Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • عضو حزب‌الله : راه حل گروه حاکم ، یک راه حل آمریکایی است و خواهان شعله ور کردن جنگ داخلی در لبنان است. عضو حزب‌الله : راه حل گروه حاکم ، یک راه حل آمریکایی است و خواهان شعله ور کردن جنگ داخلی در لبنان است.
    چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۲۰:۰۱

    تحسین الخلیل معاون سیاسی دبیر کل حزب‌الله لبنان ، تلاشهای ایران و عربستان به منظور حل بحران لبنان را بالاتر از سطح میانجیگری دانست. الخلیل روز چهارشنبه طی اظهاراتی گفت : تماسهای ایران و عربستان، موجب ایجاد جو خوش بینی درباره نزدیک شدن به پایان بحران لبنان شده اما موضعگیری آمریکا و دخالت آشکار آن در امور لبنان، راه را در مقابل چنین جوی سد می‌کند. وی پیش‌بینی کرد دو روز آینده در لبنان،از حساسیت بالایی درباره بسیاری از امور برخوردار باشد. الخلیل،

    تحسین الخلیل معاون سیاسی دبیر کل حزب‌الله لبنان ، تلاشهای ایران و عربستان به منظور حل بحران لبنان را بالاتر از سطح میانجیگری دانست. الخلیل روز چهارشنبه طی اظهاراتی گفت : تماسهای ایران و عربستان، موجب ایجاد جو خوش بینی درباره نزدیک شدن به پایان بحران لبنان شده اما موضعگیری آمریکا و دخالت آشکار آن در امور لبنان، راه را در مقابل چنین جوی سد می‌کند. وی پیش‌بینی کرد دو روز آینده در لبنان،از حساسیت بالایی درباره بسیاری از امور برخوردار باشد. الخلیل، " سمیر جعجع " رییس حزب نیروهای لبنان و " ولید جنبلاط " رییس حزب سوسیالیست ترقیخواه دروزی لبنان را متهم کرد که نقشهای " مشکوک " در مانع تراشی بر سر حل بحران لبنان ایفا می‌کنند. وی افزود: بر هیچ کس پوشیده نیست که آنان با ساز طرح آمریکا می‌رقصند و به عنوان معترض در برابر هر گونه حل مطرح شده، می‌ایستند. الخلیل با اشاره به احتمال " عصیان مدنی" توسط شهروندان لبنان، تاکید کرد که مخالفان لبنان، راه‌های مختلفی را پیش رو دارند. وی از سخنان تهدید آمیز گروه حاکم درباره تصویب طرح دادگاه بین‌المللی پرونده ترور " رفیق حریری " نخست وزیر پیشین لبنان براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد، اظهار تعجب کرد و افزود: این راه حل، راه حل آمریکایی است و خواهان شعله ور کردن جنگ داخلی در لبنان است. این " فصل " به سازمان ملل اجازه می‌دهد انواع مجازات را بر کشوری که از اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی سرباز می‌زند،تحمیل کند و شورای امنیت می‌تواند تدابیر اجرای قطعنامه را با قدرت نظامی اتخاذ کند. برخی اعضای گروه طرفدار دولت فواد سنیوره موسوم به " ‪ ۱۴‬مارس "تاکنون دو نامه به سازمان ملل ارایه کرده و خواستار تصویب طرح این دادگاه حتی در صورت خودداری رییس جمهوری و مجلس لبنان از تایید آن شده‌اند که این موضوع خشم مخالفان دولت را برانگیخته است.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 9015
    دفعات دیده شده: ۹۵۷ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش