Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • رئیس جمهوری منتخب اکوادور: پایگاه نیروهای آمریکایی در اکوادور تعطیل می‌شود رئیس جمهوری منتخب اکوادور: پایگاه نیروهای آمریکایی در اکوادور تعطیل می‌شود
    یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵ ساعت ۱۰:۱۵

    رافائل کورئا رئیس جمهوری منتخب و چپگرای اکوادور وعده داده است که مطابق با خواسته بیشتر مردم این کشور، پایگاه نیروهای آمریکایی را در شهر بندری مانتای اکوادور منحل می‌کند. به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز از مانتا، کورئا اقتصاددان تحصیلکرده آمریکا همچنین نوید داده است که نخبگان سیاسی کشورش را به چالش بکشاند. کورئا در مبارزات انتخاباتی خود در ماه‌نوامبر، از عبارات ضد آمریکایی استفاده کرد که تاثیر مطلوبی بر بسیاری از اکوادوری‌هایی داشت که آمریکا

    رافائل کورئا رئیس جمهوری منتخب و چپگرای اکوادور وعده داده است که مطابق با خواسته بیشتر مردم این کشور، پایگاه نیروهای آمریکایی را در شهر بندری مانتای اکوادور منحل می‌کند. به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز از مانتا، کورئا اقتصاددان تحصیلکرده آمریکا همچنین نوید داده است که نخبگان سیاسی کشورش را به چالش بکشاند. کورئا در مبارزات انتخاباتی خود در ماه‌نوامبر، از عبارات ضد آمریکایی استفاده کرد که تاثیر مطلوبی بر بسیاری از اکوادوری‌هایی داشت که آمریکا را یک قلدر تلقی می‌کنند. کورئا که از اول سال ‪ ،۲۰۰۷‬فعالیتش را به عنوان رئیس جمهوری کشور آغاز می‌کند، از جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا به عنوان کودن یاد کرده و وعده داده است که قرارداد اجاره پایگاه آمریکا را در مانتا که زمان آن تا سال ‪ ۲۰۰۹‬میلادی به اتمام می‌رسد، تمدید نخواهد کرد. وی در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش گفت: نماد اقتدار ما این است که نیروی خارجی در کشورمان حضور نداشته نباشند، به همین دلیل، قرارداد اجاره پایگاه نظامی مانتا را تمدید نمی‌کنیم.

    کورئا که از اول سال ‪ ،۲۰۰۷‬فعالیتش را به عنوان رئیس جمهوری کشور آغاز می‌کند، از جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا به عنوان کودن یاد کرده و وعده داده است که قرارداد اجاره پایگاه آمریکا را در مانتا که زمان آن تا سال ‪ ۲۰۰۹‬میلادی به اتمام می‌رسد، تمدید نخواهد کرد. وی در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش گفت: نماد اقتدار ما این است که نیروی خارجی در کشورمان حضور نداشته نباشند، به همین دلیل، قرارداد اجاره پایگاه نظامی مانتا را تمدید نمی‌کنیم.
    هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا نیز با پرواز هواپیماهای آمریکایی برای انجام ماموریت شناسایی و مبارزه با مواد مخدر را مغایر با اقتدار و حاکمیت کشورش دانسته و با آن مخالفت کرده است. اکوادور در سال ‪ ۱۹۹۹‬میلادی قرارداد ‪ ۱۰‬ساله‌ای را با آمریکا منعقد کرد که بر طبق آن، به نیروی هوایی این کشور اجازه داد از فرودگاه مانتا برای انجام ماموریت‌های مربوط به شناسایی و مبارزه با مواد مخدر استفاده کند. واشنگتن علاوه بر صرف ‪ ۷۱‬میلیون دلار، حدود یکصد و پنجاه کارگر بومی را در این پایگاه بکار گرفته است. کورئا درنظر دارد از فرودگاه پیشرفته این پایگاه، برای احداث فرودگاه بین‌المللی و ایجاد مسیر تبادل تجاری میان ساحل اکوادور و جنگل آمازون برزیل استفاده کند که به گفته وی، موجب اشتغال هزاران نفر از مردم مانتا می‌شود. خورگه زامبرانو شهردار مانتا نیز در حمایت از تصمیم کورئا، گفت که به نظامیان آمریکایی وابسته نیستیم و با خروج آنها، ورشکست نمی‌شویم. روابط بین واشنگتن و کیتو(پایتخت اکوادور) از اوایل سایل جاری و به‌خاطر تصمیم اکوادور برای اداره میادین نفتی تحت کنترل یک شرکت آمریکایی و افزایش مالیات بر شرکت‌های نفتی خارجی، رو به سردی گذاشت.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 7718
    دفعات دیده شده: ۸۰۶ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش