Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • شورای روابط خارجی آمریکا : زمان آن فرا رسیده که آمریکا خط مشی خود را در قبال ایران تغییر دهد شورای روابط خارجی آمریکا : زمان آن فرا رسیده که آمریکا خط مشی خود را در قبال ایران تغییر دهد
    سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۸:۲۰

    یکی از اعضای ارشد شورای روابط خارجی آمریکا مستقر در ایالت نیویورک با انتشار بخشهایی از گزارش مفصل این شورا که قرار است بزودی منتشر شود، گفته است زمان آن فرا رسیده که آمریکا خط مشی خود را در قبال ایران تغییر دهد. "ری تکیه" ‪ ‬در مقاله‌ای که روز دوشنبه در سایت اینترنتی هفته نامه آمریکایی نیوزویک منتشر شد،نوشت:از زمان وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال ‪ ۱۳۵۷‬آمریکا چندین سری سیاست‌های شکست خورده در قبال ایران را دنبال کرده است. به نوشته وی ، آمریکا

    یکی از اعضای ارشد شورای روابط خارجی آمریکا مستقر در ایالت نیویورک با انتشار بخشهایی از گزارش مفصل این شورا که قرار است بزودی منتشر شود، گفته است زمان آن فرا رسیده که آمریکا خط مشی خود را در قبال ایران تغییر دهد. "ری تکیه" ‪ ‬در مقاله‌ای که روز دوشنبه در سایت اینترنتی هفته نامه آمریکایی نیوزویک منتشر شد،نوشت:از زمان وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال ‪ ۱۳۵۷‬آمریکا چندین سری سیاست‌های شکست خورده در قبال ایران را دنبال کرده است. به نوشته وی ، آمریکا در این دوران با هدف کاهش نفوذ ایران در منطقه تلاش‌های جدی را برای سرنگونی حکومت، تهدید به اقدام نظامی و حتی پیشنهاد برای برگزاری مذاکراتی بسیار محدود داده و امروزه نیز راهبرد بازدارندگی بخش اصلی سیاست‌های آمریکا را تشکیل می‌دهد. این عضو شورای روابط خارجی آمریکا تصریح کرده که "به صورت واقع گرایانه آمریکا از هیچ گزینه نظامی برخوردار نیست زیرا ایران بسیاری از تاسیسات هسته‌ای خود را در سراسر این کشور پراکنده نموده و دیگر تاسیسات را نیز مقاوم‌سازی کرده لذا حتی اگر نیروهای آمریکایی بتوانند این اهداف را بیابند و آنها را نابود کنند، ایران می‌تواند به سرعت آنها را بازسازی کند، حرف آخر نیز این است که واشنگتن باید برخی واقعیت‌های ناخوشایند همچون تبدیل شدن ایران به ابرقدرت منطقه و قدرت برجای ماندن حکومت آن را بپذیرد.

    حرف آخر نیز این است که واشنگتن باید برخی واقعیت‌های ناخوشایند همچون تبدیل شدن ایران به ابرقدرت منطقه و قدرت برجای ماندن حکومت آن را بپذیرد.
    وی تاکید دارد:آمریکا باید مذاکره با ایران را آغاز کند البته نه با این هدف که قدرت رو به افزایش ایران را محدود کند زیرا این یک اقدام غیرممکن است لذا واشنگتن باید با این دیدگاه با تهران وارد مذاکره شود که افزایش قدرت ایران را تعدیل نماید و از زیاده‌روی‌های احتمالی آن جلوگیری کند. تکیه می‌نویسد:به عبارت دیگر واشنگتن باید سیاست تنش زدایی را در قبال ایران اتخاذ کند یعنی همانگونه که آمریکا پیش از این در قبال دشمنانی همچون چین و شوروی عمل کرده بود اما این سوال وجود دارد که آیا این احتمال هست که تهران در نهایت همچون پکن و مسکو خود را به عنوان یک شریک در مذاکرات نشان دهد؟ دلایلی وجود دارد که اینگونه تصور کنیم. عضو ارشد شورای روابط خارجی آمریکا نوشته است: یکی از دلایل آن این است که ایران در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشور ها از نظر نظامی در منطقه خلیج فارس است و همین واقعیت تهران را مجبور خواهد کرد بین همزیستی و رویارویی با آمریکا یکی را انتخاب کند. به نوشته وی ، لاریجانی در سخنرانی اخیر خود گفته بود "هرچند ممکن است ما اطمینان داشته باشیم که آمریکایی‌ها دشمن ما هستند، ولی همکاری با دشمن نیز بخشی از سیاست‌های جهان است و من معتقدم عادی‌سازی روابط به خودی خود مفید خواهد بود." تکیه افزوده است : لذا اتخاذ سیاستی قابل تصورتر از طرف واشنگتن که در آن عادی‌سازی روابط با تهران نقطه آغازگر مذاکرات باشد نه نقطه پایانی آن، ممکن است زمینه را برای پیشرفت‌های بیشتر در مورد مسائلی از هسته ای گرفته تا تروریسم فراهم آورد. این عضو ارشد شورای‌روابط خارجی‌آمریکا تصریح کرده‌است که" عملگرایان ایران که مسلح به چشم‌انداز آغازی نو با آمریکا هستند ممکن است خود را در موقعیتی بیابند که وارد دوران باثبات تری از روابط میان آمریکا و ایران شوند.



    خبر
    نام منبع: ایرنا
    شماره مطلب: 8961
    دفعات دیده شده: ۷۷۷ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش