Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • سخنگوی روس اتم: روسیه به تعهد خود در مورد نیروگاه بوشهر پایبند است سخنگوی روس اتم: روسیه به تعهد خود در مورد نیروگاه بوشهر پایبند است
    سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۱۸:۵۲

    سخنگوی آژانس فدرال انرژی اتمی روسیه گفت: کشورش به تعهد خود برای ارسال سوخت و تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر پایبند است. "سرگئی نوویکف" روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: بر اساس توافق قبلی،ایران قرار بود هرماه ‪ ۲۵‬میلیون دلار به شرکت "اتم استروی اکسپرت" بابت ساخت و تکمیل نیروگاه بوشهر پرداخت کند. به گفته این سخنگو با این وجود در سه ماهه پایانی سال ‪ ۲۰۰۶‬میلادی، ‪۶۰‬ درصد و در ماه ژانویه سال جدید نیز ‪ ۲۵‬درصد از این مبالغ از سوی ایران پرداخت شده است. "

    سخنگوی آژانس فدرال انرژی اتمی روسیه گفت: کشورش به تعهد خود برای ارسال سوخت و تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر پایبند است. "سرگئی نوویکف" روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: بر اساس توافق قبلی،ایران قرار بود هرماه ‪ ۲۵‬میلیون دلار به شرکت "اتم استروی اکسپرت" بابت ساخت و تکمیل نیروگاه بوشهر پرداخت کند. به گفته این سخنگو با این وجود در سه ماهه پایانی سال ‪ ۲۰۰۶‬میلادی، ‪۶۰‬ درصد و در ماه ژانویه سال جدید نیز ‪ ۲۵‬درصد از این مبالغ از سوی ایران پرداخت شده است. "سرگئی نوویکف" گفت: با این حال روسیه به تمام تعهدات خود در مورد زمان ساخت و تحویل سوخت اتمی به این نیروگاه پایبند است. وی تاکید کرد محموله نخست سوخت نیروگاه بوشهر شش ماه قبل از راه‌اندازی فیزیکی آن به ایران حمل خواهد شد. گفتنی است معاون سازمان انرژی اتمی ایران، ضمن رد ادعای مقامات شرکت روس، اعلام کرده‌است : ایران به تمامی تعهدات مالی خود در مورد نیروگاه اتمی بوشهر عمل کرده و می‌کند. رییس اداره احداث نیروگاه اتمی بوشهر در شرکت "اتم استروی اکسپرت" روسیه دیروز گفته بود احتمال تغییر برنامه زمانی این نیروگاه بخاطر تاخیر در پرداخت‌های ارزی وجود دارد. بر اساس موافقت نامه‌ای که مهر ماه گذشته بین ایران و روسیه امضا شد، واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر در ماه سپتامبر( شهریور ‪ (۸۶‬راه‌اندازی می‌شود و در ماه نوامبر(آبان) نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. طبق برنامه زمان بندی، سوخت هسته‌ای ویژه نیروگاه اتمی بوشهر شش ماه پیش از راه‌اندازی (اسفند جاری باید به نیروگاه حمل شود. "اتم استروی اکسپرت" شرکت سازنده نیروگاه اتمی بوشهر اواخر سال گذشته اعلام کرد حدود ‪ ۹۵‬درصد کارهای مربوط به احداث این نیروگاه انجام گرفته است. روسیه بر اساس قرارداد سال ‪ ۱۹۹۵‬میلادی، عملیات ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را آغاز کرده ولی تکمیل این نیروگاه همواره با تاخیرهای مکرر همراه بوده است. در جریان مذاکرات پرکش و قوس مهرماه سال جاری در مسکو بالاخره جدول زمانی ساخت و تکمیل این نیروگاه برای سال ‪ ۲۰۰۷‬میلادی تعیین شد. مقامات سیاسی روسیه و حتی ایران همواره اعلام کرده‌اند برای راه اندازی نیروگاه بوشهر هیچ مانع سیاسی وجود ندارد. معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران مهرماه گذشته هنگام سفر به مسکو و پیش از امضای قرارداد زمانبندی نهایی تکمیل نیروگاه بوشهر، به خبرنگاران گفته بود: هفت تا هشت درصد کار این نیروگاه بیشتر باقی نمانده که قاعدتا باید ظرف شش ماه آینده به پایان برسد. "رضا آقازاده" در مورد علت تاخیر مکرر در تکمیل نیروگاه بوشهر گفت:از آنجا که طراحی نیروگاه بوشهر ابتدا توسط غربی‌ها صورت گرفته بود، تبدیل سیستم غربی به سیستم روسی دشوار بود، همچنین روسیه کار ساخت نیروگاه هسته‌ای در خارج را با بوشهر آغاز کرد در حالیکه تدابیر مدیریت نیروی انسانی را آنطور که باید در اختیار نداشت. رییس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: ساختار و مدیریت شرکت روسی " اتم استروی اکسپرت" نیز بطور مکرر دچار تغییر شد که این امر هم یکی از دلایل تاخیر راه اندازی نیروگاه بوشهر بود. وی تصریح کرد: این شرکت از نظر منابع مالی نیز بسیار ضعف دارد و بدلیل ورشکستگی ، حتی بانکهای روسی نیز به این شرکت وام نمی‌دهند.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 8980
    دفعات دیده شده: ۶۴۷ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش