Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • سخنان شدیداللحن نوری المالکی : معترضان به اعدام صدام در زمان جنایات بی شمار وی علیه ملت عراق و کشورهای همسایه کجا بودند سخنان شدیداللحن نوری المالکی : معترضان به اعدام صدام در زمان جنایات بی شمار وی علیه ملت عراق و کشورهای همسایه کجا بودند
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۵ ساعت ۷:۰۰

    نخست وزیر عراق با انتقاد شدید از مواضع تحریک آمیز سازمانهای حقوق بشر و بسیاری از کشورهای عربی در قبال اعدام دیکتاتور سابق عراق تهدید کرد: دولت عراق در روابط خود با کشورهایی که به اراده ملت عراق احترام نگذارند، تجدید نظر می کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، نوری المالکی درمراسمی که به مناسبت تاسیس ارتش عراق برگزارشد، اعلام کرد: اعدام رئیس جمهوری عراق مسئله ای داخلی است که تنها مختص به ملت عراق است. دراین مراسم که "زلمای خلیل زاد" سفیرآمریکا درعراق

    نخست وزیر عراق با انتقاد شدید از مواضع تحریک آمیز سازمانهای حقوق بشر و بسیاری از کشورهای عربی در قبال اعدام دیکتاتور سابق عراق تهدید کرد: دولت عراق در روابط خود با کشورهایی که به اراده ملت عراق احترام نگذارند، تجدید نظر می کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، نوری المالکی درمراسمی که به مناسبت تاسیس ارتش عراق برگزارشد، اعلام کرد: اعدام رئیس جمهوری عراق مسئله ای داخلی است که تنها مختص به ملت عراق است. دراین مراسم که "زلمای خلیل زاد" سفیرآمریکا درعراق و دیپلمات های دیگر کشورها نیزحضورداشتند، نوری المالکی در اشاره به مواضع بیشتر کشورهای عربی در قبال اعدام دیکتاتور سابق عراق و به ویژه لیبی که سه روز برای مرگ دیکتاتور خونخوار عراق عزای عمومی اعلام کرد، افزود: "همه اقداماتی را که بعضی از دولت ها خواه به طور رسمی یا از طریق رسانه های مرتبط با آنان انجام می دهند، رد و محکوم می کنیم". "مالکی" در اشاره به مواضع کشورهای عربی که با بهانه کردن اعدام صدام در روز عید قربان به موضعگیری منفی پرداخته و از برگزاری تظاهرات تحریک آمیز جلوگیری نکردند، تاکید کرد: دولت عراق از اظهارات برخی دولتها که به بهانه اعدام صدام در روزی مقدس تظاهر به گریه و ابراز تاسف کردند ، بسیارمتعجب است. وی همچنین تهدید کرد :عراق دررابطه خود با کشورهایی که به اراده عراقی ها احترام نمی گذارد، تجدید نظر می کند. "مالکی" با خطاب قراردادن سازمان های بین المللی و انجمن های حقوق بشر این سوال را مطرح کرد: این سازمان ها درزمان ارتکاب صدام به جنایت هایی مانند انفال، حلبچه ، ( استفاده از ) سلاح های شیمیایی، گورهای دسته جمعی و اعدام ( ملت عراق) و کشتارآنان که منجر به کشته شدن هزاران عراقی و همچنین ملت های همسایه شد، کجا بودند؟. وی درادامه افزود: چرا ازاین سازمان ها درآن زمان سخنی و محکومیتی نشنیدیم و چرا عاملان به این جنایت ها علیه ملت عراق را تحت پیگرد قرار ندادند؟. مالکی تصریح کرد: دولت عراق براین باور است که این اظهارات تحریک برانگیز و فتنه انگیز است و دخالت آشکار در امور داخلی عراق و اهانت به احساسات خانواده های قربانیان است. جنایت هایی را که صدام درحق مردم عراق مرتکب شد، در طول تاریخ بی نظیر است و همه کشورها می دانند که صدام در طول حکومتش بر عراق به مقدسات تجاوز کرد.

    دولت عراق براین باور است که این اظهارات تحریک برانگیز و فتنه انگیز است و دخالت آشکار در امور داخلی عراق و اهانت به احساسات خانواده های قربانیان است. جنایت هایی را که صدام درحق مردم عراق مرتکب شد، در طول تاریخ بی نظیر است و همه کشورها می دانند که صدام در طول حکومتش بر عراق به مقدسات تجاوز کرد.
    مالکی اظهار داشت : دولت عراق آمادگی برگزاری کنفرانس آشتی ملی را دارد و این دولت بار دیگر متعهد به بازسازی عراق و تقویت وحدت بین عراقی ها می شود. وی همچنین تاکید کرد :هرچه درتوان داریم برای ساخت و بازسازی وطنمان و پیش برد عراق تقدیم می کنیم. بعد از اعدام صدام ،بعضی از کشورهای عربی در اقداماتی تحریک آمیز اجازه دادند تا حامیان صدام در محکومیت اعدامش تظاهرات برگزار کنند؛ در حالی که فضای دیکتاتوری این کشورها اجازه هرگونه تظاهرات وتجمع اعتراض آمیزی را نمی دهد؛ از جمله لیبی سه روز عزای عمومی در مخالفت با اعدام دیکتاتور سابق عراق اعلام کرد.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 8302
    دفعات دیده شده: ۹۳۶ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش