Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • توافق نهایی فتح و حماس بر سر تشکیل دولت وحدت ملی توافق نهایی فتح و حماس بر سر تشکیل دولت وحدت ملی
    جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۸۵ ساعت ۲۰:۰۰

    جنبش های فتح و حماس پنجشنبه شب گذشته بالاخره پس از رایزنی های فشرده درباره تشکیل دولت وحدت ملی به توافق رسیدند و در این زمینه توافقنامه ای را امضا کردند. در این توافقنامه بر حرمت خون فلسطینیان، اتخاذ کلیه تدابیر برای جلوگیری از درگیری های داخلی، وحدت ملی به عنوان عامل اصلی رویارویی با اشغالگران، تحقق آرمان های ملی و اصل قرار دادن گفتمان ملی به عنوان عامل اصلی حل اختلافات سیاسی تاکید شد. ساماندهی و توسعه سازمان آزادی بخش فلسطین تسریع فعالیت کمیته

    جنبش های فتح و حماس پنجشنبه شب گذشته بالاخره پس از رایزنی های فشرده درباره تشکیل دولت وحدت ملی به توافق رسیدند و در این زمینه توافقنامه ای را امضا کردند. در این توافقنامه بر حرمت خون فلسطینیان، اتخاذ کلیه تدابیر برای جلوگیری از درگیری های داخلی، وحدت ملی به عنوان عامل اصلی رویارویی با اشغالگران، تحقق آرمان های ملی و اصل قرار دادن گفتمان ملی به عنوان عامل اصلی حل اختلافات سیاسی تاکید شد. ساماندهی و توسعه سازمان آزادی بخش فلسطین تسریع فعالیت کمیته مقدماتی بر اساس توافقات قاهره و دمشق از دیگر موارد توافق میان طرفین بود. جنبش های فتح و حماس همچنین بر اصل مشارکت سیاسی بر اساس تکثرگرایی تاکید و اعلام کردند که به این توافقنامه به منظور تحقق آرمان ها و اهداف ملی کاملا پایبندند تا از این طریق بتوانند به مسائل اصلی فلسطین در مقدمه آزادی قدس و مسجد الاقصی و بازگشت آوارگان و آزادی اسرا و نیز مبارزه با ساخت دیوار نژادپرستانه حایل و شهرک های صهیونیستی بپردازند. از سوی دیگر، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان، اسماعیل هنیه نخست وزیر کنونی فلسطین را به تشکیل دولت وحدت ملی مامور کرد. متن حکم ریاستی برای تشکیل کابینه نیز در جمع قرائت شد و طرفین آن را پذیرفتند.

    محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان، اسماعیل هنیه نخست وزیر کنونی فلسطین را به تشکیل دولت وحدت ملی مامور کرد. متن حکم ریاستی برای تشکیل کابینه نیز در جمع قرائت شد و طرفین آن را پذیرفتند.
    در این حکم بر منافع عالی فلسطینیان و حمایت از حقوق حقه و دستاوردهای آنان و تلاش برای تحقق آرمانی های ملی تاکید شد. همچنین اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین خواستار احترام گذاردن به قطعنامه های مشروع بین المللی و توافقنامه های پیشین سازمان آزادی بخش فلسطین شد.



    خبر
    نام منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین
    شماره مطلب: 8870
    دفعات دیده شده: ۸۵۸ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش