Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • خاویر سولانا: بدون کمک ایران، روند صلح در خاورمیانه هرگز به نتیجه نمی‌رسد خاویر سولانا: بدون کمک ایران، روند صلح در خاورمیانه هرگز به نتیجه نمی‌رسد
    شنبه ۲۳ دی ۱۳۸۵ ساعت ۷:۴۹

    خاویر سولانا مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه تاکیدکرد که بدون کمک سازنده ایران، روند صلح در خاورمیانه هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید. وی در یک کنفرانس خبری در پایان نشست "مادرید + ‪ "۱۵‬در پایتخت اسپانیا گفت: "اگر حمایت کشورهایی مانند ایران نباشد، روند صلح خاورمیانه هیچگاه به نتیجه نمی‌رسد و به همین خاطر، ما انتظار داریم فعالیت‌های سازنده‌تری در این زمینه از دولت ایران ببینیم و می‌دانم که می‌توانند چنین کاری را انجام دهند". سولانا افزود:

    خاویر سولانا مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه تاکیدکرد که بدون کمک سازنده ایران، روند صلح در خاورمیانه هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید. وی در یک کنفرانس خبری در پایان نشست "مادرید + ‪ "۱۵‬در پایتخت اسپانیا گفت: "اگر حمایت کشورهایی مانند ایران نباشد، روند صلح خاورمیانه هیچگاه به نتیجه نمی‌رسد و به همین خاطر، ما انتظار داریم فعالیت‌های سازنده‌تری در این زمینه از دولت ایران ببینیم و می‌دانم که می‌توانند چنین کاری را انجام دهند". سولانا افزود: ایران تاکنون هرگز بطور مستقیم خود را درگیر روند صلح در خاورمیانه نکرده و همواره از طریق دیگر سازمانها مانند حماس و حزب‌الله در آن دست داشته است. مسوول بلندپایه سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا به همین دلیل از اینکه "این روزها"، "محمود احمدی‌نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران از روند صلح سخن می‌گوید، ابراز خرسندی کرد، زیرا به گفته سولانا، ایران "تاکنون هرگز از روند صلح صحبت نکرده و اگر هم گفته، پایه‌ای و اصولی نبوده است". وی گفت: "علاقه دارم ایران بطور سازنده خود را درگیر روند صلح خاورمیانه کند و به یک روند صلح و برای صلح کمک کند". "خاویر سولانا" مسئول بلندپایه سیاست خارجی و امنیت مشترک اتحادیه اروپا، گفت: بنابر این گزارش، سولانا همچنین روز جمعه در گفت‌و گو با رادیو اوندا سرو از ایران به عنوان یک بازیگر پیچیده و دشوار در عرصه بین‌المللی نام برد. وی با اعتراف به شکست کنفرانس صلح خاورمیانه در مادرید در سال ‪۱۹۹۱‬ میلادی اظهار داشت: پانزده سال اخیر گواه آن است که اهمیت ایران در صحنه بین‌المللی روز به روز افزایش یافته است، به گونه‌ای که باید آن را به عنوان یک بازیگر پیچیده و دشوار به حساب آورد. وی در ادامه با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی افزود:اسراییل هیچگاه توان رویارویی با ایران را نخواهد داشت.

    وی با اعتراف به شکست کنفرانس صلح خاورمیانه در مادرید در سال ‪۱۹۹۱‬ میلادی اظهار داشت: پانزده سال اخیر گواه آن است که اهمیت ایران در صحنه بین‌المللی روز به روز افزایش یافته است، به گونه‌ای که باید آن را به عنوان یک بازیگر پیچیده و دشوار به حساب آورد. وی در ادامه با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی افزود:اسراییل هیچگاه توان رویارویی با ایران را نخواهد داشت.
    کنفرانس مادرید+ ‪ ۱۵‬که به مناسبت پانزدهمین سالگرد کنفرانس بین‌المللی صلح خاورمیانه در مادرید با شرکت افرادی از چندین کشور عربی و غربی به مدت دو روز در پایتخت اسپانیا برگزار شده بود، امروز(جمعه) به کار خود پایان داد.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 8505
    دفعات دیده شده: ۹۴۰ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش