Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • پاسخ سفارت ایران به مقاله سفیر رژیم‌صهیونیستی درباره کنفرانس هولوکاست پاسخ سفارت ایران به مقاله سفیر رژیم‌صهیونیستی درباره کنفرانس هولوکاست
    شنبه ۲ دی ۱۳۸۵ ساعت ۱۲:۴۰

    واحد مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو به مقاله اخیر آرتور لینک سفیر رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان درباره برگزاری کنفرانس هولوکاست در تهران پاسخ داد. سفیر رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که ‪ ۲۹‬آذرماه در روزنامه اکسپرس باکو چاپ شد، مقامات ایران را به انکار واقعیت تاریخی هولوکاست متهم کرده و برگزاری کنفرانس هولوکاست در تهران را اهانت بزرگ به قربانیان اردوگاه‌های مرگ نازی‌ها خوانده بود. سفارت ایران در جوابیه خود که در شماره روز شنبه همی

    واحد مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو به مقاله اخیر آرتور لینک سفیر رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان درباره برگزاری کنفرانس هولوکاست در تهران پاسخ داد. سفیر رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که ‪ ۲۹‬آذرماه در روزنامه اکسپرس باکو چاپ شد، مقامات ایران را به انکار واقعیت تاریخی هولوکاست متهم کرده و برگزاری کنفرانس هولوکاست در تهران را اهانت بزرگ به قربانیان اردوگاه‌های مرگ نازی‌ها خوانده بود. سفارت ایران در جوابیه خود که در شماره روز شنبه همین روزنامه به چاپ رسید، هدف از برگزاری کنفرانس هولوکاست در تهران را نه انکار واقعیت‌ها بلکه شفاف‌سازی واقعیت‌های تاریخی ذکر کرد و مقاله آرتور لینک را نشانگر نگرانی عمیق صهیونیست‌ها از آگاهی ملت‌ها در مورد مساله هولوکاست دانست. دراین جوابیه آمده‌است: سیاستی که‌امروزه در غرب درباره مساله هولوکاست اعمال می‌شود، نشان می‌دهد که غرب هنوز هم‌از دگماتیسم قرون وسطایی کاملا رها نشده است. این جوابیه می‌افزاید: مقدس کردن پدیده تاریخی هولوکاست و بستن دهان متفکران و آزاداندیشان، خنجر رعب و هراس روی آزاد اندیشان نگه داشتن، به مجازات کشیدن و در زندان افکندن آنها هیچ تفاوت ماهوی با دگماتیسم قرون وسطایی و فاشیسم هیتلری و کمونیسم استالینی ندارد.

    این جوابیه می‌افزاید: مقدس کردن پدیده تاریخی هولوکاست و بستن دهان متفکران و آزاداندیشان، خنجر رعب و هراس روی آزاد اندیشان نگه داشتن، به مجازات کشیدن و در زندان افکندن آنها هیچ تفاوت ماهوی با دگماتیسم قرون وسطایی و فاشیسم هیتلری و کمونیسم استالینی ندارد.
    واحدمطبوعاتی سفارت ایران دراین جوابیه نوشته است: کنفرانس بین‌المللی هولوکاست در تهران که از سوی یک مرکز معتبر مطالعاتی برگزار شد، اساسا درصدد اثبات یا انکار مساله هولوکاست نبود بلکه قصد آن را داشت که در عین بی طرفی این پدیده تاریخی را بصورت علمی به بحث و بررسی بگذارد. این جوابیه افزود: مورخان و اندیشمندانی با دیدگاه‌های موافق و مخالف از ‪ ۷۰‬کشور جهان از جمله از خود علمای یهود در این کنفرانس شرکت کردند و نظرات مختلفی در انکار و اثبات هولوکاست مطرح شد ولی متاسفانه در برخی کشورهای اروپایی برخی اندیشمندان به خاطر شرکت در این کنفرانس و بیان نظرات خود تحت فشار و مورد محاکمه قرار گرفته‌اند. در ادامه این جوابیه آمده است: کسانی که تاب تحمل و پذیرش موشکافی‌های تاریخی و چون و چراهای علمی و فکری را ندارند جمود اندیشان تحقیق ستیزی هستند که ملت‌های جهان را بردگان فکری و سیاسی و مطیع مطامع نامشروع استعماری خود می‌خواهند. این جوابیه افزود: باوجودادعای مقامات رژیم صهیونیستی و سفیراین رژیم در باکو آنچه به تردیدها در مورد مساله هولوکاست دامن می‌زند برگزاری این گونه کنفرانس‌های علمی و تاریخی نیست بلکه دستپاچگی صهیونیست‌ها از برداشتن ممنوعیت‌ها و فرصت یافتن آزاداندیشان جهان برای تحقیق و پژوهش و اظهار نظر آزاد در مورد هولوکاست است. این جوابیه می‌افزاید: مقامات رژیم صهیونیستی مدعی‌اند که برگزاری کنفرانس هولوکاست در تهران به معنای پشتیبانی از فاشیسم و نسل کشی است در صورتی که صهیونیست‌ها همان راهی را می‌روند که فاشیسم هیتلری و کمونیسم استالینی می‌رفتند. در ادامه این جوابیه آمده‌است: اگر فرض کنیم که هولوکاست به همان روایتی که باب میل بنیانگذاران اسراییل است وجود داشته‌است امروز سووال بزرگ این است که چرا قصاص قربانیان فاشیسم که مولود فرهنگ، سیاست و تمدن اروپایی است، در فلسطین از مسلمانان گرفته می‌شود؟ این جوابیه می‌افزاید: آرتور لینک به نقل از وزیرخارجه رژیم صهیونیستی مدعی شده است "رییس جمهوری ایران با انکار هولوکاست در صدد قانونی نمودن نیت خود در محو اسراییل است و سعی در انتشار دکترین بنیادگرایی خود دارد که مخالف با ارزش‌های دنیای آزاد است" باید گفت که احمدی نژاد سخنی در نفی یا اثبات هولوکاست ندارند، سخن ایشان آن است که اگر مدعیان هولوکاست به ادعای خود ایمان دارند و به دمکراسی معتقدند بگذارند همه اندیشمندان آزادانه در این‌باره تحقیق کنند و سخن بگویند نه آنکه مخالفان را به بند کشند و در زندان افکنند.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 7894
    دفعات دیده شده: ۱۸۱۸ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش