Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • پوتین: حل مشکل عراق امکان پذیر نیست مگر از طریق اعطای حق و امکان تعیین سرنوشت به ملت عراق پوتین: حل مشکل عراق امکان پذیر نیست مگر از طریق اعطای حق و امکان تعیین سرنوشت به ملت عراق
    جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۸۵ ساعت ۱۹:۳۳

    به گزارش روز جمعه شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، "ولادیمیر پوتین" طی یک مصاحبه اختصاصی با این شبکه ، در پاسخ به پرسشی پیرامون تضمین‌هایی که مسکو از واشنگتن دریافت کرده مبنی بر اینکه آمریکا تصمیم به حمله نظامی علیه ایران ندارد، گفت: مسکو مایل است تضمین‌هایی که لاوروف وزیر خارجه روسیه از آمریکایی‌ها دریافت کرده حقیقی باشد. وی با نگران کننده خواندن افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس، گفت: "ایران و تمامی جهان روند تحول سناریوی بحران عراق را به خاطر

    به گزارش روز جمعه شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، "ولادیمیر پوتین" طی یک مصاحبه اختصاصی با این شبکه ، در پاسخ به پرسشی پیرامون تضمین‌هایی که مسکو از واشنگتن دریافت کرده مبنی بر اینکه آمریکا تصمیم به حمله نظامی علیه ایران ندارد، گفت: مسکو مایل است تضمین‌هایی که لاوروف وزیر خارجه روسیه از آمریکایی‌ها دریافت کرده حقیقی باشد. وی با نگران کننده خواندن افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس، گفت: "ایران و تمامی جهان روند تحول سناریوی بحران عراق را به خاطر دارند. در پاییز سال ‪ ۲۰۰۲‬یک قطعنامه در باره عراق در شورای امنیت تصویب شد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم از همکاری مثبت عراقی‌ها با آژانس خبر داد. به رغم این اعلام، دخالت نظامی در بهار سال بعد در عراق روی داد. این مساله اولین عاملی است که ما را نگران می کند". پوتین افزود: "مساله دوم این است که راهبرد جدید آمریکا در عراق فقط دربر گیرنده افزایش تعداد نیروها در این کشور نیست بلکه ناوهای هواپیمابر را هم به منطقه اعزام می‌کند در حالی که اوضاع عراق براساس ارزیابی‌های کارشناسان نظامی، نیازی به اعزام ناوهای جدید ندارد.

    راهبرد جدید آمریکا در عراق فقط دربر گیرنده افزایش تعداد نیروها در این کشور نیست بلکه ناوهای هواپیمابر را هم به منطقه اعزام می‌کند در حالی که اوضاع عراق براساس ارزیابی‌های کارشناسان نظامی، نیازی به اعزام ناوهای جدید ندارد.
    علاوه براین، نیروهای دریایی مجهز به فناوری‌های پیشرفته موشکی هم اکنون در خلیج "فارس" مستقر هستند و نیازی به حضور آنها هم نیست. تمامی این امور علامت سوال‌هایی را مطرح و نگرانی‌هایی را به همراه دارد". رئیس جمهوری روسیه همچنین بر لزوم تدوین برنامه زمانی برای خروج نیروهای خارجی از عراق تاکید کرد و گفت: "حل مساله عراق در گروی اعطای حق تعیین سرنوشت به ملت آن کشور است. وی اوضاع عراق را فاجعه بار توصیف کرد و گفت: "اوضاع عراق بسیار نگران‌کننده است و در این توصیف هیچ مبالغه‌ای وجود ندارد. مدتی قبل حکم اعدام صدام اجرا شد. درصدد اظهار نظر نسبت به این موضوع نیستم ولی می‌خواهم بپرسم: صدام به چه اتهامی محکوم شد؟ آیا به اتهام انتقام از یک روستای شیعی و اعدام حدود ‪ ۱۴۸‬نفر از ساکنان این روستا؟ از زمان آغاز عملیات نظامی در عراق تاکنون بیش از ‪ ۳‬هزار سرباز آمریکایی در این کشور کشته شدند در حالی که براساس گزارش‌های مختلف، صدها هزار غیرنظامی عراقی کشته شده اند. حل مشکل عراق امکان پذیر نیست مگر از طریق اعطای حق و امکان تعیین سرنوشت به ملت عراق. تحقق این امر بسیار آسان است، حمایت از سازمان‌های امنیتی دولتی عراق و خروج نیروهای بیگانه از این کشور براساس یک برنامه زمانی مشخص".



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 8866
    دفعات دیده شده: ۹۷۰ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش