Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • ال‌گور: در امریکا گرایش شدیدی برای نادیده گرفتن حقایقی که به صرف دولت نیست وجود دارد. ال‌گور: در امریکا گرایش شدیدی برای نادیده گرفتن حقایقی که به صرف دولت نیست وجود دارد.
    شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۵ ساعت ۱۳:۵۶

    معاون رییس جمهوری سابق آمریکا گفت در آمریکا گرایشی برای خاموش کردن یافته‌های علمی که با سیاست این کشور سازگار نیست، وجود دارد بنابراین دانشمندان باید فعالانه‌تر مردم را در جریان تحقیقات علمی خود قرار دهند. به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس از سان فرانسیسکو، ال‌گور، در همایشی با شرکت دانشمندان علوم زمینی و فضایی از این موضوع ابراز تاسف کرد که دیگر مانند گذشته، سیاستگذاران آمریکایی دانش را در تصمیم‌گیری‌های خود منظور نمی‌کنند. وی در سخنرانی خود در هما

    معاون رییس جمهوری سابق آمریکا گفت در آمریکا گرایشی برای خاموش کردن یافته‌های علمی که با سیاست این کشور سازگار نیست، وجود دارد بنابراین دانشمندان باید فعالانه‌تر مردم را در جریان تحقیقات علمی خود قرار دهند. به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس از سان فرانسیسکو، ال‌گور، در همایشی با شرکت دانشمندان علوم زمینی و فضایی از این موضوع ابراز تاسف کرد که دیگر مانند گذشته، سیاستگذاران آمریکایی دانش را در تصمیم‌گیری‌های خود منظور نمی‌کنند. وی در سخنرانی خود در همایش اتحادیه جغرافیایی آمریکا گفت دولت دانش مربوط به زمین، به ویژه فعالیتهای مرتبط با تغییر شرایط آب و هوایی را نادیده می‌گیرد. "گور" در برابر تایید شدید مدعوین، گفت : گرایش شدیدتری برای نادیده گرفتن حقایقی که به صرف دولت نیست وجود دارد. وی به نقل از یک خبر آسوشیتدپرس گفت که قوانین جدید در مرکز "مطالعات زمین شناسی آمریکا" ، کنترل تمامی اسناد علمی و یا سخنرانی‌های دانشمندان این موسسه را الزامی می‌کند. چندی قبل جیمز هنسن، یکی از دانشمندان برجسته سازمان فضایی آمریکا (ناسا) دولت جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا را متهم کرد که پس از سخنرانی وی درباره گرم شدن هوا ، سعی کرده است صدای او را خاموش کند. ماه گذشته به دنبال این موضوع، دو موسسه فدرال تحقیقاتی را در زمینه تلاش احتمالی دولت برای جلوگیری از آزادی سخن راندن دانشمندان دولتی درباره تغییرات آب و هوایی، آغاز کردند. برخی از دانشمندان معتقدند گرم شدن هوای زمین که ناشی از فعالیتهای انسان است، چنانچه مهار نشود، می‌تواند طی قرن آینده باعث بالا آمدن سطح آب دریاها و پدید آوردن دماهای فوق‌العاده در روی کره زمین شود. ال‌گور مصرا از دانشمندان خواست که مردم را نسبت به آنچه وی آن را بحران آب و هوا توصیف می‌کرد، آگاه کنند و زمانی که حقایق مهم نادیده یا سانسور می‌شوند و یا دولت در برابر آنها می‌ایستد، به خود جسارت جنگیدن بدهند. ال‌گور در سال ‪ ۲۰۰۰‬در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از بوش شکست خورد اما شایعاتی درمورد شرکت او در انتخابات ریاست جمهوری سال ‪۲۰۰۸‬ وجود دارد.



    گزارش
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 7696
    دفعات دیده شده: ۲۲۰۹ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش