتهای زورگویانه در موضوع هسته‌ای ایران، برای زورگویان، جهان و منطقه مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. به‌گزارش ایرنا، هاشمی رفسنجانی از اینکه زورگویان دست از زورگویی خود برنمی‌دارند، ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: دوباره یک حرکت تند همراه با تهدید آغاز شده است و من صریح و قاطع می‌گویم که از این راه به نتیجه نمی‌رسند. ((( وی، راه درست برای حل موضوع هسته‌ای ایران را چشم پوشی قد

    آیت‌الله "اکبر هاشمی رفسنجانی" در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، گفت: حرکتهای زورگویانه در موضوع هسته‌ای ایران، برای زورگویان، جهان و منطقه مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. به‌گزارش ایرنا، هاشمی رفسنجانی از اینکه زورگویان دست از زورگویی خود برنمی‌دارند، ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: دوباره یک حرکت تند همراه با تهدید آغاز شده است و من صریح و قاطع می‌گویم که از این راه به نتیجه نمی‌رسند. وی، راه درست برای حل موضوع هسته‌ای ایران را چشم پوشی قدرتهای استکباری از پیش شرطهای زورگویانه خود و نشستن بر سر میز مذاکره خواند و افزود: حرف شما این است که ما به ایران اعتماد نداریم که از پیشرفتهای هسته‌ای در صنایع نظامی خود استفاده نکند، اما ما حاضریم در این خصوص اطمینان کامل بدهیم.

    وی، راه درست برای حل موضوع هسته‌ای ایران را چشم پوشی قدرتهای استکباری از پیش شرطهای زورگویانه خود و نشستن بر سر میز مذاکره خواند و افزود: حرف شما این است که ما به ایران اعتماد نداریم که از پیشرفتهای هسته‌ای در صنایع نظامی خود استفاده نکند، اما ما حاضریم در این خصوص اطمینان کامل بدهیم.
    هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: باید اطمینان داشته باشید ایران هیچ هدفی جز مقاصد صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ندارد و ما این را قبلا نشان داده‌ایم و اصولا استفاده از سلاحهای کشتار جمعی در قاموس ایران نمی‌گنجد. آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث تلخ اخیر در زاهدان، آن را نشانه خودباختگی افراد معدودی خواند که کشور خود را در چنین شرایطی دچار حرکت تروریستی می‌کنند. وی با بیان آنکه این فتنه ریشه خارجی داشته و اسناد آن موجود است، تصریح کرد: باید همه در محیطهایی که حضور داریم، هوشیار باشیم زیرا هدف دشمن از این اقدامها، ایجاد تفرقه است. هاشمی رفسنجانی با بیان آنکه استکبار جهانی در دهه‌های گذشته همواره به دنبال اجرای سیاست "تفرقه بینداز و حکومت کن" با هدف اجرای سیاست شوم ضد انسانی و ضد اخلاقی خود بوده است، افزود: هم‌اکنون نیز استکبار جهانی این سیاست خود را علیه جهان اسلام بویژه ایران و تشیع بکار گرفته که این موضوع بسیار مهمی است. وی، یکی از دلایل اجرای این سیاست شوم توسط استکبار جهانی را نگرانی آنان از اوج گرفتن جنبش اسلامی و خیزش جهان اسلام پس از پیروزی و ثبات انقلاب اسلامی دانست و گفت: پس از خارج شدن شوروی از میدان، آمریکاییها به فکر تک قطبی کردن جهان افتادند و با توجه به وجود منابع مهم انرژی در منطقه خاورمیانه، طرح خاورمیانه جدید را طراحی کردند که تکیه اصلی بوش پس از وقایع ‪ ۱۱‬سپتامبر نیز بر این موضوع بوده است. به گفته هاشمی رفسنجانی، معرفی کشورهایی به عنوان محور شرارت بویژه ایران نیز در این خصوص صورت گرفته اما هم‌اکنون این طرح با شکست مواجه شده است. وی اظهار داشت: استکبار جهانی پس از شکست در این عرصه، ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی را پیگیری می‌کند که متاسفانه آثار شوم آن هم‌اکنون در عراق قابل مشاهده است. خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: صحنه‌هایی که از درگیریهای عراق ایجاد می‌شود، هیچکس را شاد نمی‌کند و فتواهای بدی که در این خصوص صادر می‌شود، مایه نگرانی است. وی با تاکید بر لزوم توجه تمام دلسوزان جهان اسلام به اهمیت و عظمت این موضوع، اظهار داشت: اگر دشمن موفق به کاشتن تخم تفرقه شود، با خیال راحت بر ما مسلط می‌شود. هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: در این شرایط، همه باید وحدت خود را حفظ کنند و افراد ساده نیز زبان خود را کنترل کنند و مراقب حرکات دشمن شادکن باشیم. وی در عین حال اختلاف نظر درخصوص مبانی را در بین تمام ادیان و فرهنگها امری عادی خواند و گفت: این اختلاف نظرها را که می‌تواند به رشد فکری گروهها منجر شود، نباید وسیله تفرقه قرار دهیم زیرا وحدت و اتحاد مهمترین موضوع برای جامعه اسلامی است.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9096
    دفعات دیده شده: ۱۸۰۳ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش